Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi - Evropské vymazlení

Subaru Outback
Subaru Outback
Subaru Outback
Subaru Outback
22 Fotogalerie
Subaru je ochotno čím dál více naslouchat evropským zvyklostem. Na turbodiesel ještě čekáme, ale přizpůsobení stávajících modelů můžeme posoudit už nyní.

V exteriéru vozu nového modelového roku rozezná inovace jen skutečný znalec. Odlišně strukturovaná mřížka chladiče spolu s jinak členěným předním nárazníkem jsou sympatické, avšak nikoli zásadní změny. V interiéru je ale všechno alespoň trochu jinak. Kruhové přístroje mají odlišnou, zřetelnější grafiku, pod multifunkčním volantem přibyla „pádla“ ručního řazení a vrcholem poevropštění je nově černá středová konzola.

Kromě odlišně řešeného ovládání audia a klimatizace je ale nejdůležitějším tlačítkem ve voze ovladač systému Si-drive. Volbou jednoho ze tří režimů lze regulovat rychlost reakce škrticí klapky motoru na pohyb plynového pedálu. Ekonomický mód Intelligent řadí brzy vyšší stupně a dostačuje i pro pohyb ve městě – úspora paliva a ticho při (pomalém) předjíždění je sice znát, ale brzy začnete mít pocit, že motoru kdosi uřezal dva válce. Naopak nejostřejší mód Sport Sharp umožňuje motoru maximální vytáčení a kick-downy s tímto režimem jsou konečně i v Outbacku skvělým zážitkem. Kompromisní režim Sport umožňuje jak relativně ekonomickou jízdu, tak dynamické výstřelky, od vrcholných hodnot obojího ale řidiče odstřihuje.

Třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 180 kW dává svůj potenciál znát až za hranicí 4000 otáček a naplno jej lze vychutnat právě při ostrém zrychlování. Pětistupňový automat je právě ve spojení s různými módy řazení dobrou volbou, vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 8,5s a maximální rychlost je udávána hodnotou 224 km/h.

Mezi inovacemi najdeme i ekonoměr, který alespoň trochu pomáhá řidiči držet dosti žíznivý agregát v mezích. V praxi je ale ekonomičtější jízda možná jen v případě, kdy bude řidičově noze stačit prošlápnutí plynového pedálu jen maximálně o dva centimetry. Všechny hlubší hodnoty zahánějí ukazatel do extrémních hodnot a v praxi se ukazuje jako nejobtížnější udržet kombinovanou spotřebu pod desetilitrovou hranicí. Sedmiapůllitrovou hodnotu udávanou výrobcem pro mimoměstský provoz považujeme za optimistickou, s lehounkou nohou lze jezdit rozumným tempem za 8,5-9 l/100 km. S těžší nohou na plnu však není problém jezdit s průměrem až čtrnáct litrů.

Přestože vůz bude většina uživatelů pohánět samozřejmě hlavně po zpevněných cestách, jako jeden z mála crossoverů se Outback díky symetrickému pohonu všech kol se samosvorným zadním diferenciálem nebojí ani hodně rozmoklých nebo zasněžených ploch, díky solidní světlé výšce také není problém zdolat i lehké terénní nerovnosti.

První cena vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací1.269.800,- (3.0i 180 kW AT)
Základní cena testovaného vozu1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE )
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE)

Plusy:

  • výbava
  • rezerva výkonu motoru
  • komfortně odpružený podvozek

Minusy:

  • výkon motoru dostupný až ve vyšších otáčkách
  • jen pětistupňový automat
  • spotřeba