Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Těžký terén nebo střelba ze samopalů? Inkas Superior APC/AMEV jen tak nezastaví!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Inkas Armored Vehicle Manufacturing rozšiřuje nabídku svých obrněných vozidel o transportér, který má patřit k nejvýkonnějším a nejpropracovanějším ve své kategorii.

Kořeny kanadské společnosti Inkas Armored Vehicle Manufacturing sahají do druhé poloviny devadesátých let dvacátého století. Od svého oficiálního založení v roce 2000 se tato firma specializuje na pancéřování vozidel od sedanů, limuzín přes SUV a pick-upy až po dodávky na převoz cenností a autobusy.

Kromě relativně nenápadného pancéřování sériových automobilů nabízí Inkas Armored Vehicle Manufacturing i své vlastní modely obrněných vozidel. Mezi nimi patří k nejnovějším Superior APC/AMEV, u nějž zkratky v názvu ukrývají Armored Personnel Carrier a Armored Medical Evacuation Vehicle. První zmíněná verze je tedy obrněným transportérem osob a druhá pak představuje obrněné lékařské evakuační vozidlo.

Inkas Superior APC/AMEV s rozvorem náprav 4294 mm celkovou délkou 6906 mm, šířkou 2554 mm a výškou 2805 mm rozhodně není alternativou pro velká SUV, ale jedná se skutečně o vozidlo, které je určeno především pro nasazení ve službách policejních sborů, vojenských i polovojenských skupin a na mírových misích v nebezpečných oblastech.

Pohon vozidla, jehož pancéřování je schopno odolat střelbě ze zbraní ráže 7,62 mm nebo dvojici granátů DM-51 odpálených zároveň, zajišťuje přeplňovaný vznětový šestiválec International DT530 Diesel s nejvyšším výkonem 243 kW (330 k) a točivým momentem 1288 N.m. Tyto hodnoty míří na všechna čtyři kola prostřednictvím pětistupňové automatického převodovky Allison 3000.

Inkas Superios APC/AMEV o hmotnosti téměř 15 tun je schopen dosáhnout rychlosti kolem 130 km/h a i díky své velké světlé výšce spolu s velkorysými nájezdovými úhly má vynikat svými schopnostmi mimo zpevněné vozovky. Ve svých útrobách přitom může nabízet prostor pro 14 osob nebo dvojici členů posádky a šest zraněných.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - JirkaV8
10. 10. 2018 23:41
vyhled
Kdyz na to koukam, premyslim, jak jde videt z mista ridice za protejsi roh kapoty. Nechci rict jak z ceske zeleznicni lokomotivy 742, ale vzpomel jsem si na ni. Parkovat ke kolme stene je samozrejme pohodicka. Ale kdyz bude kolem protejsiho rohu neco nizkeho, treba predek normalniho auta, ridic nema sanci. Co je v okruhu 2-3m od kapoty jak by nebylo. Tatra Titus ji ma proto aspon trosku sikmo dolu. Tady je ta vyska predniho cela enormni. Kdyz uz se bavime o takovychto autech, osobne se mi celkem libi Renault Sherpa. V civilni verzi nekam do Dakaru to musi byt zuzo. Nebo alespon Iveco LMV. Zajimave auta a moc se o nich nepise. Tohle je ale jak parodie na rusky Knight.
10. 10. 2018 20:47
Nevím, nevím...
Nájezdové úhly celkem jdou, ale přechodový úhel tedy nic moc. Navíc vysoká stavba s vysokým těžištěm neposkytnou moc jisté jízdní vlastnosti. Stěny včetně skel nevypadají nějak zvlášť odolně, takže ochrana opravdu maximálně proti samopalu a i tak bych tam nechtěl sedět. Na trhu je víc lepších alternativ.
Avatar - Ada je zase tady
10. 10. 2018 20:18
hanba!
Proč tu obludu pro vrahy zde ukazujete? :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: