Toyota Supra: Nové informace o připravovaném sporťáku!
Společný projekt značek BMW a Toyota je takovým veřejným, dobře chráněným tajemstvím. Že vzniká, se ví, o technice také existuje hrubé povědomí, ale vlastně není známo nic konkrétního, jakkoli se můžeme mnohé domýšlet. Pokud bychom měli v kostce shrnout vše tušené, pak Toyota pravděpodobně použije přeplňovaný řadový šestiválec BMW a osadí jej vlastním hybridním systémem, zatímco BMW Z5 bude výhradně "spalovací". Platforma projektu je potom původem také německá.
Nyní se objevila supra opět na Severní smyčce Nürburgringu a odhodila už takové množství falešných dílů, že si lze udělat slušnou představu o tom, jak bude vypadat. Nejnovější snímky si lze na netu snadno vyhledat. Proporce auta se zdají být povědomé - jako bychom se dívali na BMW Z4 s čumákem z konceptu FT-1, zdá se tedy, že Toyota byla do značné míry limitována architekturou Z5, jakkoli panely karoserie budou vlastní.
A současně s nimi přichází Autocar s dalšími informacemi. Supra prý použije také německou automatickou(!) převodovku. Ano, údajně půjde o automat, nikoli dvouspojku. Ty, jak známo, chce BMW postupně z nabídky vyřadit. Britský časopis současně vyslovil domněnku, že kvůli hybridnímu systému půjde o jedinou převodovku v nabídce. Dále vyplouvá na povrch, že by supra měla převzít i většinu elektronických systémů Z5.
Japonský sporťák tedy nejspíš bude mít německý motor, turbo a převodovku, elektroniku a platformu a vyrábět se bude od roku 2018 v Rakousku u Magny. To nám toho v autě moc japonského nezbylo - design, elektromotor s akumulátory a pár drobností navrch... Supra tedy bude asi ještě méně japonská, než Fiat 124 Spider italský. Ale nakonec - není to jedno? Podstatné je, že bude na výběr zase o jeden sportovní model víc, bez spolupráce s BMW by do toho Toyota nejspíš vůbec nešla.