Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Crown Majesta: Vlajková loď pro japonské topmanažery

28. 3. 2009 • 11:50
44
136
Zobrazit náhledy (44)
Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota
V Evropě je Toyota známa hlavně jako výrobce malých a středně velkých aut, na domácí japonském trhu ale její nabídka sahá až do nejvyšších segmentů trhu. Těsně pod vrcholem stojí pětimetrový sedan Crown Majesta, který právě přichází v nové generaci.

Jméno Crown patří k luxusním Toyotám už od roku 1955. V současné době nese tento název hned šest modelů – loni představená třináctá generace základního modelu Crown ve verzích Crown Athlete/Crown Royal Saloon (šestiválcové motory) a Crown Hybrid, dále klasicky tvarovaný Crown Comfort zaměřený na trh vozů pro taxislužby (délka 4,7 m, dvoulitrový motor s 85 kW), jeho větší a luxusnější varianta Crown Sedan (4,83 m, stejný motor) a právě nový Crown Majesta. Absolutním vrcholem modelové řady Toyoty je pak 5,27 m dlouhá limuzína Century poháněná motorem 5,0 V12.

Toyota Crown Majesta přichází na japonský trh ve své čtvrté generaci – od roku 1991 je představována vždy krátce po nové generaci Crown jako jeho prodloužená verze. Modelová řada Crown tak svými dvěma hlavními variantami dokáže konkurovat jak Mercedesu třídy E, tak třídě S, i když svým zaměřením mají Crown i Crown Majesta oba blíže k pětimetrovým prémiovým sedanům.

Celková délka je 4995 mm při rozvoru 2925 mm, karoserie je vysoká 1475 mm a široká 1810 mm. Od výchozího modelu se tak všechny vnější rozměry liší – Crown Majesta je o 125 mm delší, o 15 mm širší, o 5 mm vyšší a má o 75 mm delší rozvor než Crown.

V nabídce jsou dvě motorizace. Osmiválec o objemu 4,6 litru dosahuje nejvyššího výkonu 255 kW při 6400 ot./min a má maximum točivého momentu 460 Nm při 4100 ot./min. Zadní kola pohání skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Druhou variantou je starší motor 4,3 V8 převzatý z minulé generace. Ten má méně vysokootáčkový charakter – výkon 206 kW je dosahován už při 5600 ot./min a maximum točivého momentu 430 Nm leží v 3400 ot./min. Standardně bude dodáván s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem.

Interiér je čistě čtyřmístný se dvěma oddělenými sedadly v zadní řadě, která poskytují možnosti nastavení a komfort sezení na té nejvyšší úrovni. Nová Toyota Crown Majesta kromě velkého vnitřního prostoru bude hýčkat své majitele také vysokou úrovní výbavy. Na poli bezpečnostních prvků sice nepřináší žádné průlomové novinky, jejich celkový úhrn bude ale v dnešní automobilové produkci stěží hledat konkurenci. Ve výbavě nebude chybět adaptivní tempomat, systém VDIM propojující ABS, stabilizační systém a další elektronické pomocníky, aktivní opěrky i na zadních sedadlech nebo kameru pro noční vidění.

Světovou novinkou je nasazení systému Pre-Crash, který svými radary pokrývá i pole zešikma před autem a za ním. Aktivní bezpečnost dále zvyšuje kamera na sloupku řízení hlídající mikrospánek řidiče, Stride Control zabraňující vybočení ze směru jízdy, pokud levá a pravá strana auta mají odlišné trakční podmínky, systém pro udržování auta v jízdním pruhu (funguje i na klikatých cestách) nebo adaptivní světlomety.

Bezprecedentní je také počet airbagů. K dnes již běžné dvojici čelních, boční a okenních airbagů se přidávají boční airbagy pro zadní sedadla, kolenní airbagy pro řidiče i spolujezdce a dokonce středový airbag mezi zadními sedadly. Celkový počet je tedy 11 airbagů. K luxusním prvkům výbavy dále patří například 3D navigace, audiosystém s 19kanálovým zesilovačem nebo LCD obrazovka pro zadní sedadla připevněná ke stropu.

Témata
31. 3. 2009 16:04
Re: NOMINÁCIE
Výš mám pocit že kdybych ti to tu vysvětlil na A4 (ne audi, ale format A4) tak to stejně nepochopíš. Možná to pochopíš až si budeš kupovat sám své auto. ;-)
Avatar - Katikakus
30. 3. 2009 23:09
Re: Sakra chlapi...
>:D Jedine, co te omlouva, je tvuj vek. To jste s 507 zhruba nastejno.
30. 3. 2009 21:49
Re: NOMINÁCIE
Když už cituješ dej to do uvozovek a za další cituj celý příspěvek a nevytrhávej to z kontextu. Jinak sis vlastně odpověděl sám. Dále to s tebou nemá smysl řešit.
Avatar - Ondore
30. 3. 2009 20:43
Re: JE TO JASNÉ
Toto neobkecáš, prácu Ti tu nikto neuverí, v tom bude ženská. Viem to podľa seba, tiež som mal čas písať, až keď som ich pár poslal do hája >:D ;-) Tak mi napadá... ale nie, určite nebude žiadna priama súvislosť medzi počtom príspevkov a potenciou >:-[] >:-[] >:-[]
30. 3. 2009 19:19
Re: Když dva dělají totéž, není to totéž
Mně se na té Lancii nelíbí hlavně "předek" - alá lidský obličej, to je věc která mně vadí u aut, designu, architektury, zkrátka předek auta jako rozesmátý ksicht škodováka (třeba) neberu, je to moc "levný". Ta Toyota má majestátnost a proporce. Design Lancie mně připadá dělaný: "musíme bejt zajímavý, tak to namastíme takhle, vypadá to blbě, ale aspoň je to umění". Estetická historie Apenin - hezky napsáno - podle mě v téhle konkrétní Lancii není.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud