Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 dostane v Evropě dva dieselové a jeden benzinový motor

David Bureš
Diskuze (8)
Čtvrtá generace japonského SUV dorazí na starý kontinent na jaře příštího roku.

Krátce po světové výstavní premiéře nové generace Toyoty RAV4 na autosalonu v Los Angeles japonská automobilka potvrdila, s jakými motory bude toto SUV dostupné na evropských trzích.

Na výběr budou celkem tři agregáty, přičemž dva z nich jsou upravenými verzemi jednotek dostupných pro současnou generaci RAV4. Benzinové motory zastupuje pouze 2,0 Valvematic s výkonem 116 kW.

Z turbodieselů bude možné vybírat mezi 2,2 D4-D o výkonu 110 kW a novým motorem 2,0 D4-D, jehož parametry automobilka zatím nezveřejnila.

Na britském trhu bude 2,0 D-4D dostupné výhradně se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, zatímco zážehový 2,0 Valvematic jen s pohonem všech kol a převodovkou s plynule měnitelným převodem. U 2,2 D4-D bude na výběr pohon předních i všech kol, z převodovek bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a automatem.

Na českém trhu se každopádně nabídka dostupných převodovek a pohonů může od Velké Británie lišit.

V Británii bude čtvrtá generace RAV4 dostupná ve třech stupních výbavy, v základu budou například 17palcová kola z lehkých slitin, rádio se čtyřmi reproduktory, manuální klimatizace, přední mlhovky, elektrické stahování oken nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Nastupující čtvrtá generace „ravky“ se tvarově tak trochu vidí v novém Aurisu. Zejména přední maska je mu velmi podobná, i ona je rozdělena logem automobilky a ještě středovým pásem uprostřed mřížky. Linky jsou ale jemnější, rozhodně ne tak ostré jako u modelu nižší střední třídy. Auto je větší nejen opticky, narostlo totiž na 4,57 metru.

David Bureš
Diskuze (8)
7. 12. 2012 01:43
Kontrolka teploty motoru
Jako velký problém vidím u new Rav4 a Aurisu absenci teploty motoru - mají pouze kontrolku studeného motoru, která po zahřátí zhasne a ve chvíli kdy se rozsvítí - tak už je pozdě a víceméně oznamuje úmrtí motoru.
6. 12. 2012 15:43
Toyota se sněžným pluhem
Proč mají pod předním nárazníkem všechy evropské verze SUV ten strašný pluh na sníh a na obrubníky, zatímco mimoevropské to nemají ? Viz. Toyota RAV, Honda CR-V, Ford Kuga,...
Je to designově příšerné, k SUV se nehodící a navíc to člověk urazí na první nerovnosti či jen vyšším obrubníku ve městě....
Avatar - PeterLuk
6. 12. 2012 14:24
OK
Najprv som mal pocit, že je to škaredé auto a bol som sklamaný... Podobne ako pri Aurise sa mi však prestala zdať taká zlá... Zadok je lepší ako pri Aurise, interiér rovnaký, ale ten ohodnotím až keď si doň sadnem. Osobne sa mi viac páči CX5 ale viem si predstaviť RAV4 v mojej garáži. Akurát škoda absencie Rezervy na zadku...

Ináč, pripomína mi Nissan Murano a nový Ford Kuga (línia okien je podobná). A interiér mi pripomína Škodu 105/120/130 - hranatými tvarmi a kruhovými výduchmi klimatízácie. :-)
Avatar - KANKUNEN
6. 12. 2012 13:31
3:0 pro Mazdu
Benzíny lepší, Nafta lepší, automaty neporovnatelné.
6. 12. 2012 12:52
Za mě ano,
design není ohromující, ale povedený. Ostře řezané rysy karoserie se mi líbí, celek působí opticky lehčí než třeba nové Santa Fe. Z praktického hlediska oceňuji dobrý přední nájezdový úhel [odkaz] , který je pro pohyb mimo asfalt podstatný. Opět srovnání se Santa Fe [odkaz] které považuji také za hodně povedené. Hyundai na silnici, Toyota do terénu :-)