Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris Hybrid-R má turbo, elektromotory a 4x4

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 8. 2013
5
První teaser konceptu Hybrid-R Toyota zveřejnila před necelými dvěma týdny. Už tehdy bylo jasné, že bude postaven na nějakém produkčním modelu.

Je to tady: za základ pro Hybrid-R posloužila třetí generace malého Yarisu. Bílé auto dostalo modrý pruh na bocích a nárazníku. Kromě zmíněných teaserů je venku zatím jedna skica, takže zadní část neznáme. Naštvaný Yaris se dvěma druhy pohonu je logicky třídveřový.

Koncept je poháněn technikou, která vychází ze závodního prototypu TS030 Hybrid. Systém má stejný název THS-R, tedy (Toyota Hybrid System-Racing) Význam písmene R v názvu je tak více než jasný - závodění. Tenhle japonský diblík zkrátka a dobře není žádné ořezávátko. Zapomeňte na nízkou spotřebu, v tomto autě se elektromotory využívají hlavně kvůli výkonu. Konvenční spalovací agregát doplňují celkem dva a výsledkem je 405 koní (298 kW). To nezní úplně nejhůř. Základem je čtyřválec s turbodmychadlem o objemu 1,6 l, který byl postaven podle předpisů FIA pro Global Race Engine. Že by se Toyota chystala do MS v rally nebo cestovních vozů?

Yaris Hybrid-R je v tuto chvíli hlavně pojízdnou laboratoří, která se představí 10. září na autosalonu ve Frankfurtu. Dva režimy umožňují nastavit auto buď na okruh, nebo na běžnou silnici. Díky elektromotorům jsou poháněny obě nápravy, ale bez mechanické vazby. Nadupaný yarísek dostal také pořádný bodykit včetně mohutných chladicích otvorů a obřích kol. Podvozek byl určitě snížen.

Jen připomeňme, že letošní verze placky TS030, která dojela druhá v Le Mans, je poháněna atmosférickým vidlicovým osmiválcem 3,4 l s 395 kW (537 k), hybridní ústrojí přidá dalších 224 kW (304 k), když pilot potřebuje zrychlit a dohonit taktéž hybridní konkurenci od Audi. Brzdná energie se uchovává v superkapacitoru. Toyota tvrdí, že je tohle zařízení použitelné v jakémkoli sportovním autě.

Dočkáme se snad hybridní GT 86? Možná, ale zanechme spekulací. Japonci se věnují také vývoji palivových článků, které chtějí uvést do série v roce 2015. Do konce téhož roku představí šestnáct (!) nových, případně modernizovaných hybridů. Momentálně jich má největší automobilka světa v nabídce třiadvacet na osmdesátce trhů. V tomto ohledu její aktivita neutuchá, ač nachází i mnoho odpůrců a kritiků. Že hybridy nejsou tak ekologické? Možná, ale Toyota jich za šestnáct let produkce prodala po celém světě už 5,5 milionu.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Choochoo
Toyota
| 20. 8. 2013
Nekupuju auto podle souseda nebo ze frci teplousska nafta, takze nevim o cem mluvis ;-)

Honda je jasna volba ;-)
Avatar - Choochoo
Toyota
| 20. 8. 2013
kulatej spodek a dole gumu a bude to vypadat jako plecka. Nehlede na to ze uz jsem kolikrat videl jak parkuji nekteri umelci a jsou schopni urvat i tu gumu. Chce to se naucit jezdit a nehledat mouchy na dobrym aute ;-)
Avatar - WinDiesel
Toyota
| 19. 8. 2013
Jenom si pořád říkáš, opravdu jsem udělal dobře?
Avatar - Choochoo
Toyota
| 19. 8. 2013
Toyota jede. Kdyz nevis co bys koupil, v autech se nevyznas, koupi Toyoty nic nezkazis :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku