Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid e-CVT
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid e-CVT
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid e-CVT
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid e-CVT
103 Fotogalerie

Toyota je i přes pokles největší automobilkou světa

Roman Šitner

Japonská automobilka Toyota Motor prodala loni 10,8 milionu vozidel, o 3,7 procenta méně než o rok dříve. I to s rezervou překonalo konkurenty.

Toyota je největší automobilkou už pátý rok v kuse. Předtím ji krátce překonal Volkswagen. Ten byl loni druhý, ovšem s výrazným odstupem. Koncern, pod který patří i automobilka Škoda, udal devět milionů vozů, o dvě procenta méně než v roce 2023.

Největší trhy Toyoty (včetně Lexusu) v roce 2024
 TrhProdej (vozů)Meziroční změna
1.USA2.332.623+4 %
2.Čína1.775.995-7 %
3.Japonsko1.441.842-14 %
4.GCC (Bahrajn, Katar, Kuvajt, Omán, Saudská Arábie, SAE)452.769+1 %
5.Indie300.212+35 %
6.Indonésie296.546-10 %
7.Austrálie254.935+ 11 %
8.Kanada238.933+ 5 %
9.Thajsko220.356-17 %
10.Filipíny218.019+9 %
11.Brazílie200.495+3 %
12.Taiwan155.390-2 %
13.Francie145.011+9 %
14.Velká Británie132.913-10 %
15.Itálie131.830+14  %

Pod křídla Toyoty patří i značky Lexus, Daihatsu a Hino. Na ty ale připadá jen zlomek prodejů. S logem Toyoty se loni prodalo 9,3 milionu vozů. Jako značka tak je naprostou jedničkou, pro srovnání se značkou Volkswagen se loni prodalo 4,8 milionu aut.

Prodeje podle značek
ZnačkaProdejMeziroční změna
Toyota9.308.122-2 %
Lexus851.214+3 %
Daihatsu536.588-32 %
Hino125.556-7 %
Celkem10.821.480-4 %

Video placeholder
Toyota Land Cruiser a Vláďa Kadera • Vladimír Kadera

Důvodem loňského poklesu Toyoty jsou hlavně potíže na japonském trhu, z části kvůli zjištěným nejasnostem při schvalování vozidel, což se týká hlavně značky Daihatsu. Nedařilo se ani na čínském trhu, ve Velké Británii a kvůli válce zcela zmizel ruský trh. Naopak dál rostou prodeje v Evropě a v Severní Americe.