Toyota: Vozů Lexus budeme prodávat stejně jako před krizí
Vedení automobilky Toyota oznámilo, že chce během letošního roku zvýšit počet prodaných modelů značky Lexus zhruba o čtvrtinu. Podle těchto plánů by se v roce 2012 prodalo na celém světě 500 až 510 tisíc nových Lexusů, zároveň by to znamenalo, že by se prodej této prémiové značky vrátil na úroveň z období před příchodem světové finanční krize.
V loňském roce Lexus na celém světě prodal asi 404 tisíc nových aut. V roce 2007, tedy v době před světovou finanční krizí, si zákazníci koupili 518 tisíc vozů této značky.
Lexus loni ztratil titul nejprodávanější prémiové automobilové značky ve Spojených státech amerických, kterou držel několik let. Japonská automobilka se během loňského roku musela potýkat s následky ničivého zemětřesení v Japonsku, které ovlivnilo výrobu. I kvůli tomu se nejprodávanější prémiovou značkou v USA mohlo loni stát BMW.
Japonská prémiová značka ale bojovala také se špatnou image v Evropě, kde nestačila na velkou německou trojku – Audi, BMW a Mercedes-Benz. V České republice se podle údajů Svazu dovozců automobilů loni prodalo 180 Lexusů, zatímco třeba Audi za tuto dobu u nás prodalo 3.675 aut. Na domácím japonském trhu si zákazníci v roce 2011 pořídili 42.365 Lexusů, BMW pak v zemi vycházejícího slunce loni prodalo 34.195 vozidel.
Lexus chce nalákat nové zákazníky inovovaným vzhledem svých aut, proto bude upravena (a sjednocena) maska chladiče u všech nových modelů. Nový vzhled využije také nová generace sedanu GS, která na český trh podle dřívějších zpráv dorazí v dubnu 2012. Vedení automobilky tvrdí, že vozy jejích konkurentů (Audi, BMW a Mercedes-Benz) jsou na silnici snadno rozpoznatelné, a tímto směrem se chce v blízké době ubírat i Lexus.
Německé prémiové trio ale není jediná konkurence pro Lexus, japonský výrobce o zákazníky na některých trzích bojuje i s Infiniti a Acurou, které se rovněž chtějí stát globálními značkami.
Toyota předpokládá, že v letošním roce prodá na celém světě 8,58 milionů automobilů, což by bylo o 21 % více než v roce 2011. Kvůli přírodním katastrofám v Japonsku a Thajsku loni Toyota prodala o 6 % méně aut než rok předtím.