Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle má být budoucnost tahačů podle Volva. Trochu divná budoucnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)
Společnost Volvo Trucks představuje nový druh přepravního řešení, které sestává z autonomních užitkových elektromobilů. Ty mohou přispět k efektivnější, bezpečnější a čistší přepravě.

Dlouhodobým cílem společnosti Volvo Trucks je nabídnout firmám, které potřebují nepřetržitou přepravní službu mezi pevně umístěnými středisky, jakýsi doplněk k dnešní nabídce.

Rostoucí světová populace a pokračující urbanizace způsobují značné problémy v oblasti životního prostředí. Patří mezi ně dopravní zácpy, znečištění a nadměrný hluk. Růst spotřeby, dynamický rozvoj elektronického obchodu a všeobecný nedostatek řidičů kladou na efektivní přepravní řešení značné nároky.

„Plný potenciál přepravního odvětví se teprve ukáže. Vše naznačuje, že globální poptávka po přepravě bude i v následující dekádě pokračovat ve výrazném růstu. Pokud máme tuto poptávku naplnit udržitelně a efektivně, musíme najít nová řešení. Máme-li zajistit plynule fungující systém pohybu zboží, je též nutné stávající infrastrukturu využívat lépe, než jak je tomu teď. Systém přepravy, který vyvíjíme, může být důležitým doplňkem dnešních řešení a může pomoci vyřešit mnohé z výzev, kterým společnost, přepravní firmy i zákazníci nakupující přepravní služby čelí,“ uvedl Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.

Přepravní řešení budoucnosti od společnosti Volvo Trucks by mělo být využíváno pro pravidelné a opakující se přepravní úkony, pro něž jsou charakteristické relativně kratší vzdálenosti, velký objem zboží a vysoká přesnost dodávek. Jako typické příklady lze uvést přepravu mezi logistickými centry, ale lze si představit i další případy použití.

„Náš systém lze považovat za rozšíření pokročilých logistických řešení, která jsou v mnoha odvětvích využívána již dnes. Používáme autonomní vozidla, která fungují bez emisí z výfukových plynů a bez hluku, a proto je možné je provozovat v kteroukoli denní nebo noční dobu. Řešení využívá stávající silniční infrastrukturu a nákladní nástavby, což usnadňuje návratnost nákladů a umožňuje integraci se stávajícími operacemi,“ vysvětluje Mikael Karlsson, viceprezident pro autonomní řešení.

Provoz mají zajišťovat autonomní elektromobily připojené ke službě v cloudu a k dispečinku, jejichž podobu naznačuje prototyp tahače Vera. Společnost Volvo Trucks v souvislosti s ním neuvádí žádné technické specifikace, ale potvrzuje, že je kompatibilní se stávajícími nákladními nástavbami či přívěsy. V případě pohonného ústrojí a baterií zmiňuje, že jsou stejného typu, jaké se používají v elektrických nákladních vozidlech Volvo Trucks.

Vozidla budou vybavena sofistikovanými systémy autonomního řízení. Jsou navržena tak, aby byla schopna určit aktuální polohu v řádu centimetrů, podrobně monitorovat a analyzovat ostatní provoz na silnici a s vysokou přesností reagovat.

Dispečink bude neustále monitorovat postup přepravy a sledovat přesnou polohu každého vozidla, nabití baterií, obsah nákladu, servisní požadavky a celou řadu dalších parametrů.

Podobně jako v případě procesu průmyslové výroby je vyladěna rychlost a postup tak, aby bylo možné vyhnout se zbytečnému čekání a zvýšit přesnost dodávek. Takto bude možné minimalizovat plýtvání v podobě rezervních zásob a zvýšit dostupnost. Vozidla, která se pohybují na stejné trase, vzájemně spolupracují, což umožňuje optimalizovat tok.

V blízké budoucnosti se bude toto přepravní řešení společnosti Volvo Trucks ve spolupráci s vybranými zákazníky z prioritních odvětví dále rozvíjet.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (25)
16. 9. 2018 18:55
Inspirace
koukam že až na tu autonomnost se hodně inspirovali u vozu Steinwinter 2040 kterej se neprosadil.
16. 9. 2018 09:22
haha
to je jak kdyby jsem si za osobák připl návěs , utopie ! setrvačností to zatlačí ten "tahač" až do kovošrotu !!
15. 9. 2018 22:00
Re: Myslím to úprimne:
Je jasný že jsi chovancem Bohnickýho ústavu protože takovýhle výblitky nemůže napsat někdo kdo má mozek v hlavě a ne nasráno. Zřejmě máš papíry jen na trojkolku a nechtěj tě pustit na silnici. A nebýt těch kamionu tak by jsi veškeré zboží do obchodů a továren asi vozil v osobákách.
Avatar - wakantanka
15. 9. 2018 10:02
Re: Myslím to úprimne:
Schvalne. Doloz tieto svoje tvrdenia relevantnou statistikou. Inak len trepes do vetra.
Avatar - wakantanka
15. 9. 2018 10:01
Re: odpor vzduchu
Cinania maju len osobne Volvo. :-) ktore s nakladnymi autami uz dlho nema nic spolocne.