Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mirai: Evropská verze se oficiálně představuje

Michal Fokt Michal Fokt 13. 10. 2015
67
21
Zobrazit náhledy (67)
Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai
Sedan s vodíkovými palivovými články vyráží do Evropy. Je stejný jako ten japonský a americký, ale i přesto teď vypadá mnohem lépe...

Toyota přináší informace o evropské verzi vodíkové Toyoty Mirai. Podle předpokladů je stejná jako ta americká s volantem na levé straně a drobné odlišnosti v parametrech budou mít spíše na svědomí drobné odchylky v přepočtech, ale ještě než si osvěžíme paměť, chtěl bych upozornit na novou fotogalerii. S vnějším designem Mirai těžko něco svedeme, na fotkách auto stále vypadá strašidelně, což se ale dá pochopit - technickou výjimečnost je dobré odpovídajícím způsobem prezentovat, jakkoli se nám nemusí výstup líbit.

Je ovšem třeba mít na paměti, že vůz za 1,4 milionu korun musí nabídnout i jistý standard v interiéru, jenže Mirai na fotkách vypadala s masou podivného plastu i v tomto ohledu dost neutěšeně. Ale podívejte se na nové snímky. Doposud monotónně černá kabina se oděla do černobílé kombinace, lacině působící odlesky plastů zmizely a přestože by asi měl člověk strach na bělostné materiály sáhnout, aby je neušpinil, výsledný efekt je oproti původním snímkům jako z jiného světa. Zatím těžko soudit, do jaké míry nové snímky odráží realitu a do jaké jde o (tentokráte dobrou) úpravu v grafickém editoru, každopádně je však "druhý" dojem výrazně lepší.

Toyota Mirai je s rozměry 4890 x 1815 x 1535 mm a rozvorem 2780 mm vcelku konvenční sedan střední třídy. S ohledem na to, kolik různých komponentů pohonného systému se muselo do šasi vměstnat, není asi kufr o objemu 361 l zase tak špatný výsledek. Na dovolenou to sice nebude, ale požadavky na každodenní přesuny po městě nejspíš bez problémů zvládne.

Vpředu umístěný elektromotor disponuje výkonem 114 kW a starší informace hovoří o točivém momentu 335 N.m. To má autu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za slušných 9,6 s a maximální rychlost činí 178 km/h, což lokálním potřebám mobility zcela jistě postačí. Toyota překvapivě neuvádí ani hmotnost auta, ani velikost nádrže na vodík, nicméně slibuje jízdní dosah až 483 km (původně se hovořilo až o 700 km...). Stejně jako u ostatních vozů s alternativním pohonem lze vůz provozovat ve standardním režimu Eco, na dynamiku zaměřeným Power nebo v módu Br maximalizovat rekuperaci. Vůz by měl nastartovat i při teplotě -30 stupňů Celsia a obavy o bezpečnost vodíkové nádrže má rozptýlit informace, že tank zvládne ještě o 225 % větší tlak, než na jaký je využíván.

Zásadní výhodou vodíkového pohonu je rychlost tankování. K dalším 480 km jízdy je připraven po tří- až pětiminutovém pobytu u stojanu. Pokud jde o ekologický dopad vozu, podle Toyoty produkuje vůz (pochopitelně nepřímo) v závislosti na způsobu výroby vodíku o 40-70 % méně oxidu uhličitého než srovnatelné konvenční vozy s motorem s vnitřním spalováním, odpadním produktem při jízdě je pak pouze voda. Toyota současně dbá i na ekologicky šetrnou výrobu, část spotřeby energie pokrývají solární články a okolí továrny je osazováno stromy. Vůz je z 95 % recyklovatelný a to včetně palivových článků, využívajících vzácnou platinu. Toyota také vyzdvihuje výhody vodíku nikoli coby paliva, ale také formu uskladnění energie, kterou lze získat z vody, zemního plynu či biomasy.

Posádka si v autě má užívat v běžných vozech nepoznaný bezhlučný provoz, lehce "okořeněný" upraveným zvukem kompresoru, jenž má umocnit dojem z akcelerace. Velký důraz byl kladen též na jízdní komfort a jeho sladění s dobrou ovladatelností. Poháněná přední kola využívají vzpěr McPherson, vzadu je torzní příčka, Japonci se také chlubí 17" koly, která by měla být zhruba o půl kila lehčí než běžný litý ráfek této velikosti.

V interiéru nechybí nic z dnes běžné výbavy v čele s dotykovým 7" displejem, samozřejmostí jsou aktivní i pasivní jízdní asistenty, všechna sedadla i volant jsou vyhřívána, nechybí indukční dobíjení mobilů, 11reproduktorový audiosystém JBL, osm airbagů, bezklíčové startování a spousta držáků na nápoje. Cena v Evropě zatím nebyla zveřejněna, hovoří se však o sumě kolem 1,4 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Budoucnost
| 17. 10. 2015
Toyota sa stava lider aj v inom segmente....kde predbehla Fiat a SSanyong
Neumí a nechcou.
Budoucnost
| 13. 10. 2015
To si nemyslím (že by byl pro Japonsko jiný motor než pro zbytek světa) ...
Budoucnost
| 13. 10. 2015
Třeba bude jen v Japonsku. A když ne, tak očekávám, že k tomu mají důvody :-) I kdyby jen ta spolehlivost a vypilování k dokonalosti by mě stačilo.
Avatar - Dylan McKay
Budoucnost
| 13. 10. 2015
Ten zastaralej motor :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku