Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota míří za svým snem

Dan Vořechovský
Diskuze (119)
Toyota je v USA již druhou největší automobilkou. Chce víc a nebývale se jí daří.

Snem Toyoty není nic menšího než stát se největší automobilkou světa. V posledním čtvrtletí se k tomuto cíli Toyota velmi výrazně přiblížila. V první řadě ve Spojených státech poprvé předstihla co se tržního podílu týká dosud druhý Ford. A za druhé, oproti svým dvěma velkým konkurentům se Toyotě nebývale daří. Ve druhém čtvrtletí (červenec až září) probíhajícího fiskálního roku totiž Toyota dokázala zvýšit svůj čistý zisk o 34 %.

Vysoký nárůst ziskovosti doplňují velmi dobrá čísla prodejnosti. Ve druhém čtvrtletí Toyota dokázala celosvětově utržit o 17,3 % více než ve stejném období minulého roku. Celkově pak prodala na 2,1 milionu automobilů, což znamená meziroční nárůst o 9 %. V Severní Americe se na dobrých výsledcích podílejí zejména prodeje modelů RAV 4, Yaris a také úspěch nového modelu FJ Cruiser V Evropě se pak nejlépe prodává Aygo a Yaris. Zajímavostí je naopak pokles prodejů v Japonsku.

Toyota na základě těchto výsledků zvýšila odhad celkového zisku na letošní fiskální rok (který Toyotě končí v březnu roku 2007) o 18 % na 13,14 miliardy dolarů. Toyota zároveň oznámila ambiciózní plán, podle kterého chce do roku 2008 zvýšit výrobu automobilů v zámoří oproti úrovni roku 2005 o 40 % na 5 milionů kusů ročně.

Poslední novinkou je pak nákup téměř šestiprocentního podílu v japonském výrobci nákladních vozů Isuzu. Nákup podílu se uskutečnil v rámci dohody o spolupráci na vývoji technologií. Půjde o vývoj nových dieselových motorů, technologií na snížení emisí a také technologií pro využití alternativních paliv.

Toyotu v dobrých výsledcích napodobil i Nissan, jemuž vzrostl zisk za poslední čtvrtletí o 31 %. Hondě naopak zisk klesl, nicméně se bez problémů drží v černých číslech.

Dan Vořechovský
Diskuze (119)
Avatar - Dinar
10. 11. 2006 14:43
Re: Today Tomorrow Toyota
jo, jo užívejme si dokud můžem, ;-) mám obavu, že se dožijem doby, kdy nás v autě bude provázet max. nudný bzukot elektromotoru. ;-\
Avatar - Dinar
10. 11. 2006 11:14
Re: Today Tomorrow Toyota
No, výrobně nákladný motor, to je relativní, vzhledem k tomu, že jedním motorem obsadíš např. v případě 1,4 TSI tři výkonové kategorie, nač např. vyvíjet novou 1,6 nebo 2,0. Ostatní je pouze věc psychiky, také proto zatím 1,6ky nebo ty 2,0try nikdo neruší, je to krok druhého kola (všimni si že 2,0 benz. třeba bmw už pár let nijak nerozvíjí, jiné kubatury pořád, a u nich by to bylo minimálně na pováženou; prostě nasadí 1,6T ze spolupráce s PSA) až se malolitrážní přeplňované etablují, nahradí tyhle vyšší atm. kubatury, lidé si musejí zvyknout. A pokud se ptáš mě, dokud budou zpívající R6ky, asi jiný motor chtít pro sebe nebudu :-) ale protože jsem 1,4 TSI jel, kdybys mi dnes dal na výběr do nějaké předokolky 1,4TSI 125kW nebo nějaký klasický 2,5V6 se 125kW tak vezmu TSI. Jednak to auto bude dynamicky lepší, linearita tahu, reakce na plyn hovoří pro TSI, kromě zvuku, V6 zní uchu lahodněji, a navíc, proto píšu předokolka, máš bonus lehčího motoru na přední nápravě, což je jistě lepší pro jízdní vlastnosti. On je problém trochu jinde, 1,4TSI by měl být náhražkou dvoulitru, pokud má dnes ještě nějaký 2,5l šestiválec výkon 125kW je chyba v něm, špičkové 2,5 litry (třeba oné nejmenované značky) umí 160kW, tady jsou soupeřem dnešní dvoulitry s turbem, do budoucna možná 1,8 kompresorturba. ;-)
Avatar - Dinar
10. 11. 2006 10:16
Re: Today Tomorrow Toyota
To srovnání, nezlob se ale >:D . S civicem 1,8 jsem jel taky, je to velmi slušná 1,8 a slogan o výkonu dvoulitru (průměrného) a spotřebě šestnáctistovky lze potvrdit, žere jako šestnáctistovka, ano, když od ní budeš chtít performance šestnáctistovky, šlapej jí stabilně na krk, tak aby dávala ze sebe to nejlepší, tedy normální výkon průměrného dvoulitru, a bude jako ten průměrný dvoulitr žrát. Výhodou je, že máš možnost volby, výkonově, ale na špičku dvoulitrů nemá, leon 2,0 ukáže civicu 1,8 bez problému záda. Já to vím, ví to i lidé, kteří těmi auty skutečně jeli, pokud máš problém věřit mě, najdi si nějaký test. Pokud jde o vysokou spotřebu fsi, to je opět tvé tvrzení, já na něm nemám co ospravedlňovat. Zkus si někde najít něco o technologii fsi, např. proč fsi motory pro český trh byly nastavovány bez možnosti vrstveného spalování, tedy hlavní podmínky pro úsporu paliva při přímovstřikového motoru atd., pak třeba přestaneš psát nesmysly. A cena benzinu? Na západ od nás je 98okt. dražší o 5-10 Eurocentů, což vzhledem k platové úrovni záp. Evropy nikdo neřeší. Je to jako by u nás stál 98okt. např. o 1,50 víc, i když i pak věřím by to u nás skalní odpůrci řešili, tvrdíc, že každá koruna dobrá, jen je to trochu zavádějící při dnešním pohybu cen paliva, kdy v jednom roce se ceny pohnou třeba 2x nahoru dolů v rozmezí i čtyř korun a ty bez odporu platíš. A co píšeš o turbu, no konečně je to jasné, TY upřednostňuješ atmosféru, a proto píšeš, že turbo je znouze ctnost. ;-\ Jak se pak můžeš divit, že tě mám za troubu, pokud na základě své osobní preference píšeš obecně formulované jednoznačné soudy o tom, že VW neumí benzíny, protože musí používat turbo atd. atp.. Znova jsme u jádra pudla, tohle jsou důvody, proč občas vstoupím do nějaké podobné diskuse plkajících Tomů a Wellů, kteří prostě mají rádi Toyotu nebo Hondu, a proto vše ostatní je brak. Pro mě je atmosferický motor také jasná osobní preference (sice ten se dvěma válci navíc), ale přesto a právě proto, že se považuju za fandu automobilismu, sleduju co se děje, a vidím, že trend benzinových čtyřválců jde do budoucna cestou přeplňování, které se dostalo technologicky na takovou úroveň, že své nectnosti dokázalo potlačit a výhody zvýraznit. S akceptováním tohoto faktu nemám problém, že VW je na tomto poli jedním z leaderů, vidím a cítím, když se svezu tím co už na trhu má a čtu o tom co brzy přijde. A zase v tomto vidění reality nejsem sám, podívej se na výsledky ankety motor roku 2006: Soutěž International Engine of the Year Awards patří mezi mezi nejprestižnější a mezi odborníky mezi nejsledovanější klání. Nejlepší motor roku 2006 BMW 5,0 V10 - 318 b. Volkswagen 1,4 TSI - 270 b. BMW 3,0 D - 233 b. Toyota 1,5 Hybird - 200 b. Volkswagen 2,0 TSFI - 199b. BMW 3,2 R6 - 139 b. Subaru 2,5 T - 104 b. Honda 1,0 IMA - 62 b.
10. 11. 2006 08:57
Re: GTI - očekávám...
Ako vieš, že tým "kašpárkom" myslel Teba? Ako rýchlo si sa na to ale ozval! Už presne vieš ako ľudia reagujú na tie príspevky, presne na to čakáš aby sio opäť mohol napísať nejaký nezmysel... Každopádne, Toyoty určite patria k najlepším autám na svete, ak nimi aj nie sú. Hlavne čo sa týka spoľahlivosti, v tomto smere majú nie len VW, ale všetci európski výrobcovia čo doháňať. Na zvýšenie predaja v Európe ale Toyote podľa mňa ešte chýba jeden model. Medzi Yarisom a Corollou je predsa len veľká medzera, chýba niečo ako Jazz alebo Note...
Avatar - Dinar
9. 11. 2006 12:57
Re: Today Tomorrow Toyota
Well, k diskusi o konkrétním motoru typu auta atd., své soudy píšu pouze a jen o autech resp. motorizacích ve kterých jsem jel. Současný 2,0 hondy v Accordu se ve srovnání s 2,0 fsi např. v A4 projevu přesně jak jsem napsal. Tvé tvrzení, že 2,0 FSI je konkurencí pro 1,8 od Toyoty je opřené o co? Už začínáš psát vyložené nesmysly, jezdil jsem v jednom testu proti sobě Accord 2,0 a passat 2,0FSi a při zrychlování v jakémkoliv režimu, byl vždy, větší a těžší passat, rychlejší. Projevy motoru jako je reakce na plyn, plynulost zátahu atd. jsou další vlastnosti důležité pro jeho hodnocení, nejen výkon, ale komplex všech vlastností dělají z 2,0FSI špičkovou atmosféru. Argument 98 okt. benzínu je platný, ale jen u nás, tady dojíždíme na nesmyslnou cenovou politiku. O turbech raději nepiš, děláš ze sebe troubu, přeplňování benzínů je trend, řešení pro budoucnost, dnešní náskok evropanů, VW, Fiat, PSA-BMW (tedy těch, kteří se momentálně nejintenzivněji věnují vývoji moderních přeplňovaných čtyřválců) budou ostatní muset dohánět.