Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chystá ve Francii rozsáhlé testování plug-in hybridů

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Společnosti EDF a Toyota oznámily uskutečnění dalšího kroku v rámci praktického testování na území Francie, do kterého se zapojí hybridní vozy s technikou Plug-in (PHV, dobíjení ze zásuvky) využívající moderní infrastrukturu určenou k tomuto účelu.

Vybraným firmám a partnerům bude koncem roku 2009 zapůjčena přibližně stovka vozů PHV nejnovější generace vybavených lithium-iontovými akumulátory. Vozy se budou pohybovat v okolí Štrasburku po dobu přibližně tří let. Projekt je finančně podporován výzkumným fondem Francouzské agentury pro životní prostředí a řízení energetiky (ADEME) v rámci sponzoringu projektů v oblasti vývoje automobilů s nízkými emisemi.

Zmiňovaný program je součástí globálního projektu automobilky Toyota, který se od konce roku 2009 začne realizovat i v Japonsku a Spojených státech. Hlavním cílem Toyoty je blíže prozkoumat techniku a technologii dobíjení v praxi, výkonové parametry hybridních vozů s technologií Plug-in. Cílem Électricité de France (EDF) je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů typu PHV.

V rámci partnerské spolupráce EDF a Toyoty se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii, které se o rok později rozšířily i na území Velké Británie.

K dobíjení vozidel PHV se bude používat zařízení, které garantuje bezpečné dobíjení, komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, identifikaci vozu a účtování za odebranou energii. EDF a její filiálka Electricité de Strasbourg (ES) budou v rámci projektu spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí několik set dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, v prostorách partnerů, na veřejných parkovištích i podél veřejných komunikací.

Ve vozech s pohonem PHV je použita standardní technika hybridního pohonu Toyota, zde je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. Na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody hybridního hnacícho ústrojí, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a odpovídající jízdní výkony.

Toyota očekává, že podobný sériový automobil dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
22. 3. 2009 23:04
Re: To je ono.
Vsude, zejmena ve meste, nechapu, co na tom nechapes...
22. 3. 2009 11:17
Re: To je ono.
Hlavně pro jízdy ve městě a jeho okolí.
21. 3. 2009 12:29
Re: To je ono.
Kde prosim Te?
Avatar - KANKUNEN
21. 3. 2009 08:37
To je ono.
Přesně tohle bych dokonale využil.