Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FT-86 dostane motor 2,0 (147 kW) a svorný diferenciál

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Uhlídat data o novince před její oficiální prezentací je jednoduše problém. Ani Toyotě se to s jejím kupé FT-86 nepovedlo.

Původní koncept se představil už před dvěma lety v Tokiu. Jak ten čas letí? Černou FT-86 II jsme viděli letos v Ženevě a její další vývoj v červeném hávu nedávno ve Frankfurtu. Připomeňme, že zkratka FT znamená Future Toyota. Číslovka pak 86 (japonsky hachi roku) odkazuje na řadu Corolla Levin/Sprinter Trueno s legendárním kódem AE86, vyráběnou v letech 1983-1987.

Novinka je poháněná, jak už bylo mnohokrát zveřejněno, nepřeplňovaným dvoulitrovým motorem s protilehlými válci (boxer) z dílen Subaru. Přímovstřikový agregát s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou poskytuje 147 kW (tedy rovných 200 k) při 7000 min-1. Točivý moment 205 Nm/6600 min-1 přenášejí na zadní kola buď přímo řazená nebo samočinná převodovka, obě se šesticí rychlostních stupňů. Diferenciál se zvýšenou svorností je také součástí základní výbavy.

Podvozek disponuje rozvorem 2570 mm, kola jsou od sebe vzdálena 1520, respektive 1540 mm. Těžiště je velmi nízké, což umožnila zástavba zmíněného plochého agregátu. FT-86 měří 4240 mm, je 1775 mm široká a jak se na správné sportovní kupé sluší patřičně nízká: 1285 mm. Základní verze váží 1210 kg, nejtěžší je vyšší specifikace s automatem (1250 kg)..

Standardem jsou šestnáctipalcová kola s pneumatikami rozměru 205/55 R16, sedmnáctky s obutím 215/45 R17 dostane dražší verze. Do nádrže se vejde padesát litrů benzinu, průměrná spotřeba by dle japonské metodiky měla lehce přesahovat 8 l/100 km.

Katalog nabízí i srovnání s konkurencí, kterou reprezentují Honda CR-Z, končící Mazda RX-8 a také roadster (a roadster-kupé s pevnou skládací střechou) MX-5. Přímým soupeřem ale vlastně není žádný z těchto vozů. Vždyť CR-Z je hybrid, RX-8 má v útrobách rotační motor a MX-5 se nenabízí ve vyloženě uzavřené verzi a navíc je pouze dvoumístná. Do FT-86 se vejdou dva dospělí a dvě děti.

Sítí ovšem už kolují také fotky dvojčete FT-86, modrého Subaru BRZ v přiostřené verzi STI. Obou kompaktních sportovních kupé se s největší pravděpodobností dočkáme i my, a to už příští rok, stejně jako zbytek světa.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
3. 11. 2011 19:47
Re: Bomba.
Zko a BRZ bych porovnával ,až po tom co bude sdělena cena. Sportovní limuzíny ... to byla narážka na audi. Jakože mají pořád všechno nejsportovnější . A přitom subaru/toyota nedělá moc povyku a vyplavou z toho takováhle auta .
Avatar - white label
3. 11. 2011 16:35
Re: Bomba.
To víš, přijede tohle Toybaru se Subota a divize M/AMG/RS a další to můžou rovnou zabalit... a Zetko jakbysmet... >:-[]
3. 11. 2011 13:10
Re: Bomba.
Jasně, tohle má konkurovat sportovním limuzínám... >:D Jestli jsi si nevšiml, tak něco podobného už zde je (Z).
2. 11. 2011 22:10
Bomba.
Toyota/Subaru postalvili zřejmě jedno z posledních pořádných aut pro chlapa ( myšleno dostupné auta) . Co se týče oturbené verze tak tu bych čekal ve verzi BRZ STI :-) . A pokud se bude cena pohybovat kolem 800 000 a verze sti kolem 1,1 mio bude to bestseller :-) Adios sportovní limuzíny >:D
2. 11. 2011 17:02
Povedene
Kraasne kupatko, tohle se moc povedlo, tohle auto vlastne uz ted nema konkurenci, nikomu se nepodarilo udelat takto kompaktni sportacek, parada. A ta atmosfera, smekam!
Btw tunit auto, ktere je zatim jen v katalogu, to snad zmaknou jen japonci >:D