Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86: Lepší jízdní vlastnosti pro modelový rok 2015

David Bureš
Diskuze (15)
Konstruktéři Toyoty neustále pracují na vylepšování sportovního vozu GT86. Výkon motoru však zatím zvýšen nebyl.

Japonský sporťák Toyota GT86 se pro modelový rok 2015 dočkal lehkého faceliftu. Úpravy jsou primárně zaměřeny na vylepšení jízdních vlastností tohoto automobilu. Na evropských trzích se modernizovaná GT86 objeví v létě.

„Není žádný důvod, aby měl vývoj přestat jenom proto, že se auto prodává,“ říká k úpravám šéfinženýr modelu GT86 Tetsuya Tada.

Zřejmě nejdůležitější úpravou je tužší uložení přední nápravy a zadních tlumičů. Tyto prvky doplňuje přepracované pérování, což vede ke stabilnějšímu tlumení a lepší ovladatelnosti. Toyota tvrdí, že tyto úpravy poskytnou řidiči jemnější a komunikativnější řízení. Pilot díky tomu má mít větší jistotu při jízdě na limitu.

Znalci si všimnou žraločí ploutve na střeše, která nahradila dřívější anténu. Uvnitř se objevil motiv karbonových vláken na palubní desce. Nabídku laků rozšířily dva nové odstíny – stříbrný a perleťově bílý.

Motorový prostor se změn nedočkal. O pohon GT86 se nadále stará atmosférický dvoulitrový čtyřválec typu boxer, který dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) a točivého momentu 205 N.m.

Modernizace GT86 může být rovněž reakcí na dřívější prohlášení Toyoty, že GT86 zatím neplní prodejní očekávání. Nízké prodeje by dokonce mohly ohrozit připravovanou sportovnější verzi.

Toyota GT86 je na trhu od roku 2012, vůz se vyrábí v továrně Subaru v japonském městě Gunma. GT86 má dva sourozence – Subaru BRZ a Scion FR-S. V minulosti vznikl také otevřený koncept Toyota FT-86 Open, o jehož sériové výrobě se má teprve rozhodnout.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 12:51
Re: .
Oktávka ho nepředjede, měl jen Porsche 944 S2 211ps a Boxstra 205 ps a nic mě krom Corvetty, GT-R nepředjelo ;-)
výkon 200 koní na tak lehké auto s výborným podvozkem je dost, já bych turbo do auta nikdy nechtěl, to radši hybrid a aby mě elektromotor pomáhal s akcelerací u atmosféry od nilovejch otáček
Avatar - praděda7
18. 4. 2014 12:41
Re: .
...myslím, že tentokrát Toyotě byznys záměr nevyšel, ale to přece bylo nám, logicky uvažujícím nadšencům jasné hned od začátku. Toyota Accounts division se měla hned před vývojem tohoto vozu zeptat, kdo bude takový výrobek kupovat a kolik asi takových zákazníků bude, s přihlédnutím k nabídce konkurence na trhu a trendu v tomto segmentu. No a bylo by po GT86.........amen. Mám ale takové neblahé tušení, že tenkrát, relativně nový šéf Toyoty, by kvůli k této hračce šel i přes mrtvoly.....
Avatar - praděda7
18. 4. 2014 12:26
Re: .
.........no ano, ale Toyota vyrábí auta aby se prodávala a primárně, aby Toyota vydělávala.........
Avatar - Filip007
18. 4. 2014 11:48
Toyota GT86
Samozřejmě, že každodenní typ člověka si koupí raději rychlý hatchback, ale najde se pár lidí kteří preferují ,,starou školu" (zadní pohon) a to jsou klíčoví zákazníci Toyoty. 200 koní do takového auta bohatě stačí, jelikož má úzké pneumatiky a je lehké, takže to v zatáčkách lehce klouže a na to je GT86 stavěno...pro ZÁBAVU je jasné, že 200 koní není na dálnici ani na sprinty. Kdyby jste do auta dali nějaký tří litr tak by se všechno pokazilo auto by bylo těžké a v zatáčkách by to už nebyl takový požitek. Jediné řešení pro ty co prahnou po výkonu by bylo turbo, což by určitě zvýšilo základní cenu, ale nebylo by špatné kdyby bylo za příplatek. V dnešní době nevím o nějakém přímém konkurentovi kromě BRZ, které je nachlup stejné. Jinak mě napadá Hyundai Genesis, ale to je silnější a podle mě je ohavné. GT86 je skvělé auto ;-) :yes:
18. 4. 2014 10:05
Re: .
Byl by to problém, protože s tím turbem by to nebylo dražší jen o nějakých 50 tis. ;-)

Znovu opakuji, platí se za koně, nikoliv za válce a turba navíc.