Toyota Land Cruiser: Velký facelift pro menší Land Cruiser
Menší řada Toyoty Land Cruiser se ve své moderní podobě poprvé představila řadou 90, která přišla v roce 1996 jako luxusnější (avšak technicky spřízněný) nástupce slavné řady 70. Zcela novým modelem byl Land Cruiser 120 z roku 2002 a jeho velká modernizace, která dostala číselné označení 150, má premiéru nyní na autosalonu ve Frankfurtu.
Podvozek zůstává u tradiční konfigurace s žebřinovým rámem, předním zavěšením s dvojitými lichoběžníky a zadním čtyřramenným závěsem. Novinkou jsou příplatkové elektronicky řízené aktivní stabilizátory Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). Podvozek se může dále pochlubit aktivními tlumiči AVS, které nabízejí tři nastavení charakteristiky, a v menším Land Cruiseru nahrazují stávající systém TEMS.
Řada terénních asistentů přichází z Land Cruiseru V8, v první řadě Crawl Control a také čtyřkamerový Multi-terrain Monitor. Jízdu mimo zpevněný povrch dále usnadňuje Steering Angle Display, zařízení, které ukazuje pozici všech čtyř kol a předpokládaný skutečný směr jízdy.
Modernizací prošel také interiér. Zadní řada sedadel je posuvná v rozmezí 135 mm a má dělená opěradla v poměru 40:20:40. V třetí řadě sedadel je nyní více prostoru – podlaha pod nohama byla snížena o 38 mm a pozice v sedadlech je komfortnější. Systém Toyota Easy Flat navíc umožňuje jednoduché sklápění sedadel pomocí tlačítka. Cestujícím může k vyššímu komfortu na cestách sloužit audiosystém JBL Synthesis Premium Surround se 14 reproduktory, 605W zesilovačem a 7.1kanálovým zvukem.
Naopak mezi motory došlo jen k lehkým úpravám – řadový čtyřválec 3,0 D-4D (Euro 4) dává i nadále nejvyšší výkon 173 k při 3400 min-1 a maximum točivého momentu 410 Nm leží mezi 1600 a 2800 min-1. Na výběr bude pětistupňová automatická převodovka, později i šestistupňová manuální, v obou případech došlo ke snížení kombinované spotřeby o více než 10 %. Na některých trzích bude v nabídce také třídveřová karoserie nebo benzinový šestiválec 4,0 VVT-i.
| Toyota Land Cruiser - srovnání základních parametrů | ||
| Model | LC 150 (2010) 5dv. | LC 120 (2009) 5dv. |
| Motor | 3,0 D-4D | 3,0 D-4D |
| Převodovka | 6M (5A) | 6M (5A) |
| Zdvihový objem [cm3] | 2982 | 2982 |
| Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
| Největší výkon [kW/min-1] | 127/3400 | 127/3400 |
| Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 410/1800-2800 | 410/1800-2800 |
| Max. rychlost [km/h] | 175 (175) | 175 (175) |
| Zrychlení 0-100 km/h [s] | - (11,7) | 11,5 (11,2) |
| Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,5 (8,1) | 9,2 (9,0) |
| Délka [mm] | 4760 | 4715 |
| Šířka [mm] | 1885 | 1875 |
| Výška [mm] | 1845 | 1905 |
| Rozvor [mm] | 2790 | 2790 |
| Nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] | 32/22 | 32/27 |
| Přechodový úhel [°] | 25 | 20 |






























