Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Aygo: V základu X od 209.900 Kč a spousta akčních paketů

Tomáš Kovařík
Diskuze (31)
Nová generace kolínského minivozu Toyota Aygo se začne v Česku prodávat 1. července. V rámci mezinárodní prezentace v okolí Rotterdamu byly odtajněny ceny a skladba paketů.

Hlavní cíl - odlišit se. Tak by se dal jednoduše pojmenovat úkol designérů Toyoty při návrhu nového modelu Aygo. Důvod je nasnadě, vždyť předchůdce měl v době uvedení na trh devět konkurentů, zatímco novinka jich má dobrých dvacet. Proto třeba ono zcela neobvyklé zkřížení kontrastními pruhy na přídi, jakož i spousta personalizačních paketů. Tahle možnost individualizace podle představ výrobce bude oslovovat především mladší generaci řidičů a řidiček, ne nadarmo se ambassadorkou vozu v Česku stala snowboardistka Eva Samková (21).

Přímo v rotterdamském hotelu Nhow máme našeho redaktora, který odtud posílá čerstvé informace týkající se hlavně základních cen, výbav a paketů nového Ayga. Díky tomu například již teď víme, za kolik se bude automobil od 1. července prodávat: základní provedení x s třídveřovou karoserií přijde na 209.900 Kč, varianta s pětidveřovou karoserií bude o dalších 10.000 korun dražší.

K dispozici budou také vyšší verze x-play (229.900 Kč) a x-wave (279.900 Kč) v případě provedení s pětistupňovou manuální převodovkou, respektive verze za 249.900 a 299.900 korun s robotizovaným ústrojím x-shift. Speciální akční verze x-cite, x-look a x-smart se budou shodně nabízet za 239.900 Kč v třídveřovém, respektive 249.900 Kč v pětidveřovém provedení. Vrcholná varianta x-clusiv začíná na 269.900 Kč (3D a 279.900 Kč (5D), ceny varianty x-comfort zatím odtajněny nebyly. Uvedené částky jsou takzvaně zaváděcí a se zvýhodněním pro zákazníka ve výši 12.000 korun, nicméně podle informací přímo z místa prezentace budou platit minimálně do konce letošního roku. Akční modely se budou prodávat hned od začátku.

Výbava x-play dostane dva rozdílné pakety: x-look a x-smart. Prvně jmenovaný nabídne mimo jiné litá patnáctipalcová kola a mlhovky, druhý pak přidá samočinnou klimatizaci a bezklíčové odjišťování zámků a startování. V rámci paketu x-cite se můžete těšit například na černá litá 15" kola, chromované vnitřní kliky dveří, atraktivní oranžovou metalízu a koberečky s obšitím ve stejné barvě.

Vrcholné pakety x-clusiv a x-comfort poskytnou prvky běžné ve vyšších třídách. Mimo zmíněných dílů třeba broušená kola, vyhřívání předních sedadel a kožené čalounění.

Pokud jde o skladbu motorové palety, v tomto směru jsou informace z Rotterdamu zatím poměrně skoupé. Konstatují pouze, že všechny prodávané verze Aygo se budou muset spolehnout na zážehový litrový tříválec VVT-i s výkonem 51 kW, dvanáctistovka (stejná jako u 208) původem od koncernu PSA se letos v nabídce určitě neobjeví. Předchozí Aygo je přitom v Česku úplně vyprodáno a nové exempláře se k zákazníkům dostanou na přelomu července a srpna.

A aby těch paketů nebylo málo, nabídku rozšíří ještě čtyři další: Intense za 4990 Kč přináší přístrojový štít, palubní desku, středovou konzolu a okolí řadicí páky v barvě karoserie. Inspire za 2990 korun zušlechtí interiér barevnými rámečky klimatizace a okolí řadicí páky. Outglow za 5.990 Kč v čerené barvě, respektive 6.990 Kč ve stříbrné barvě nabídne ozdobnou lištu předního nárazníku, boční prahové lišty a zadní lištu v nárazníku, přičemž za dalších 5.990 korun si můžete objednat i červenou střechu. Paket Outstand vám pak za 10.990 Kč přinese odlišný přední nátrazníky a difuzor plus za dalších 5.990 korun také jinak obarvenou střechu.

V pátek by měly být na pořadu novinářské jízdy. Prezentaci v Roterdamu budeme i nadále sledovat a jakmile odtud dostaneme nové informace, rovnou se o ně s vámi podělíme.

Toyota Aygo 2014 - základní ceny
Výbava3D5D
x [Kč]209.900219.900
x-play [Kč]229.900239.900
x-wave [Kč]279.900289.900

Toyota Aygo 2014 - technická data
Motor1.0 VVT-i1.0 VVT-i Eco1.0 VVT-i x-shift
Převodovka5 MT5 MT5 AT
Zdvihový objem (cm3)998998998
Válce/ventily3/43/43/4
Největší výkon (kW/min-1)51/600051/600051/6000
Točivý moment (N.m/min-1)95/430095/430095/4300
Maximální rychlost (km/h)160160160
Zrychlení 0-100 km/h (s)14,214,315,5
Spotřeba (l na 100 km)4,13,94,2

Toyota Aygo - srovnání rozměrů
ModelNovýStarýRozdíl
Délka (mm)3455343025
Šířka (mm)161516150
Výška (mm)14601465-5
Rozvor (mm)234023400
Zavazadelník (l)16813929

Tomáš Kovařík
Diskuze (31)
Avatar - chetoos
21. 6. 2014 12:02
Aygo
Nové Aygo se mi z kolínských trojčat líbí nejvíce. Vypadá opravdu úžasně a doufám, že bude i dobře jezdit. do města ideální autíčko. A pokud bude i velká možnost osobní personalizace, bude to taky moc fajn a naše cesty oživí krásné auta. Třeba ty polepy na té oranžové barvě jsou perfektní. Moc hezké auto a navíc i cena není nějak přemrštěná. :yes:
20. 6. 2014 21:57
Re: Fotky interiéru.... pane ""redaktore""
Neboooj, určitě budeš na konci roku lepší, já zas tak často do diskuzí nepíšu ;-) A ty smajlíky - mě zkrátka baví si číst jednotlivý příspěvky a když zrovna nemám chuť nebo potřebu se k něčemu vyjádřit, tak prostě používám smajlíky. Těma ukazuju ostatním, jak na mě ten který příspěvek působí. Což palcem hore/dole nesvedu. A přijde mi to daleko lepší a civilizovanější než když se někteří diskutéři urážejí až do pátého kolena svého rodu.
20. 6. 2014 21:51
Re: Fotky interiéru.... pane ""redaktore""
Díky, že ses mě zastal :yes:
20. 6. 2014 19:07
Tohle bude mít úspěch
hlavně u fandů Hvězdných válek - ten čumák vypadá skoro jako helma Dartha Vadera. Je to dost předražené. Hlavně ty doplňky - trochu barvy na plastu nebo kousek folie a tisíce jen lítají. K tomu zcela nepraktický cool design boční linie oken, kdy lidé na zadních sedadlech budou mít výhled jako z automatické pračky a ani couvání nebude s omezeným výhledem žádná hitparáda. A to je ve městě klíčové. Taky bude záležet na poloměru otáčení - ve městě není při parkování nic otravnějšího než auto, které pořádně nezatáčí. Tady povede nové Twingo. Obecně platí, že výrazné designy rychle stárnou. Zde je ještě druhá chyba v tom, že auto nemá "příjemný" výraz jako třeba Fiat 500 nebo nové Twingo. Snažit se z malého auta dělat "drsně" vyhlížející stroj, to nekončí nikdy moc dobře - viz. třeba současný super ostře řezaný, zamračený Spark. S malými kolečky potom vypadá kýčovitě a směšně. Původní Matiz od Italdesignu přitom vypadal špičkově.
20. 6. 2014 17:26
Re: Dobře na to jdou
Proc si myslis, ze si ho nekoupim? Treba si o sobe myslim, ze jsem silna osobnost... A nebo si ho nekoupim proto, ze si nepotrebuju skrz auto nic dokazovat, coz je mimochodem pristup (doted) Toyote cizi?