Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle může být nejdražší "Zetko" na světě. Vydražit se má za víc než 15 milionů

Jan Zajíc Jan Zajíc 25. 11. 2019 • 14:43
19
1
Zobrazit náhledy (19)
1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R 1970 Nissan Fairlady Z432R

Nissan S30 patří mezi nejúspěšnější sportovní automobily všech dob. Za jeho sukcesem můžeme hledat mimo jiných skvělých vlastností také příznivou cenu. Hodnota tohoto exempláře vás tak možná překvapí.

Nissanu S30, v Japonsku známému jako Nissan Fairlady Z, na jiných trzích jako Datsun 240Z a později jako 260Z a 280Z, bývá připisována hlavní zásluha na změně vnímání japonských automobilů na "tradičních" trzích. Toto kupé totiž ukázalo, že Japonci umí víc než jen levná a úsporná vozidla.

Nás ale budou zajímat dvě verze pro domácí trh. Ta první se jmenuje Fairlady Z432 a zjednodušeně řečeno jde o ostřejší variantu standardního "Zetka". Vyrobeno bylo nějakých 420 exemplářů.

O pohon Z432 se staral dvoulitrový řadový šestiválec z Nissanu o výkonu 118 kW. Jméno modelu pak odkazovalo na čtyři ventily na válec, tři karburátory a dvě vačky.

Už ta je hodně zajímavá a ceněná, jenže jen u tohoto provedení Nissan neskončil, postavil také verzi Z432R - podle dostupných informací v počtu 30 až 50 kusů. Šlo v podstatě o závoďák, který dostal lehčí panely karoserie, černou přední kapotu z plastu, který byl vyztužen sklolaminátem, tenčí okna a z výbavy zmizely prvky jako rádio či topení.

Výsledkem byla úspora hmotnosti více než 100 kg. Jako zajímavost můžeme brát 100litrovou palivovou nádrž (standardní má 60 l), ideální pro vytrvalostní závody. Lehkými úpravami prošel i motor, výkon ovšem zůstal na 118 kW.

Nissan Fairlady Z432R je tedy nejvzácnější verzi prvního "Zetka". A také nejdražší. Tento kus z roku 1970 s číslem šasi PS30-00289 míří do dražby s tím, že by se měl prodat za více než 15,5 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku