Toyota má nový vlajkový sedan. Předlohu vzal jinde, než byste čekali
Toyota se v Evropě profiluje jako zdrženlivý hráč na poli elektromobility, ale za hranicemi našeho trhu už dávno míří na vyšší cíle. Nový sedan bZ7 přináší více než pětimetrovou porci techniky a stylu.
V Evropě vnímáme Toyotu jako automobilku, která elektromobilitě zrovna neholduje. Když vynecháme dodávky a vodíkový model Mirai, na českém trhu ji reprezentuje pouze crossover bZ4X a výhledově menší Urban Cruiser. V globálním měřítku je ale Toyota s elektromobily mnohem aktivnější. Dalším specifikem Evropy je klesající obliba sedanů, zatímco například v Číně jde stále o žádaný segment. Není proto divu, že většinu modelové nabídky na baterie směřuje automobilka právě sem.
Po kompaktním sedanu bZ3 a středně velkém bZ5 přichází s více než pětimetrovou vlajkovou lodí bZ7. To znamená, že je větší než alternativa s hybridním pohonem Camry. Délkou také překonává i hlavního konkurenta Nissan N7. Ten se ukázal na autosalonu v Šanghaji.
Designově se bZ7 překvapivě více podobá Priusu a limuzíně Crown, než elektromobilům řady bZ. Mimochodem toto označení (beyond Zero – ve volném překladu „za hranicí nuly“) je předmětem diskuzí, protože někdy svádí k zařazení vozu k Subaru, kvůli podobnosti s kupé BRZ. Podobně byl crossover C-HR někdy řazen mezi Hondy jako sourozenec modelů CR-V a HR-V. Automobilka chtěla od názvu ustoupit, ale jak vidno, nakonec tak neučinila.
Když se vrátíme k designu, Toyota si zaslouží uznání za to, že do sériové výroby dostala prakticky nezměněné křivky konceptuální studie. Produkční model se liší jen v detailech, například zapuštěných, ale stále viditelných klikách dveří, klasických zpětných zrcátkách místo kamer a tvaru zadních světel.
Interiér si zachovává palubní desku s nízkým profilem, podobnou novému Lexusu ES. Štěrbina za přístrojovým panelem poukazuje na širokoúhlý head-up displej, zatímco pod velkou obrazovkou infotainmentu ponechala automobilka vedle dotykových tlačítek i pás fyzických kláves. Nechybí plocha s indukční nabíječkou ani držáky na kelímky, pravděpodobně schované pod výklopným dekorem před loketní opěrkou.
Bližší technické detaily nejsou známé, stejně tak nebyla zveřejněna cena. Při vývoji spolupracovala Toyota s koncernem GAC.

Zdroj, foto, video: Toyota