Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle není Bugatti 57 SC Corsica Roadster. Techniku pod karosérií nemáte šanci poznat

Ford Capri převlečený za Bugatti 57 SC Corsica Roadster
Ford Capri převlečený za Bugatti 57 SC Corsica Roadster
Ford Capri převlečený za Bugatti 57 SC Corsica Roadster
Ford Capri převlečený za Bugatti 57 SC Corsica Roadster
23 Fotogalerie
Diskuze (1)
Na první pohled tento roadster působí dojmem, že je pravým zástupcem značky Bugatti, ale bližší zkoumání a pohled pod kapotu odhalují, že je pouze velmi povedenou replikou.

Bugatti typu 57 patří k nejslavnějším a zároveň obchodně nejúspěšnějším zástupcům slavné značky z dob, kdy ji ještě pevně řídil Ettore Bugatti. K nejobdivovanějším zástupcům modelu, za jehož vývojem stál syn zakladatele automobilky Jean Bugatti, patří bezpochyby kupé 57 SC Atlantic, ale vedle něj vznikla celá řada podobně atraktivních a přitažlivých vozů s příbuznou technikou.

Mezi ty nejpřitažlivější pak rozhodně patří Bugatti 57 SC Corsica Roadster, který byl vyroben v jednom jediném exempláři přesně ve stylu, v němž vznikaly špičkové automobily ve třicátých letech.

Za vznikem originálu totiž stojí britský plukovník Godfrey Giles, který v roce 1937 získal podvozek Bugatti type 57 S se sníženým a zkráceným rozvorem, na němž chtěl mít postaven výjimečný roadster. O návrh karoserie se postaral jeho bratr Eric Giles a samotnou stavbu zajistila britská karosárna Corsica.

Výsledkem se stal nádherný dvoumístný roadster, který se navíc dočkal výměny svého atmosférického řadového osmiválce o objemu 3,2 litru za pohonnou jednotku stejného objemu doplněnou o kompresor Roots. Díky tomu je výsledné označení vozu Bugatti 57 SC Corsica Roadster.

Tento výjimečný automobil se i přes různé úpravy dochoval do současnosti a od roku 1985 jej vlastní kalifornský sběratel John Mozart, který jej v devadesátých letech nechal zrenovovat do stavu, v němž jej vlastnil plukovník Godfrey Giles. V této podobě pak vůz posloužil za vzor pro špičkový sběratelský model společnosti CMC v měřítku 1:18, který je v různých verzích nabízen za ceny od 8200 Kč.

Vedle sběratelského modelu tento zástupce značky Bugatti posloužil i jako vzor pro roadster pojmenovaný Siera Seco, který jeho stavitel Sean Santarsiero dokončil v letošním roce a i prostřednictvím eBay nabízel k prodeji za cenu 69.500 amerických dolarů (zhruba 1.625.000 Kč).

Siera Seco na první pohled až na drobné detaily svým vzhledem plně odpovídá originálu, ale v případě techniky jde svou vlastní cestou. Základem vozu je na míru navržený a postavený rám, v němž jsou usazeny mechanické skupiny ze severoamerické verze první generace vozu Ford Capri z roku 1973. Srdcem roadsteru je tak dnes již klasický atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 2,3 litru ve spojení s automatickou převodovkou.

Samotná karoserie roadsteru Siera Seco pak byla ručně vyrobená z laminátu za pomoci dřevěných kopyt a doplněna o detaily z leštěného hliníku, z nějž je vyrobena i typická maska chladiče a rám čelního skla. V interiéru je pak použita pravá kůže.

Sean Santarsiero neuvádí jízdní výkony svého díla, ale s ohledem na použité materiály nebude mít šestiválec, jenž ve své sériové podobě disponoval výkonem okolo 80 kW s roadsterem příliš mnoho práce, i když originál s kompresorovým osmiválcem o výkonu kolem 156 kW nabídne bezpochyby výrazně svižnější, ale za nepoměrně vyšší cenu.

Vstoupit do diskuze (1)