Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86 CS-R3 míří do světa rallye

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Japonská automobilka hodlá vrátit soutěžním tratím kouzlo sporťáků s pohonem zadních kol, prostřednictvím své nové GT86 CS-R3.

Lidé z TMG (Toyota Motorsport GmbH) se vedle vývoje hybridů pro Le Mans věnují i mnohem konvenčnějším strojům, jejichž základem je sériové kupé GT86. To se zde upravuje například pro okruhové závody V3 vypsané organizací VLN.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny závodních Toyot je GT86 CS-R3, o jehož vývoji padly první zmínky již v loňském roce. Místem jeho prvního představení veřejnosti se stane ADAC Rally Deutschland, devátý závod seriálu FIA Mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Na této soutěži, která se uskuteční v termínu od 21. do 24. srpna v okolí Trieru, pojede Toyota GT86 CS-R3 se startovním číslem 0 mimo bodované pořadí, protože bude využívána při testování trasy každé etapy, aby tak byla zajištěna bezpečnost.

Za volant soutěžního kupé usedne bývalá mistryně světa Isolde Holderiedová, která v této roli působila již dříve při představení Toyoty Yaris R1A. Ta je v současnosti soukromým závodním týmům dodávána TMG ve formě kitu.

Nasazení v ADAC Rally Deutschland poslouží k získání dat ze skutečné rallye a doladění konečné specifikace vozu před dokončením jeho homologace pro třídu R3. Následně bude Toyota GT86 CS-R3 od prvního čtvrtletí příštího roku nabízena soukromým závodním týmům ve formě kitu. Konečná cena má být zveřejněna po dokončení homologace a potvrzení finální specifikace.

Závodníci se již nyní mohou těšit na stroj, který má oproti sériové GT86 hmotnost sníženou na 1080 kg, zatímco výkon dvoulitrového boxeru je změnami v softwaru a hardwaru, jako jsou zdvih ventilu a kompresní poměr, zvýšen na hodnotu okolo 177 až 184 kW (240 – 250 k).

Samozřejmostí je sekvenční šestistupňová převodovka, diferenciál s omezeným prokluzem, podvozkové sady pro použití na asfaltu a štěrku a bezpečnostní rám.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - JDM
31. 7. 2014 19:13
Re: Serie
nikdo nikomu nebrání si to postavit aftermarket je obrovskej svět , jen mít na účtě zbytečný peníze , velkou slušně vybavenou dílnu a volný víkendy >:-[]
31. 7. 2014 14:04
Serie
Dostat neco takoveho do serie nebo alespon motor.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 7. 2014 13:21
zadokolky chybí v rallye!
Jen houšť! Možná jsou zadokolky překonané, pomalé a neefektivní, ale do kela, jsou tak krásně efektní a tak hezky se na to dívá!

Doufám, že eR Trojková GT86 nesplaskne stejně rychle jako rallyový Exige, kolem kterého bylo plno humbuku a plány na samostanou třídu pro zadokolky a mezitím nic.
No, GT86 je přímo R3, tak teď jen aby byla rychlá/rychlejší, než zavedené předohraby a mělo smysl s ní závodit.
31. 7. 2014 12:23
pochvala!
tak to je veliká krása! :yes:
už se těším na záběry z trati :-)