Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota roste, ale zpomalila (výsledky za 1. pololetí)

Dan Vořechovský
Diskuze (34)
Toyota Motor si za uplynulé pololetí připsala na svůj účet další rekordní hospodářský výsledek. Stále velmi rychle roste, avšak už pomalejším tempem.

Japonská automobilka Toyota vykázala za první polovinu svého fiskálního roku tržby ve výši 13,012 bilionu jenů (114 miliard dolarů), což znamená meziroční nárůst o 13,4 %. Provozní zisk se za stejné období zvýšil o 16,3 % na 1,272 bilionu jenů (11,2 miliard dolarů), čistý zisk pak o 21,3 % na 942 miliard jenů (8,3 miliard dolarů). Jde znovu o rekordní výsledky automobilky v její historii, přičemž k nim nemalou měrou přispěl oslabující jen. Faktem ovšem také je, že v prvním pololetí loňského roku dokázala Toyota růst až dvakrát rychleji, než v uplynulém pololetí.

Toyota po oznámení výsledků rovněž mírně upravila svou predikci hospodářských výsledků na celý fiskální rok, který jí končí v březnu roku 2008. Predikce čistého zisku byla oproti předchozí prognóze zvýšena o 3 % na 1,7 bilionu jenů. Tento zisk by měl být dosažen při tržbách 25,5 bilionu jenů, což je o 2 % více, než automobilka očekávala dosud. Vozů by měla Toyota prodat 8,93 milionu kusů.

Za první pololetí svého fiskálního roku Toyota prodala 4,3 milionu vozů, což znamená proti stejnému období loňského roku nárůst o 3,8 %. Podobně jako ostatní japonští konkurenti se musí Toyota potýkat se slabou poptávkou na domácím trhu, což vyústilo v pokles prodeje za sledovaného období o 6,3 procenta. Automobilce se naopak daří zejména v dalších asijských zemích a také v Evropě, kde se meziročně prodalo o 7,8 procenta více vozů.

Hospodářské a prodejní výsledky Toyota Motor

 1H20081H200707/06 (%)
Tržby (bil. JPY)13,01211,472+ 13,4
Provozní zisk (bil. JPY)1,2721,093+ 16,3
Čistý zisk (bil. JPY)0,9420,777+ 21,3
    
Prodeje vozů (mil. ks)4 3014 145+ 3,8
  Japonsko1 0061 073- 6,3
  USA1 4971 464+ 2,3
  Evropa635589+ 7,8
  Asie452382+ 18,3
  Ostatní trhy711637+ 11,6
Počet zaměstnanců309 797295 992+ 4,7
    
Cena akcie (v USD) *116,86108,90+ 7,3

* cena ADR emise na newyorské burze

Dan Vořechovský
Diskuze (34)
8. 11. 2007 15:48
Re: Deutschland
:yes: Hluboká pravda :yes:
8. 11. 2007 15:14
Re: otazka pre redakciu!
Dobrej text :yes:
Avatar - Righ
8. 11. 2007 14:41
Re: Deutschland
A? Vzhledem k tomu, že v tomhle příspěvku jsi otočil o 180 stupňů, tak nic. Ale v tom příspěvku, na kterej jsem reagoval, jsi se pohoršoval právě nad tim, že redakce píše o emocích v souvislosti s mainstreamem. Jinak na tom, že se emocema řídíš i ty samozřejmě nic špatnýho nevidim, naopak jsem to ve svý reakci hájil. A schvaluju ti i toho Civica, i pro mě je to jedno z nejhezčích aut v nižší střední, ale dokážu si představit, že někdo zvolí i Golfa. Je to auto, který vyznává úplně jiný hodnoty a je taky cílený na úplně jiný zákazníky.
Avatar - Righ
8. 11. 2007 14:34
Re: otazka pre redakciu!
Teda tobě ten VW musí ležet v žaludku, když se o něm rozepisuješ i v článku o hospodářských výsledcích Toyoty. >:D Doporučuju ti mimochodem pročítat důkladnějc zdejší diskuze, abys viděl, že většina z nich se nese v duchu nadávání na nechutnej germánskej kolos VW a jeho prohnilou sestřenku Škodu, která umí akorát 40kW HTPčko a vzhledem ke svý cenový politice už měla přece dávno zkrachovat. Ještě že tu máme emocemi nabitou Corollu a Avensise, jedinou záchranu před nudnejma a fádníma koncernovejma plečkama, který si můžou koupit akorát lidi bez názoru a nebo skrytý fašisti. A takhle pořád dokola...
Co se týče samotný zprávy o Toyotě, tak se projevuje, jak perfektní práci odvádí japonskej management. Způsob jakym posledních několik let Toyota roste nemá ve světě obdoy a nastavuje to zvlášť nepříjemný zrcadlo americkejm zkostnatělejm koncernům, který souběžně s tim jak Toyota láme prodejní rekordy zavíraj jednu fabriku za druhou, kumulujou stamiliardový ztráty a prospouštěj desetitisíce zaměstnanců. Nejzajimavější na hospodaření Toyoty je to, jak vysokou si dokážou udržet marži a celkovou ziskovost podniku, to je patrně největší rozdíl oproti americký konkurenci a jejich největší konkurenční výhoda. V situaci, kdy se americký koncerny snažej všemožně redukovat náklady aby se dostaly z dluhů, tak Toyota kupí ohromný kvanta peněz, který může investovat do novejch technologií, továren, lidí atd. Systém řízení v Toyotě zkrátka nemá chybu, nikdo na světě jim v tomhle neni s to konkurovat. Jenom škoda, že zvlášť v Evropě produkujou snad nejnudnější a nejbezpohlavnjěší auta na trhu, ale to uznávám, že je subjektivní názor.
Avatar - 125S
8. 11. 2007 14:19
Re: otazka pre redakciu!
>:D :yes: