Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT - Na pohodu

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 17. 9. 2013
34
79
Zobrazit náhledy (34)
Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis
Toyota nyní nabízí Avensis s výraznými akčními slevami. Podívali jsme se na zoubek „nejvýhodnější“ nabídce, kdy zákazník podle ceníku ušetří celých 155.000 korun!

Toyota už nějaký čas láká na Avensis Style Edition, přičemž nejvýhodnější se zdá být s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW, pohánějící přední kola skrze samočinnou převodovku. Díky akci byl totiž smazán čtyřicetitisícový příplatek za automat, takže nyní můžete nechat práci strojům bez příplatku. A právě tuto verzi jsme otestovali.

Vzhled Avensisu je v rámci akční výbavy vylepšen tmavými broušenými sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin či chromovanými detaily, jako jsou koncovka výfuku nebo lišty na dveřích a na zádi. Sériová výbava vychází ze třetího stupně Sol, zahrnuje tedy čalounění kombinující Alcantaru a kůži, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové startování, duální samočinnou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací kameru, diody pro denní svícení, bixenonové adaptivní světlomety nebo multimediální systém ovládaný pomocí 6,1” dotykové obrazovky. To je hodně slušná nabídka, uvážíme-li, že tohle kombi střední třídy pořídíte za necelých 700.000 korun...

Neodpustíme si malé srovnání s jedním z největších konkurentů - Volkswagenem Passat. Nad ním před časem Avensis dokonce vyhrál ve srovnávacím testu kombi, byť šlo o rozdílné motory. Pokud vyjdeme z platného ceníku (Passat Variant nyní v žádné akci není), tak za dvoulitrové TDI (103 kW) s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG zaplatíte 784.900 Kč. Vzhledem k rozsáhlé výbavě Toyoty by však spíše bylo fér porovnávat ji s verzí Highline, kde je cenová diference již 135.000 korun. A to ještě stále nemáme v autě třeba bezklíčový vstup a startování nebo couvací kameru. Volkswagenu však hraje do karet větší možnost individualizace, volitelných příplatků v ceníku Toyoty je výrazně méně. Tenhle „japonský“ systém proto musíte vzít jako fakt: něco přináší, něco si však bere.

Nabídka dobrá, ale...

Avensis Kombi moc slabin nemá. Jízda v něm je pohodlná a příjemná, zavazadelník se základním objemem 543 litrů bude pro rodinu ideální a jak už jsme si řekli, výbava taktéž stojí za pozornost. Přesto nám Avensis s daným motorem a automatem k srdci nepřirostl. Proč?

Interiér je sesazen z kvalitních materiálů, to nejlepší už má ale dávno za sebou. Oranžové displeje i design palubní desky jasně prozrazují stáří modelu, který byl představen na autosalonu v Paříži před pěti lety. Po čase si uživatel zvykne, navíc všechno funguje tak, jak má. To však neplatí o kombinaci vznětového motoru 2.2 D-CAT o výkonu 110 kW a šestistupňové samočinné převodovky. Tvrdší běh agregátu není vykoupen nízkou spotřebou, navíc ani reakce na přidání plynu není nikterak blesková. Zde je na vině z velké části automat, který je sice příkladně komfortní a jemný, nicméně snahou o „vyhlazování“ jízdy dynamickým vlastnostem škodí.

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT ATodečtené otáčky [min-1]odečtená spotřeba [l/100 km]
Rychlost 100 km/h17505,5
Rychlost 130 km/h23007,0

Automat se nemá rád ani se spotřebou paliva, která se po dobu redakčního testu držela poměrně vysoko: s klidnou nohou jsme po okreskách jezdili za necelých osm litrů. Když jsme však automobil vzali na dálnici a nechali mu spolykat stovku kilometrů v ustáleném tempu, byly výsledky příznivější. Ve 100 km/h si motor vyžádal 5,5 litru na 100 km (motor v tu chvíli na šestku točí 1.750 otáček), stotřicítka si řekne o litr a půl nafty více. Vysvětlení je jednoduché: automat zhoršuje spotřebu hlavně při předjíždění, akceleraci ze zatáček a výjezdu prudších kopců, což na dálnici není. Celkově nás čistý turbodiesel od Toyoty, spojený s automatickou převodovkou, příliš nepřesvědčil.

360p360p240p240p480p720p

Nejlevnější verze modelu591.900 Kč (1.8 Valvematic 108 kW Luna)
Základ s testovaným motorem681.900 Kč (2.2 D-CAT 110 kW MT Sol)
Testovaný vůz s výbavou737.400 Kč (2.2 D-CAT 110 kW AT Style Edition)

Plusy

  • Stabilní chování v přímém směru
  • Jízdní komfort
  • Dobré odhlučnění podvozku a oken
  • Bohatá výbava, poměr cena/výbava

Minusy

  • Grafika palubního počítače
  • Hlučnější motor
  • Relativně vyšší spotřeba
  • Minimální možnosti příplatkové výbavy

Foto: Petr Homolka

Témata
Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT
Cena základní sestavy 681 900 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17” kola, adaptivní bixenonové světlomety, diody denního svícení, elektrické ovládání bočních oken, bezklíčový vstup a startování, dvouzónová klimatizace, světelný a dešťový senzor, multimediální systém Toyota Touch&Go Plus, zadní parkovací kamera, bluetooth, USB, přední mlhovky, kůží potažený volant, tempomat, roletky proti slunci v zadní řadě sedadel, čalounění perforovanou kůží, vyhřívání předních sedadel atd. Kč
Cena testované sestavy 737 400 Kč
Výbava testované sestavy Perleťový lak (22.500,-), panoramatická střecha (15.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2: 170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 543 / 0
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 540
Rozměr pneu: 215/55 R17
Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT 110 kW AT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 520
výška opěradla vzadu (mm): 660
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - woody-alien
Hodnotenie
| 19. 9. 2013
Souhlas. Taky mám rád komplexnější pohled a potom mi na nějakých hvězdičkách nezáleží. Tady mi to ale přišlo jako rychlý odpal. Pro zajímavost jsem se mrknul na testy třídních konkurentů od začátku hvězdičkování. Nejlíp dopadla M6 s 5 a 4,5 - pak Passat a Mondeo se 4, Insignia to má hezky 3, 3.5 a 4, Sup třikrát za 3.5 a nejblíž testovanému Avensisu je opět Avensis s 2.2 a AT verze sedan za 3. Avensis je tam ovšem s dvoulitrem a manuálem i za 4. Dobře, v rámci segmentu (jak je to míněno) to rozdíly nejsou velké, možná by Avensis kombi ve stejné specifikaci měl dostat stejně jako sedan. Ale už to moc rozebírám, prostě se mi ten test nelíbí. Ani ne tak kvůli výsledku, ale mám z něj pocit "práce kvapné".
Avatar - CommonUser
1,8
| 19. 9. 2013
Jo lepsi, a zere to menej ako ta nafta s automatom. Staci prelistovat testy.
Avatar - CommonUser
par postrehu k Avensisu
| 19. 9. 2013
- preto jazdim 16ky a no problem
- mne sedacka zasa vyhovuje - 100 ludi 100 chuti
- az tak zle to nie je, v ramci triedy (aj cenovej je to OK)
- priestor je maly ??? Aha taka A4 so streduvym tunelom ma fakt viac miesta ... blbost.
- motor ... no comment
- cumak ma vyssie ako Accord ci A4, Passat ... si to zaparkuj vedla seba a odmeraj, kasli na data
- automaticke zamykanie sa da vypnut, staci citat manual. :-!
- palubny BC - staci podrzat tlacitko prepinania udajov asi cca 2s a nulujes data ako besny :-O

Hmmm, kolko negativ prameni z nevedomosti ... 8-s
Ale uznavam, ze to nie je ergonomicky zazrak - proste japonec lesteny frantikom >:D
Avatar - CommonUser
co to je za test?
| 19. 9. 2013
Suhlas, cele ladene do orange (aj klima) a ciferniky zmodreli, tot frantici domrvili. :no:
Spotřeba
| 19. 9. 2013
Mimo město se dá běžným (na idnes pirátským) tzn. okresky 100 a dálnice 140 tempem dosáhnout dle PP 6.4l. O reálnosti PP Toyoty si nedělám moc iluze, když stejnou trasu údajne LC zvládalo za 7.6l.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku