Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris Sedan je... ošklivější Mazda 2

Michal Fokt Michal Fokt 3. 10. 2015 • 23:04
48
19
Zobrazit náhledy (48)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris
Toyota uvádí na kanadský trh čtyřdveřový model Yaris. S Yarisem však má společné jen jméno, jedná se o modifikovaný sedan Mazda 2.

Přestože je Toyota velmi silným hráčem s širokým portfoliem vlastních modelů, nebrání se ani spolupráci s konkurencí. Továrna TPCA v Kolíně, chrlící Ayga a odvozené modely PSA, je toho jasným a už nikoli ojedinělým důkazem. Japonský gigant nepovažoval za nutné komplikovat si život vytvářením sedanu na bázi hatchbacku Yaris, současně si však je vědom, že existují trhy, kde by se pár takových aut prodat dalo.

Spojil tedy své síly s Mazdou a nechává si od ní vyrábět Yaris Sedan, což není Yaris, ale čtyřdveřová Mazda 2. Malá japonská značka tak Toyotě dodává hned dva téměř identické modely. Mazda 2 byla nejprve použita jako základ pro vůz Scion iA, jenž v rámci rebrandingu dostal novou příď se šestiúhelníkovou tlamou, novou kapotou a světlomety. A tento vůz nyní ve verzi pro Kanadu vyměnil logo Scion za Toyotu. Spolupráce obou značek tedy zjevně bude probíhat na více frontách.

Interiér vozu je naprosto identický s Mazdou 2 i iA, sdílí se dokonce i volant, jenž pouze mění emblémy. (Ne)překvapivé je, že vozy všech tří značek mají dokonce stejný design kol, prostě snižování nákladů, že by i u VW bledli závistí. K pohonu Yarisu Sedan slouží atmosférická patnáctistovka Skyactiv, ta je však oproti evropským zvyklostem vyladěna na 79 kW, přičemž je zkombinována se šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem kvaltů.

Související články

Témata
5. 10. 2015 10:27
Re: Nechápu...
tak toyota má lepšie obsadené trhy, v niektorých oblastiach renomé a sieť atď. Aj dobré auto potrbuje často tú správnu značku. Na inom mieste sa píše že nape. sandero niekde predávajú pod renoltom.
5. 10. 2015 10:25
Re: Maska
to ti vyšlo, aj zadky majú ok.
Avatar - MadPete
4. 10. 2015 20:01
Mno
Ten předek je křečovitý jak polovina posledních toyot. Myslím, že budou svůj designový jazyk brzo korigovat.
A k tomu přebalu - nemyslím, že toyoty a mazdy jsou úplně zaměnitelné z hlediska zaměření, jízdního projevu atd. Ale v kategorii malých sedanů záleží asi jen na 3 věcech - aby to bylo malé, levné, a sedan. 2/3 jich stejně skončí v půjčovnách.
Avatar - PepaJ
4. 10. 2015 10:22
My comment..
..to euro89:

Jisteze se to Mazde vyplatí..a to nemálo. Uz ze selského rozumu plyne fakt..že Toytote prodal licence..technologie ..motory atd..to znamená minimalne jednorázový příjem z obchodních smluv atd. Jiste i zlevneni výroby..díky vetsimu objemu výroby..tzn větší příjem ..na svůj vývoj a inovace. Dále jisté více prodejních mist..znamená jisté větší prodej..a takhle muzu stále pokračovat...dále.

Mazda je malovyrobce..který se nezaměřuje nikoliv na objem prodaných vozů..ale na zákazníky a jejich pocit z řízení...ale samozřejmě to vše musí být rentabilní..a pokud
tato preprodana licence bude znamenat třeba to..že nám Mazda bude moct ( doufám již brzy) přinést modely MPS..tak jedine dobře!
Avatar - euro89
4. 10. 2015 09:08
Nechápu...
...jak může být pro Mazdu výhodnější dělat jedno z nejpovedenějších aut ve třídě s logem konkurence, než aby ho prodávala jen sama jako Mazda a využila tak co nejvíce potenciál, který dvojka má. Ale zase je na trhu alespoň jedna "Toyota" s opravdu povedeným interiérem. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku