Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser: Velký facelift pro menší Land Cruiser

Diskuze (14)
Toyota Land Cruiser našla za téměř 60 let po celém světě pět milionů zákazníků. Nejnovější vydání dostane novou o 11 % tužší karoserii a pod ní známou techniku s motorem 3,0 D-4D.

Menší řada Toyoty Land Cruiser se ve své moderní podobě poprvé představila řadou 90, která přišla v roce 1996 jako luxusnější (avšak technicky spřízněný) nástupce slavné řady 70. Zcela novým modelem byl Land Cruiser 120 z roku 2002 a jeho velká modernizace, která dostala číselné označení 150, má premiéru nyní na autosalonu ve Frankfurtu.

Podvozek zůstává u tradiční konfigurace s žebřinovým rámem, předním zavěšením s dvojitými lichoběžníky a zadním čtyřramenným závěsem. Novinkou jsou příplatkové elektronicky řízené aktivní stabilizátory Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). Podvozek se může dále pochlubit aktivními tlumiči AVS, které nabízejí tři nastavení charakteristiky, a v menším Land Cruiseru nahrazují stávající systém TEMS.

Řada terénních asistentů přichází z Land Cruiseru V8, v první řadě Crawl Control a také čtyřkamerový Multi-terrain Monitor. Jízdu mimo zpevněný povrch dále usnadňuje Steering Angle Display, zařízení, které ukazuje pozici všech čtyř kol a předpokládaný skutečný směr jízdy.

Modernizací prošel také interiér. Zadní řada sedadel je posuvná v rozmezí 135 mm a má dělená opěradla v poměru 40:20:40. V třetí řadě sedadel je nyní více prostoru – podlaha pod nohama byla snížena o 38 mm a pozice v sedadlech je komfortnější. Systém Toyota Easy Flat navíc umožňuje jednoduché sklápění sedadel pomocí tlačítka. Cestujícím může k vyššímu komfortu na cestách sloužit audiosystém JBL Synthesis Premium Surround se 14 reproduktory, 605W zesilovačem a 7.1kanálovým zvukem.

Naopak mezi motory došlo jen k lehkým úpravám – řadový čtyřválec 3,0 D-4D (Euro 4) dává i nadále nejvyšší výkon 173 k při 3400 min-1 a maximum točivého momentu 410 Nm leží mezi 1600 a 2800 min-1. Na výběr bude pětistupňová automatická převodovka, později i šestistupňová manuální, v obou případech došlo ke snížení kombinované spotřeby o více než 10 %. Na některých trzích bude v nabídce také třídveřová karoserie nebo benzinový šestiválec 4,0 VVT-i.

Toyota Land Cruiser - srovnání základních parametrů
ModelLC 150 (2010) 5dv.LC 120 (2009) 5dv.
Motor3,0 D-4D3,0 D-4D
Převodovka6M (5A)6M (5A)
Zdvihový objem [cm3]29822982
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]127/3400127/3400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]410/1800-2800410/1800-2800
Max. rychlost [km/h]175 (175)175 (175)
Zrychlení 0-100 km/h [s]- (11,7)11,5 (11,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (8,1)9,2 (9,0)
Délka [mm]47604715
Šířka [mm]18851875
Výška [mm]18451905
Rozvor [mm]27902790
Nájezdový úhel vpředu/vzadu [°]32/2232/27
Přechodový úhel [°]2520

Diskuze (14)
Avatar - kolmar
28. 9. 2009 18:06
Re: hmm
No tak vela toho najazdene nemas...je to druhe auto do dvora? Pred f/l ci po...tam hlavne islo o 120 kW... inac tie auta su perfektne spolahlive tak drzim palce nech sluzi bez problemov.

Kamos ma Pajero V20 long, 2,5 TD a tiez bez zadnej uzavierky, cize prakticky to iste co ty tak viem ako to ide...ale aj tak sme toho v terene presli uz dost... len velke nerovnosty=STOP!
Rozvody sme menili doma(aj turbo, stabilizatory a podobne), masaker robota no a teraz bude treba vybrat cerpadlo tak zase rozovody dole :'-(

Prvu generaciu Disco?? do terenu a na robotu OK? no bol by som opatrny s velkou poruchovostou skoro vsetkeho...zalezi ako to pouzivali a podla veku najst spolahlivy kus bude asi problem... ale lacnejsie ako toyota to urcite bude...Skor by som mozno pockal a kupil 70-tku... to je uz ina kava do terenu!

Dik za info!
28. 9. 2009 17:58
Re: hmm
zadek nové 150tky vypadá naživo o dost lépe než na fotkách - alespoň pro mě.
Mám rok 2000, motor 3.0TD, výkon 92 kW - ještě před faceliftové provedení.
KOupil jsem jí s tachometrovými 168t km, teď mám 174t km. Dělal jsem rozvody který mi prodejce tvrdil že dělaný byly ale nebyly. Jinak spokojenost, jen mám provedení bez zadní závěrky tak v terénu to cítím a všem říkám ať si koupí auto s zadní špérou.
Pokud myslíš kolik kolik jsem z toho vyklepal podle ikonky tak foto pravdivý je, ale není to foto mojeho auta :*)
Ohledně té Disco 2 - vždycky jsou po LR Discovery koukal, ale nakonec zvítezila Toyka a jsem s ní moc spokojen. U té Disco 2 bych viděl několik slabých míst - motor TD5 není oproti starým 200TDi a 300Tdi vzor spolehlivosti a konstrukční jednoduchosti. A pak odpružení zadní nápravy na vzduchu dost rádo zlobí a spousta lidí jej předělává na klasické pružiny - toho se bojim u spousty nových aut z hlediska dlouhodobé spolehlivosti. Jinak ale Disco má ohromnou osobnost a kouzlo. trochu sipohrávám s myšlenkou obohatit dvorek o první generaci - její ceny jsou velmi příznivé nyní. Narozdíl od Toyot, které si drží cenu až nechutně a vč. cen náhradních dílů.
Avatar - twistedTSD
28. 9. 2009 17:28
Re: no...
snad jo...uvidim...
Avatar - kolmar
28. 9. 2009 16:41
Re: hmm
Diky Cruisine!!!! :yes: Foto pekne, napravy som este na autosalone nefotil >:D , paci sa mi vcelku, no na zadok si nemozem zvyknut...uvidime nazivo. Sedadla som sa tam snazil najst no len "kusok" z nich si odfotil, no vyzeraju ze podrzia telo lepsie ako v 120...

Aky motor mas v 90tke??? lebo si z toho "vytrepal" dost ak je ta foto na off road fore pravdiva!! Kolko mas km a spokojnost? Bracho zacal pozerat Disco 2 no radim mu skor 90tku...
28. 9. 2009 16:12
Re: hmm
koukni sem : [odkaz] ... dával jsem tam moje fotky z výstaviště ... oproti mojí 90tce mega skok, oproti 120tce zase o kus dál - proběhl jsem to jen v kuse a dojmy jsem shrnul na odkazu ... :yes: :yes: :yes: