Tohle upravené BMW 8 má desetiválec z M5, manuál a tělo karbonu
Restomod na bázi prvního BMW řady 8 vsadil na uhlíková vlákna a ikonický pětilitrový desetiválec z M5 E60. Manuální převodovka samozřejmě nechybí.
Tzv. restomody, kdy základ v podobě staršího auta výrazně zmodernizuje a osadí aktuálnější technikou. Mistry řemesla jsou například v americkém Singeru, kde se specializují na zakázková Porsche 911 s ručně stavěnými motory. Restomod ovšem můžete vytvořit prakticky z čehokoliv.
Například i z první generace BMW 8 s označením E31 s osmi- a dvanáctiválcovými motory byla dvoudveřovou alternativou k luxusnímu sedanu řady 7. Kupé si celosvětovou slávu získalo nejen svým klínovitým designem, ale také spoustou palubní elektroniky, která nebyla vždy nejspolehlivější.
Dnes je ovšem z BMW 8 moderní klasika, na kterou se nesahá. Tedy většinou. Výjimkou je exemplář od společnosti Rein Speed Shop, jenž se před několika dny představil v rámci tradiční přehlídky v kalifornském Monterey. Jedinečný vůz s názvem 858 CSL dostal zakázkový bodykit z uhlíkových vláken a přepracovaná světla. Místo tradičních mrkaček jsou otvory pro ventilace nového motoru.
Původní dvanáctiválec M70 totiž nahradil o dva válce chudší, zato mnohem výkonnější pětilitrový agregát z BMW M5 E60, který se navíc dočkal výrazného navýšení objemu na 5,8 litru (také proto je vůz označován jako 858 CSL). Jeho parametry nejsou známé, nicméně víme, že původní 5.0 V10 dával 373 kilowattů a 520 newtonmetrů.
Na rozdíl od Evropanů, kteří trpěli kvůli nijak zvlášť robustní sedmistupňové sekvenční převodovce SMG, dostali severoameričtí zákazníci alternativu v podobě šestirychlostního manuálu. A právě ten se objevuje i v BMW 858 CSL.
Interiér ze zmíněného M5 dostal také budíky, volant a středový panel s ovládáním klimatizace. Místo klasického klíčku se auto startuje tlačítkem, přičemž nechybí ani displej multimediálního systému. Sportovní sedadla pocházejí z BMW M3 E36.