Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota představila nový Hilux na Dakar, motor má z nového Land Cruiseru

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 9. 2021 • 18:58
50
Zobrazit náhledy (50)
Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+ Toyota GR DKR Hilux T1+

Nový Hilux pro Dakar 2022 má vylepšený podvozek a pod kapotou 3,5litrovou twin-turbo V6.

Speciál pro jednu z nejnáročnějších rallye světa dostal nové jméno Toyota GR DKR Hilux T1+ a řadu vylepšení, která jsou ostatně dobře patrná již při srovnání se starším vozem. To nejdůležitější a nejzajímavější se ale ukrývá pod kapotou.

Novinku by totiž měl pohánět 3,5litrový dvakrát přeplňovaný motor V6, který je převzatý z nové generace Land Cruiseru J300. Standardně motor nabízí nejvyšší výkon kolem 400 koní a 650 Nm točivého momentu, automobilka už ale přislíbila, že tyto hodnoty ještě porostou.

Další změny, které jdou ruku v ruce s novými technickými regulemi, proběhly na podvozku. Vylepšený Hilux tak přezul z 32palcových pneumatik na celkově masivnější 37palcové gumy, s čímž zřejmě souvisejí i výrazněji vytažené podběhy.

Vůz navíc dostal i nové tlumiče se zdvihem až 350 mm, zatímco původní technická specifikace povolovala nanejvýš 280 mm. Nové závodní vozy by tak měly být v náročném terénu ještě schopnější a zřejmě se můžeme těšit na parádní show, jak naznačuje video z testování.

video

Toyota se chystá nasadit do příštího ročníku dakarské rallye, která odstartuje 2. Ledna 2022, rovnou čtyři speciály GR DKR Hilux T1+, v jejichž kabinách usedne dvojice řidič a navigátor Nasser Al-Attiyah a Mathieu Baumel, Giniel de Villiers a Dennis Murphy, Henk Lategan a Brett Cummings a nakonec Shameer Variawa a Danie Stassen.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud