Toyota RAV4 dostane v Evropě dva dieselové a jeden benzinový motor
Krátce po světové výstavní premiéře nové generace Toyoty RAV4 na autosalonu v Los Angeles japonská automobilka potvrdila, s jakými motory bude toto SUV dostupné na evropských trzích.
Na výběr budou celkem tři agregáty, přičemž dva z nich jsou upravenými verzemi jednotek dostupných pro současnou generaci RAV4. Benzinové motory zastupuje pouze 2,0 Valvematic s výkonem 116 kW.
Z turbodieselů bude možné vybírat mezi 2,2 D4-D o výkonu 110 kW a novým motorem 2,0 D4-D, jehož parametry automobilka zatím nezveřejnila.
Na britském trhu bude 2,0 D-4D dostupné výhradně se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, zatímco zážehový 2,0 Valvematic jen s pohonem všech kol a převodovkou s plynule měnitelným převodem. U 2,2 D4-D bude na výběr pohon předních i všech kol, z převodovek bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a automatem.
Na českém trhu se každopádně nabídka dostupných převodovek a pohonů může od Velké Británie lišit.
V Británii bude čtvrtá generace RAV4 dostupná ve třech stupních výbavy, v základu budou například 17palcová kola z lehkých slitin, rádio se čtyřmi reproduktory, manuální klimatizace, přední mlhovky, elektrické stahování oken nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Nastupující čtvrtá generace „ravky“ se tvarově tak trochu vidí v novém Aurisu. Zejména přední maska je mu velmi podobná, i ona je rozdělena logem automobilky a ještě středovým pásem uprostřed mřížky. Linky jsou ale jemnější, rozhodně ne tak ostré jako u modelu nižší střední třídy. Auto je větší nejen opticky, narostlo totiž na 4,57 metru.