BMW M: Chystá se konec manuálů i dvouspojek
Když dnes koupíte BMW s trikolórou, dostanete ho buď se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT nebo (vzácněji) s manuálním šestikvaltem. Ale obě tato řešení už to mají nahnuté. Sportovní divize mnichovské automobilky s nimi totiž do budoucna nepočítá a zatne jim tipec spíše dříve, než později.
Viceprezident BMW M pro prodej Peter Quintus v rozhovoru pro australský The Drive na dotaz, jak vidí budoucnost DCT převodovek, poněkud překvapil: "Je otázkou, kdy DCT skončí. Uvidíme, jak to ještě bude dlouho trvat." Podle něj mají dvouspojky u BMW před sebou už jen šest nebo sedm let a je přesvědčen, že poté se autoprůmysl opět vrátí ke klasickým měničovým automatům!
Nyní už jsou běžné automaty s devíti a deseti rychlostními stupni, které jsou na vysoké technické úrovni. Doposud byla výhodou dvouspojkových převodovek nízká hmotnost a rychlé řazení. Nyní v řadě případů už rychlostně automaty srovnaly krok a jsou lepší a chytřejší," vysvětluje Peter. Ale nejde pouze o rychlost, problémem manuálů i dvouspojek je trvanlivost, jsou ideálně použitelné pro motory o výkonu do 450 koní a točivém momentu 600 N.m, za touto hranicí nelze zaručit potřebnou odolnost v kombinaci s rozumnými rozměry a váhou. Ze stejného důvodu už dost možná nová generace modelů M3 a M4 nebude mít v nabídce vůbec manuální převodovku.