Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Furia: Nová Corolla jako sportovní sedan

Michal Fokt
Diskuze (26)
Studie Toyota Corolla Furia Concept předznamenává novou budoucnost japonského kompaktního sedanu pro Ameriku - emotivnější a sportovnější.

Toyota se pod vedením Akia Toyody snaží opět zahrát u zákazníků na emotivnější struny. Má v nabídce GT86, aktuální Yaris a Auris vypadají k světu a vypadá to, že je bude následovat i čtyřdveřová verze Aurisu, tedy nositel prodejními rekordy ověnčeného jména Corolla. V Detroitu se představuje koncept Corolla Furia, který naznačuje, že Toyota chce i usedlému sedanu propůjčit trochu emocí.

Corolla Furia dostala do vínku velmi agresivní příď, u níž ale nelze přehlédnout jisou dávku inspirace u japonské konkurence. I přesto ale vyhlíží svébytně. Rozhodně potěší v současné éře jejich neustálého prodlužování krátký přední a (relativně) i skromný zadní převis, diskuze ale nejspíš bude trochu vyvolávat boční silueta s velmi dlouhou kabinou. Dynamicky působí též zadní svítilny i nárazník s difuzorem. Ten se ale do série zcela jistě nedostane, stejně jako výrazné prahové nástavce a efektní devatenáctipalcová kola.

Klientela Toyoty je velmi konzervativní, současně ale Japonci chtějí nalákat i mladší kupce, dá se tedy předpokládat, že finální verze bude někde na půli cesty mezi touto studií a současnou Corollou. I to ovšem bude dost významný skok kupředu. Známe už dokonce i rozměry vozu - je dlouhý 4620 mm, široký 1805 mm, vysoký 1425 mm a stojí na poměrně dlouhém rozvoru 2700 mm. Pro srovnání - současný leader americké kompaktní třídy Honda Civic 4D má rozměry 4556 x 1752 x 1430 mm a rozvor 2670 mm. Je tedy zřejmé, že chce Toyota argumentovat prostornějším interiérem.

Vzhledem k obvyklé strategii v Americe působících značek se dá předpokládat, že finální verzi Corolly uvidíme do půl roku a ještě letos se novinka začna i prodávat. Prozatím to rozhodně vypadá, že se Toyota vydala správným směrem.

Michal Fokt
Diskuze (26)
Avatar - Well-being
12. 5. 2013 17:54
Dobrá zpráva pro konkurenci
Tato obludnost se těžko stane prodejním trhákem ... ;-)
Avatar - jozephko
12. 5. 2013 16:54
Auto ako z nejakého sci-fi filmu so S.Stallonem
Možno to bude v menšími kolesami bude vyzerať lepšie. Inak najkrajšia Corollou podľa mňa je tento liftback:[odkaz] V tom čase to bolo pre mňa najkrajšie a najlepšie auto svojej triedy - spolu s kombíkom Astry F.
Potom to už išlo s Corollou trochu z dizajnérskeho kopca.
Avatar - MGRR
16. 1. 2013 09:30
jenže co dál? Taková Honda Civic už nemá kam dál jít... když
Toyota.com: www.toyota.com

Už je to moc přitažené za vlasy, ale je to jen koncept... jenže co dál? Taková Honda Civic už nemá kam dál jít... když už teď vypadá jak vypadá :-|

Aby to nedopadlo jako s líbivou, první "kulatou" Mazdou 626..., další generace už neměla proti starší a líbivější co nabídnout... výroba ukončena... nástup jiného modelu Mazda 6. // Ford Scorpio II. ... konec výroby.

Už design generace která se prodává-vyprodává je pro velké množství usedlějších a pragmatičtěji přemýšlejících lidí nezkousnutelný. Na druhou stranu, pokud bych si měl vybrat mezi koupí=životností běžně výkonné verze Škodovky a Toyotoy, beru rozhodně Toyotu.
--------------------------------------… />Nebude dlouho trvat a spotřebiče/auta se nebudou ani tak kupovat, jako v podstatě užívat dva-tři roky, pak dostanete nové. Po celou dobu je bude vlastnit automobilka a lidi budou jen platit a platit a platit a platit :-)

Pak jsou tady ještě fandové, kteří jdou proti proudu a záměrně kupují stará a poctivá auta 80-90let, která mají jako luxus AC+pět tlačítek na palubní desce, ale řídí je sami - ne elektronika, finanční domy, úvěry a měsíční splátky.

Dostupná automobilová kvalita již vymřela. Co je dnes nové, za rok je zastaralé, za tři roky prakticky neexiestuje.
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:26
Re: asi jo
Podstatné je, aby se zachovaly hmotné proporce v optimalizaci podvozku a rozložení užitečné hmotnosti. Tenhle koncept je jako výsledek sjezdu ikebanistů. Ostatně proto japonci tak milují italský styling...
15. 1. 2013 21:12
Vyborny pocin
Vyzera ako transformer, ale zaroven je to velmi seriozne a s prichutou buducnosti. Na rozdiel od najlepsieho auta pod slnkom ,ktore sa lanom s kotvou drzi minulosti.
Toyota :yes: