Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota 2000SR: Škoda, z tohoto obláčku nezaprší…

Miro Mihalik
Diskuze (7)
Designérské studio ze španělské Valencie složilo poklonu klasickému japonskému kupé Toyoty.

Říkají si Sure Design a snaží se zviditelnit svou práci na internetu. To je legitimní. A kromě snahy zachytit a ukázat své vize budoucnosti, se návrháři ohlédli do minulosti a jako předlohu si vybrali skutečnou raritu – Toyotu 2000GT.

Původní vůz vznikl ve spolupráci se značkou Yamaha a poprvé se objevil jako prototyp v roce 1965. Do výroby se dostal o dva roky později a celkově vzniklo jen 337 kusů. Japonský „supersport“ měl pod kapotou řadový šestiválec o objemu 1988 cm3 s výkonem 110 kW (150 k) při 6600 ot./min. Kromě toho existuje i pár dalších exemplářů s upravenými motory o objemu 2300 cm3. Pokud si právě nemůžete vzpomenout, jak tohle auto vypadalo, internetové vyhledávače nebo naše malá nápověda vám pomůžou. Pro potřeby filmařů byly vyrobeny dva roadstery, přičemž v jednom z nich jezdil Sean Connery v bondovce Žiješ jenom dvakrát (You Only Live Twice).

Mimochodem, v originálu z 60. let měl prsty i Albrecht Goertz, autor designu vozů BMW 507 či Datsun 240Z. S Toyotou sice nikdy nespolupracoval, ale v té době dělal pro Nissan na prototypu 2000GT. Nissan, který úzce kooperoval s Yamahou, tenhle projekt sice opustil, ale právě lidé od Yamahy přesvědčili vedení Toyoty, aby se pustili do vývoje vlastní studie. Je více než jasné, že nebylo okopírováno jen označení.

Zpátky do reality, i když jen virtuální. Kluci z Sure Design si novodobou reinkarnaci uznávané Toyoty představují jako něco, co může připomínat mix TVR Sagaris a Saab Aero X, přesto bychom asi nebyli proti, kdyby taková kára parkovala v naší garáži. Podle představ návrhářů by Toyota 2000SR mohla mít vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l s dvojitým přeplňováním, výkon kolem 441 kW (600 k) a pohon zadních kol. Kromě toho ještě hybridní techniku, přičemž elektromotory by se staraly jen o pohon přední nápravy.

Miro Mihalik
Diskuze (7)
Avatar - delphino
13. 11. 2007 20:13
Re: Nasávanie je asi iba na okrasu :-)
no to by museli mít asi nasávání ještě v podvozku auta :-) protože je to malý... vím jaký řešili problémy u bugatti či lamba, když se snažili o co největší možné chlazení motoru s co nejmenšími otvory, které ničí aerodinamiku. a zde jsou rozhodně menší než murci a to má srovnatelnej výkon...
13. 11. 2007 13:05
Re: Nasávanie je asi iba na okrasu :-)
:-) Záleží jaký typ nasávání máš na mysli ;-)
Avatar - 125S
13. 11. 2007 11:48
Re: Nasávanie je asi iba na okrasu :-)
V tom máš pravdu, i víc věcí by se muselo upravit, jak to bejvá u každý studie :-) . Ale design je pěknej, hlavně ten zadek... :yes: