Toyota Verso 2016 má posílenou bezpečnost a hezčí interiér
Toyota Verso se poprvé objevila v Ženevě 2009, takže by se zdálo, že na novou generaci je nejvyšší čas. Jenže japonská automobilka zůstává v klidu a svoje MPV střední velikosti upravila jen vevnitř a doplnila výbavu. Faceliftem prošlo na podzim 2012 a další zásah evidentně není nutný, pouze v nabídce barev karoserie přibyla platinová bronzová. A nezapomínejme na litá šestnácti- a sedmnáctipalcová kola.
Kompaktní minivan však dostal hlavně balíček bezpečnostních prvků Safety Sense. Ano, jistě, lepší výbavy ho měly již dříve, ale nyní bude k mání ve standardu napříč celou modelovou řadou. To znamená, že klienti se mohou těšit na varování před kolizí, signalizaci neoprávněného opuštění jízdního pruhu (bez aktivované směrovky) a samočinné přepínání dálkových světel, které neoslňuje. Systém sestává z laseru a kamery, které jsou umístěny za čelním sklem. Pre-Collison funguje v rychlostech od 10 do 80 km/h, umí upozornit na riziko nárazu do vozidla vpředu, pokud řidič nereaguje na světelnou i zvukovou signalizaci, zařízení je schopné zmírnit rychlost až o 30 km/h. Dupne-li osoba za volantem na brzdu, účinek se ještě zvýší. Lane Departure Alert umí jen varovat, obejde se bez vibrací do volantu, případně jeho lehkého natočení zpět.
Co se změnilo v kabině? Přístroje zůstaly na svých místech, tedy ve středu palubní desky. Někomu to vyhovuje, někomu ne, nic nového to není každopádně ani u Toyoty. Sedmipalcový dotykový displej má zabudovaný informační a multimediální systém Touch2 včetně navigace s lepším ovládáním a více funkcemi. Změnil se ovšem volant, který dostal sportovnější design a kožený potah. Nový tvar má taktéž kůží obšitá řadicí páka s kovovými doplňky, středová konzola, parkovací brzda a držáky nápojů dostaly plastové obložení v barvě grafitu. Toyota zapracovala i na látkovém čalounění, dražší specifikace mohou mít dokonce polokožené, tmavě či světle šedé. Na systému sklápění sedadel Easy Flat nebylo potřeba měnit nic.
Na evropský trh se Verso chystá v únoru 2016 s benzinovými čtyřválci Valvematic 1,6 a 1,8 l, diesel D-4D je stále jediný (původem od BMW) s objemem 1,6 l. Automobilka neuvádí k motorům žádné další podrobnosti, takže se nejspíš radikální řez neodehrál ani zde. Zážehové agregáty měly až dosud 97, respektive 108 kW, naftový pak 82 kW.
Toyota se chlubí, že už jich prodala v Evropě na 700 tisíc, ale od roku 2002, to tedy znamená, že jsou do tohoto počtu započteny minimálně ještě dvě předchozí generace Corolly Verso.