Toyota Furia: Nová Corolla jako sportovní sedan
Toyota se pod vedením Akia Toyody snaží opět zahrát u zákazníků na emotivnější struny. Má v nabídce GT86, aktuální Yaris a Auris vypadají k světu a vypadá to, že je bude následovat i čtyřdveřová verze Aurisu, tedy nositel prodejními rekordy ověnčeného jména Corolla. V Detroitu se představuje koncept Corolla Furia, který naznačuje, že Toyota chce i usedlému sedanu propůjčit trochu emocí.
Corolla Furia dostala do vínku velmi agresivní příď, u níž ale nelze přehlédnout jisou dávku inspirace u japonské konkurence. I přesto ale vyhlíží svébytně. Rozhodně potěší v současné éře jejich neustálého prodlužování krátký přední a (relativně) i skromný zadní převis, diskuze ale nejspíš bude trochu vyvolávat boční silueta s velmi dlouhou kabinou. Dynamicky působí též zadní svítilny i nárazník s difuzorem. Ten se ale do série zcela jistě nedostane, stejně jako výrazné prahové nástavce a efektní devatenáctipalcová kola.
Klientela Toyoty je velmi konzervativní, současně ale Japonci chtějí nalákat i mladší kupce, dá se tedy předpokládat, že finální verze bude někde na půli cesty mezi touto studií a současnou Corollou. I to ovšem bude dost významný skok kupředu. Známe už dokonce i rozměry vozu - je dlouhý 4620 mm, široký 1805 mm, vysoký 1425 mm a stojí na poměrně dlouhém rozvoru 2700 mm. Pro srovnání - současný leader americké kompaktní třídy Honda Civic 4D má rozměry 4556 x 1752 x 1430 mm a rozvor 2670 mm. Je tedy zřejmé, že chce Toyota argumentovat prostornějším interiérem.
Vzhledem k obvyklé strategii v Americe působících značek se dá předpokládat, že finální verzi Corolly uvidíme do půl roku a ještě letos se novinka začna i prodávat. Prozatím to rozhodně vypadá, že se Toyota vydala správným směrem.