Toyota Auris HSD Full Hybrid: Frankfurt uvidí zatím jen koncept
Auris HSD Full Hybrid Concept je významným krokem v plánu Toyoty uvést na evropské trhy hybridní verzi každého ze svých důležitých modelů. Do deseti let bychom se měli setkávat s Hybrid Synergy Drive napříč celou modelovou řadou Toyoty, Auris je prvním modelem, který bude v prodeji jak s konvenčními motory, tak jako tzv. full hybrid.
Hybridní Auris následuje po desetiletí úspěšného působení účelově navrhnutého Priusu. Hatchbacky nižší střední třídy jsou v Evropě nejžádanějšími osobními vozy, a tak nasazení hybridní technologie v tomto segmentu je logickým krokem. V kontrastu k Priusu bude zjevná blízkost Aurisu HSD k běžným autům.
Zvenčí bude rozeznatelný jen podle detailů, jakými jsou drobné úpravy aerodynamiky a modré znáčky Hybrid Synergy Drive. K lepšímu proudění vzduchu kolem karoserie přispívají modifikované nárazníky, o 20 mm snížený podvozek, zakrytý spodek karoserie a speciálně navržená 18palcová kola. Výsledkem je součinitel aerodynamického odporu 0,28.
Rozdíly uvnitř vozu jsou už znatelné na první pohled. Toyota zvolila modrou kůži Gaucholino s modrým obšitím, zbytek interiéru má bílou barvu. Volant má zploštělou spodní část a samozřejmostí je nový, modře podsvícený, přístrojový štít, který poskytuje údaje o chodu hybridního systému. Běžný odběr elektřiny na palubě vozu pokryje energie dodávaná ze solárních panelů na střeše.
Přesné specifikace zatím nejsou známy. Hybridní systém bude odvozen od toho, který je použit v novém Priusu, jeho základem bude benzinový motor 1,8 l o výkonu 71 kW. Cílem konstruktérů je zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 s a emise CO2 do 100 g/km, můžeme tedy očekávat kombinovanou spotřebu pod 4 litru benzinu na 100 km. Podobných hodnot v současnosti dosahují nejúspornější dieselové hatchbacky.
Stejně jako v Priusu budou na výběr tři režimy Eco, Power a EV. Při plně elektrickém pohonu urazí Auris HSD až 2 km rychlostí do 50 km/h, než bude nutné spustit zážehový motor.