Toyota Prius+: Místo nové generace zatím jen facelift
Rodina hybridních modelů Toyota Prius vedle základního hatchbacku čítá i MPV prius+ a malý hatchback prius c, prodávaný v USA. Zatímco liftback se letos začal prodávat v nové generaci, velkoprostorový vůz se nyní dočkal pouze modernizace. Ostatně na nástupce je ještě chvilku čas, hybridní MPV se v Evropě prodává od roku 2012.
Výraznými inovacemi Prius+ prošel v loňském roce, a tak tentokrát došlo jen na jemné retuše v rámci každoroční modelové obměny. Toyota se při změnách zaměřila hlavně na zvýšení kvality jízdy.
Hlavní změnou je modernizovaná převodovka, jejímž výsledkem má být tišší chod i lineárnější zrychlování. Konstruktérům automobilky se podařilo zachovat parametry akcelerace při současném snížení otáček spalovacího motoru o cca 1000 min-1, a to díky intenzivnímu využití výkonu elektromotoru, jenž se zapojuje v součinnosti se zážehovým motorem 1.8 VVT-I s Atkinsonovým cyklem.
Komfortu na palubě pomáhá i vylepšení akustické izolace. Změny se dotkly rámů dveří, spodních partií dveří i výklopné zádi, přístrojové desky a podlahové plošiny. Doplněna byla také izolace tunelu hnacího ústrojí.
V návaznosti na letos inovované modely avensis a auris se i sedmimístné MPV dočkalo modernizovaného multimediálního systému Toyota Touch 2. Ovládání soustavy má být díky přepracovanému menu jednodušší a intuitivnější. Pro příplatkovou navigaci je pak dodávána bezplatná aktualizace mapových podkladů a připojení k internetu po dobu tří let. Online služby zahrnují informace o hustotě provozu v reálném čase, o počasí nebo o cenách paliva.
Vylepšenou Toyotu Prius+ je možné poznat i díky tmavě modrému odstínu Black Blue, který rozšířil nabídku barev.