Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M: Chystá se konec manuálů i dvouspojek

Michal Fokt
Diskuze (41)
Sportovní divize BMW M už do budoucna nepočítá s manuálními převodovkami. Tedy vlastně ani s dvouspojkovými. Co tedy budou sportovní bavoráky využívat?

Když dnes koupíte BMW s trikolórou, dostanete ho buď se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT nebo (vzácněji) s manuálním šestikvaltem. Ale obě tato řešení už to mají nahnuté. Sportovní divize mnichovské automobilky s nimi totiž do budoucna nepočítá a zatne jim tipec spíše dříve, než později.

Viceprezident BMW M pro prodej Peter Quintus v rozhovoru pro australský The Drive na dotaz, jak vidí budoucnost DCT převodovek, poněkud překvapil: "Je otázkou, kdy DCT skončí. Uvidíme, jak to ještě bude dlouho trvat." Podle něj mají dvouspojky u BMW před sebou už jen šest nebo sedm let a je přesvědčen, že poté se autoprůmysl opět vrátí ke klasickým měničovým automatům!

Nyní už jsou běžné automaty s devíti a deseti rychlostními stupni, které jsou na vysoké technické úrovni. Doposud byla výhodou dvouspojkových převodovek nízká hmotnost a rychlé řazení. Nyní v řadě případů už rychlostně automaty srovnaly krok a jsou lepší a chytřejší," vysvětluje Peter. Ale nejde pouze o rychlost, problémem manuálů i dvouspojek je trvanlivost, jsou ideálně použitelné pro motory o výkonu do 450 koní a točivém momentu 600 N.m, za touto hranicí nelze zaručit potřebnou odolnost v kombinaci s rozumnými rozměry a váhou. Ze stejného důvodu už dost možná nová generace modelů M3 a M4 nebude mít v nabídce vůbec manuální převodovku.

Michal Fokt
Diskuze (41)
Avatar - Thomasino
26. 4. 2017 09:43
Re: BMW M2 facelift
Ještě při objednání v únoru to bylo kolem 4-5 měsíců, očekávalo se ale, že se to bude zase trošku prodlužovat, jakmile bude končit zima.
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:29
Re: A sakra...
k boomu autonomních vozů určitě dojde a peak nastane někde kolem prvních 500 vážných nehod zapříčiněných umělou intaliengcí a prvních 500 sousdních žalob s úzhrnou sumou cca 300 miliard USD, kterou budou chtít lidi po výrobci. Tam ten boom zas rychle opadne. >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:27
Sem to říkal už dávno
že není nad měničové AT a hled, první vlaštovka už to pochopila dvouspojky půjdou do kopru. >:D
26. 4. 2017 09:26
Re: celkovo mi pride
Ty negeneralizujes???
Kdyz tu nekdo resi ty SLINTY o spojeni ridice s autem, tak rozhodne bukdy nemel na mysli felicii pick-u, ale prave auto pro zabavu.
Jestli jsi nam chtel rict ze automat je pohodlnejsi, tak za to dik :-)
Ale jak si dosel v diskusi o manualu k vete: "auta pre zabavu do toho neratam."??

>:-[]
26. 4. 2017 08:45
Re: celkovo mi pride
Áno, ja negeneralizujem, narozdiel od iných kde sa riešia slinty typu spojenie šoféra s autom, pôžitok, nevieš radiť a blabla. Je to síce len dvojspojka :-) ,ale už len za ten komfort to stojí. Zatiaľ mňa nenapadla situácia, kde by bol lepší manuál - autá pre zabavu do toho nerátam. Popritom mám stále služobné auto kde si manuálnu prevodovku "užívam" naplno >:-[]