Tohle není Bugatti 57 SC Corsica Roadster. Techniku pod karosérií nemáte šanci poznat
Bugatti typu 57 patří k nejslavnějším a zároveň obchodně nejúspěšnějším zástupcům slavné značky z dob, kdy ji ještě pevně řídil Ettore Bugatti. K nejobdivovanějším zástupcům modelu, za jehož vývojem stál syn zakladatele automobilky Jean Bugatti, patří bezpochyby kupé 57 SC Atlantic, ale vedle něj vznikla celá řada podobně atraktivních a přitažlivých vozů s příbuznou technikou.
Mezi ty nejpřitažlivější pak rozhodně patří Bugatti 57 SC Corsica Roadster, který byl vyroben v jednom jediném exempláři přesně ve stylu, v němž vznikaly špičkové automobily ve třicátých letech.
Za vznikem originálu totiž stojí britský plukovník Godfrey Giles, který v roce 1937 získal podvozek Bugatti type 57 S se sníženým a zkráceným rozvorem, na němž chtěl mít postaven výjimečný roadster. O návrh karoserie se postaral jeho bratr Eric Giles a samotnou stavbu zajistila britská karosárna Corsica.
Výsledkem se stal nádherný dvoumístný roadster, který se navíc dočkal výměny svého atmosférického řadového osmiválce o objemu 3,2 litru za pohonnou jednotku stejného objemu doplněnou o kompresor Roots. Díky tomu je výsledné označení vozu Bugatti 57 SC Corsica Roadster.
Tento výjimečný automobil se i přes různé úpravy dochoval do současnosti a od roku 1985 jej vlastní kalifornský sběratel John Mozart, který jej v devadesátých letech nechal zrenovovat do stavu, v němž jej vlastnil plukovník Godfrey Giles. V této podobě pak vůz posloužil za vzor pro špičkový sběratelský model společnosti CMC v měřítku 1:18, který je v různých verzích nabízen za ceny od 8200 Kč.
Vedle sběratelského modelu tento zástupce značky Bugatti posloužil i jako vzor pro roadster pojmenovaný Siera Seco, který jeho stavitel Sean Santarsiero dokončil v letošním roce a i prostřednictvím eBay nabízel k prodeji za cenu 69.500 amerických dolarů (zhruba 1.625.000 Kč).
Siera Seco na první pohled až na drobné detaily svým vzhledem plně odpovídá originálu, ale v případě techniky jde svou vlastní cestou. Základem vozu je na míru navržený a postavený rám, v němž jsou usazeny mechanické skupiny ze severoamerické verze první generace vozu Ford Capri z roku 1973. Srdcem roadsteru je tak dnes již klasický atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 2,3 litru ve spojení s automatickou převodovkou.
Samotná karoserie roadsteru Siera Seco pak byla ručně vyrobená z laminátu za pomoci dřevěných kopyt a doplněna o detaily z leštěného hliníku, z nějž je vyrobena i typická maska chladiče a rám čelního skla. V interiéru je pak použita pravá kůže.
Sean Santarsiero neuvádí jízdní výkony svého díla, ale s ohledem na použité materiály nebude mít šestiválec, jenž ve své sériové podobě disponoval výkonem okolo 80 kW s roadsterem příliš mnoho práce, i když originál s kompresorovým osmiválcem o výkonu kolem 156 kW nabídne bezpochyby výrazně svižnější, ale za nepoměrně vyšší cenu.