Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Furia: Nová Corolla jako sportovní sedan

Michal Fokt Michal Fokt 15. 1. 2013 • 19:01
23
26
Zobrazit náhledy (23)
Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota Corolla
Studie Toyota Corolla Furia Concept předznamenává novou budoucnost japonského kompaktního sedanu pro Ameriku - emotivnější a sportovnější.

Toyota se pod vedením Akia Toyody snaží opět zahrát u zákazníků na emotivnější struny. Má v nabídce GT86, aktuální Yaris a Auris vypadají k světu a vypadá to, že je bude následovat i čtyřdveřová verze Aurisu, tedy nositel prodejními rekordy ověnčeného jména Corolla. V Detroitu se představuje koncept Corolla Furia, který naznačuje, že Toyota chce i usedlému sedanu propůjčit trochu emocí.

Corolla Furia dostala do vínku velmi agresivní příď, u níž ale nelze přehlédnout jisou dávku inspirace u japonské konkurence. I přesto ale vyhlíží svébytně. Rozhodně potěší v současné éře jejich neustálého prodlužování krátký přední a (relativně) i skromný zadní převis, diskuze ale nejspíš bude trochu vyvolávat boční silueta s velmi dlouhou kabinou. Dynamicky působí též zadní svítilny i nárazník s difuzorem. Ten se ale do série zcela jistě nedostane, stejně jako výrazné prahové nástavce a efektní devatenáctipalcová kola.

Klientela Toyoty je velmi konzervativní, současně ale Japonci chtějí nalákat i mladší kupce, dá se tedy předpokládat, že finální verze bude někde na půli cesty mezi touto studií a současnou Corollou. I to ovšem bude dost významný skok kupředu. Známe už dokonce i rozměry vozu - je dlouhý 4620 mm, široký 1805 mm, vysoký 1425 mm a stojí na poměrně dlouhém rozvoru 2700 mm. Pro srovnání - současný leader americké kompaktní třídy Honda Civic 4D má rozměry 4556 x 1752 x 1430 mm a rozvor 2670 mm. Je tedy zřejmé, že chce Toyota argumentovat prostornějším interiérem.

Vzhledem k obvyklé strategii v Americe působících značek se dá předpokládat, že finální verzi Corolly uvidíme do půl roku a ještě letos se novinka začna i prodávat. Prozatím to rozhodně vypadá, že se Toyota vydala správným směrem.

Témata
Avatar - Well-being
12. 5. 2013 17:54
Dobrá zpráva pro konkurenci
Tato obludnost se těžko stane prodejním trhákem ... ;-)
12. 5. 2013 16:54
Auto ako z nejakého sci-fi filmu so S.Stallonem
Možno to bude v menšími kolesami bude vyzerať lepšie. Inak najkrajšia Corollou podľa mňa je tento liftback:[odkaz] V tom čase to bolo pre mňa najkrajšie a najlepšie auto svojej triedy - spolu s kombíkom Astry F.
Potom to už išlo s Corollou trochu z dizajnérskeho kopca.
Avatar - MGRR
16. 1. 2013 09:30
jenže co dál? Taková Honda Civic už nemá kam dál jít... když
Toyota.com: www.toyota.com

Už je to moc přitažené za vlasy, ale je to jen koncept... jenže co dál? Taková Honda Civic už nemá kam dál jít... když už teď vypadá jak vypadá :-|

Aby to nedopadlo jako s líbivou, první "kulatou" Mazdou 626..., další generace už neměla proti starší a líbivější co nabídnout... výroba ukončena... nástup jiného modelu Mazda 6. // Ford Scorpio II. ... konec výroby.

Už design generace která se prodává-vyprodává je pro velké množství usedlějších a pragmatičtěji přemýšlejících lidí nezkousnutelný. Na druhou stranu, pokud bych si měl vybrat mezi koupí=životností běžně výkonné verze Škodovky a Toyotoy, beru rozhodně Toyotu.
--------------------------------------… />Nebude dlouho trvat a spotřebiče/auta se nebudou ani tak kupovat, jako v podstatě užívat dva-tři roky, pak dostanete nové. Po celou dobu je bude vlastnit automobilka a lidi budou jen platit a platit a platit a platit :-)

Pak jsou tady ještě fandové, kteří jdou proti proudu a záměrně kupují stará a poctivá auta 80-90let, která mají jako luxus AC+pět tlačítek na palubní desce, ale řídí je sami - ne elektronika, finanční domy, úvěry a měsíční splátky.

Dostupná automobilová kvalita již vymřela. Co je dnes nové, za rok je zastaralé, za tři roky prakticky neexiestuje.
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:26
Re: asi jo
Podstatné je, aby se zachovaly hmotné proporce v optimalizaci podvozku a rozložení užitečné hmotnosti. Tenhle koncept je jako výsledek sjezdu ikebanistů. Ostatně proto japonci tak milují italský styling...
15. 1. 2013 21:12
Vyborny pocin
Vyzera ako transformer, ale zaroven je to velmi seriozne a s prichutou buducnosti. Na rozdiel od najlepsieho auta pod slnkom ,ktore sa lanom s kotvou drzi minulosti.
Toyota :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku