Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: Vozů Lexus budeme prodávat stejně jako před krizí

David Bureš
Diskuze (11)
Japonský koncern chce během letošního roku prodat více než 500 tisíc Lexusů.

Vedení automobilky Toyota oznámilo, že chce během letošního roku zvýšit počet prodaných modelů značky Lexus zhruba o čtvrtinu. Podle těchto plánů by se v roce 2012 prodalo na celém světě 500 až 510 tisíc nových Lexusů, zároveň by to znamenalo, že by se prodej této prémiové značky vrátil na úroveň z období před příchodem světové finanční krize.

V loňském roce Lexus na celém světě prodal asi 404 tisíc nových aut. V roce 2007, tedy v době před světovou finanční krizí, si zákazníci koupili 518 tisíc vozů této značky.

Lexus loni ztratil titul nejprodávanější prémiové automobilové značky ve Spojených státech amerických, kterou držel několik let. Japonská automobilka se během loňského roku musela potýkat s následky ničivého zemětřesení v Japonsku, které ovlivnilo výrobu. I kvůli tomu se nejprodávanější prémiovou značkou v USA mohlo loni stát BMW.

Japonská prémiová značka ale bojovala také se špatnou image v Evropě, kde nestačila na velkou německou trojku – Audi, BMW a Mercedes-Benz. V České republice se podle údajů Svazu dovozců automobilů loni prodalo 180 Lexusů, zatímco třeba Audi za tuto dobu u nás prodalo 3.675 aut. Na domácím japonském trhu si zákazníci v roce 2011 pořídili 42.365 Lexusů, BMW pak v zemi vycházejícího slunce loni prodalo 34.195 vozidel.

Lexus chce nalákat nové zákazníky inovovaným vzhledem svých aut, proto bude upravena (a sjednocena) maska chladiče u všech nových modelů. Nový vzhled využije také nová generace sedanu GS, která na český trh podle dřívějších zpráv dorazí v dubnu 2012. Vedení automobilky tvrdí, že vozy jejích konkurentů (Audi, BMW a Mercedes-Benz) jsou na silnici snadno rozpoznatelné, a tímto směrem se chce v blízké době ubírat i Lexus.

Německé prémiové trio ale není jediná konkurence pro Lexus, japonský výrobce o zákazníky na některých trzích bojuje i s Infiniti a Acurou, které se rovněž chtějí stát globálními značkami.

Toyota předpokládá, že v letošním roce prodá na celém světě 8,58 milionů automobilů, což by bylo o 21 % více než v roce 2011. Kvůli přírodním katastrofám v Japonsku a Thajsku loni Toyota prodala o 6 % méně aut než rok předtím.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Dinar
30. 1. 2012 13:49
Re: Drzim palec
Jel jsem IS250 s verzí motoru neplnící Euro6, tj. méně uškrcenou, navíc v lehčím autě a byla to bída. GS250 je základní motorizace, bohužel pro Lexus, tuto roli v Evropě plní dvoulitrové dýzly, které ji díky točivému momentu plní z hlediska dynamiky lépe, o spotřebě nemluvě. Jinými slovy, budeš-li chtít nové GS v motorizaci důstojné dané třídy, máš jedinou možnost, hybrid. To mi přijde jako dost chabá nabídka.
30. 1. 2012 13:05
Re: Drzim palec
Vydechlá GS250 ??? Ako sa to opovažuješ napísať ?
Si sa na nej vozil ??
Avatar - Dinar
30. 1. 2012 12:23
Re: Drzim palec
Docela pěkně vystiženo, na druhé straně právě z tebou vyjmenovaných důvodů věta o nedoceněnosti nedává moc smysl, možná jsou tu jednotlivé varianty modelů Lexe, které snesou srovnání s konkurencí, ale protože ke spoustě konkurečních variant nemá Lexus nic ke srovnání, to "nedocenění" je logické, není jaksi co "doceňovat". Lexus je značka vytvořená a určená čistě pro potřeby us trhu, které jsou jiné než evropské, proto tam vede a tady nemá šanci. A nové modely místo aby "přinesly čerství vítr do plachet značky", to jen potvrzují, design nového GS se bude líbit v USA v Evropě mu na chuť nepřijdou, a rezignace na motorovou nabídku (jen vydechlá 250 nebo hybrid) skomírání Lexusu jako značky jen podpoří. Pro toho, kdo se nesnaží, nemá smysl plakat. ;-)
Avatar - white label
29. 1. 2012 23:05
Re: nj,
Theoli ještě zřejmě ano, ale já psal až o příspěvku WinDiesela na který jsi konkrétně reagoval ty a ten už píše celkem jasně pouze o Lexusu viz: "A jsi mimo, protožeLexus nesoutěží s VW ale s Mercedesem, BMW a Audi - a to je přece jen trochu jiná třída..." :-)
Avatar - Emel
29. 1. 2012 22:06
Re: nj,
V článku je i Toyota a theolli podle mě píše o ní, v kontextu s VW.