Tokio Motor Show 2011: Daihatsu D-X, FC Sho Case, PICO
Automobilka Daihatsu představí na prosincovém autosalonu v Tokiu tři koncepty s třemi různými druhy pohonu. Zatímco sporťák D-X má pod kapotou dvouválec, dvoumístné PICO je elektromobilem a FC ShoCase pohání palivové články, které neobsahují drahé kovy.
Heslem tokijského stánku Daihatsu je Velká odpověď od malého, přičemž automobilka chce ukázat, že technické inovace jsou blízké i malým automobilům.
Daihatsu D-X je koncept sporťáku s výrazně tvarovanými křivkami a spartánským interiérem. Některé panely karoserie je možné odstranit, díky čemuž je možné automobil lehce upravit do jiné podoby. Pod kapotou vozu pracuje přeplňovaný dvouválec.
PICO je dvoumístné elektrické vozidlo na pomezí motorizovaných kol a malých automobilů. PICO má být využíváno především na krátkých trasách, cílovými zákazníky jsou mimo jiné starší lidé, kteří mají ocenit jednoduchý přístup do vozu díky nízko položené, rovné podlaze.
Sedačky jsou umístěné za sebou, což usnadňuje jízdu v malém a úzkém prostoru. Ježdění s vozem také zjednoduší jízdní asistenty využívající radar.
FC Sho Case je vozidlo budoucnosti poháněné automobilkou vyvinutými palivovými články, které neobsahují drahé kovy. Palivové články jsou umístěné pod podlahou vozu, přičemž mají poskytovat dostatek energie i pro dlouhé trasy. FC Sho Case je dlouhé 3.395 mm, široké 1.475 mm a vysoké 1.900 mm, rozvor činí 2.450 mm.
Vedle trojice konceptů bude Daihatsu na tokijském autosalonu prezentovat i některé produkční vozy. Například vystavený úsporný minivůz Mira e:S bude lakován modrou metalízou, jejíž odstín má evokovat modř oblohy.