TEST Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi - Evropské vymazlení
V exteriéru vozu nového modelového roku rozezná inovace jen skutečný znalec. Odlišně strukturovaná mřížka chladiče spolu s jinak členěným předním nárazníkem jsou sympatické, avšak nikoli zásadní změny. V interiéru je ale všechno alespoň trochu jinak. Kruhové přístroje mají odlišnou, zřetelnější grafiku, pod multifunkčním volantem přibyla „pádla“ ručního řazení a vrcholem poevropštění je nově černá středová konzola.
Kromě odlišně řešeného ovládání audia a klimatizace je ale nejdůležitějším tlačítkem ve voze ovladač systému Si-drive. Volbou jednoho ze tří režimů lze regulovat rychlost reakce škrticí klapky motoru na pohyb plynového pedálu. Ekonomický mód Intelligent řadí brzy vyšší stupně a dostačuje i pro pohyb ve městě – úspora paliva a ticho při (pomalém) předjíždění je sice znát, ale brzy začnete mít pocit, že motoru kdosi uřezal dva válce. Naopak nejostřejší mód Sport Sharp umožňuje motoru maximální vytáčení a kick-downy s tímto režimem jsou konečně i v Outbacku skvělým zážitkem. Kompromisní režim Sport umožňuje jak relativně ekonomickou jízdu, tak dynamické výstřelky, od vrcholných hodnot obojího ale řidiče odstřihuje.
Třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 180 kW dává svůj potenciál znát až za hranicí 4000 otáček a naplno jej lze vychutnat právě při ostrém zrychlování. Pětistupňový automat je právě ve spojení s různými módy řazení dobrou volbou, vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 8,5s a maximální rychlost je udávána hodnotou 224 km/h.
Mezi inovacemi najdeme i ekonoměr, který alespoň trochu pomáhá řidiči držet dosti žíznivý agregát v mezích. V praxi je ale ekonomičtější jízda možná jen v případě, kdy bude řidičově noze stačit prošlápnutí plynového pedálu jen maximálně o dva centimetry. Všechny hlubší hodnoty zahánějí ukazatel do extrémních hodnot a v praxi se ukazuje jako nejobtížnější udržet kombinovanou spotřebu pod desetilitrovou hranicí. Sedmiapůllitrovou hodnotu udávanou výrobcem pro mimoměstský provoz považujeme za optimistickou, s lehounkou nohou lze jezdit rozumným tempem za 8,5-9 l/100 km. S těžší nohou na plnu však není problém jezdit s průměrem až čtrnáct litrů.
Přestože vůz bude většina uživatelů pohánět samozřejmě hlavně po zpevněných cestách, jako jeden z mála crossoverů se Outback díky symetrickému pohonu všech kol se samosvorným zadním diferenciálem nebojí ani hodně rozmoklých nebo zasněžených ploch, díky solidní světlé výšce také není problém zdolat i lehké terénní nerovnosti.
První cena vozu | 899.800,- (2.5i 121 kW Trend) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.269.800,- (3.0i 180 kW AT) |
Základní cena testovaného vozu | 1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE ) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE) |
Plusy:
- výbava
- rezerva výkonu motoru
- komfortně odpružený podvozek
Minusy:
- výkon motoru dostupný až ve vyšších otáčkách
- jen pětistupňový automat
- spotřeba