TPCA ukončilo výrobu první generace kolínských mrňat

Automobilka TPCA ukončila minulý týden výrobu první generace modelů Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo. Kolínská továrna se v současnosti připravuje na zahájení výroby nástupců této minitrojice. Jména aut zůstanou stejná, pouze nový Peugeot se přejmenuje na 108.
Sériová výroba stávajících modelů byla zahájena 28. února 2005. Za devět let výroby v TPCA vzniklo přesně 2.359.375 minivozů značek Citroën, Peugeot a Toyota. Z tria aut je nejúspěšnější 107, které na konci roku 2013 mělo na svém kontě 799.033 vyrobených exemplářů, následuje Aygo a C1.
„Nejvíce vozů jsme prodali ve Francii, kam putovala zhruba pětina produkce. Druhým největším trhem byla Itálie následovaná Velkou Británií,“ říká Patrice Le Guyader, viceprezident automobilky TPCA.
Příprava továrny na výrobu nové generace modelů z dílny Peugeotu, Toyoty a Citroënu si vyžádala investice ve výši zhruba šest miliard korun. Sériová výroba nových vozů bude zahájena v polovině května.
Nová generace Ayga, C1 a 108 nabídne více individualizačních prvků než předchůdci. V nabídce nadále budou dvě karosářské verze s třemi a pěti dveřmi, novinkou budou provedení s plátěnou stahovací střechou.
Více nabízených možností znamená složitější výrobní proces, v nové trojici je asi o pětinu více dílů než v předchůdcích. Celkově pochází 80 procent komponent z Česka a 16 procent z Polska.
Kvůli mezigenerační změně kolínských prcků bylo třeba v závodě TPCA vyměnit asi desetinu zařízení, rovněž došlo k přeprogramování robotů a přeškolení všech pracovníků. Se zahájením výroby nové generace prcků také souvisí nábor nových zaměstnanců. Do konce léta chce TPCA obsadit téměř 700 volných pozic.