Tradiční pohled na značku Bentley končí, velké SUV přijde
Bentley může v dohledné době rozšířit své modelové portfolio o luxusní SUV.
Současný výkonný ředitel Wolfgang Duerheimer již představil svůj návrh vedení koncernu Volkswagen, kam prestižní britská značka patří. Mimochodem, Duerheimer zodpovídal před devíti lety za vývoj první generace Porsche Cayenne.
Bentley je tradičním výrobcem sportovně laděných luxusních kupé a sedanů. Zákazníků pro nový model by se jistě našlo dost. Patřičně movití Číňané a Rusové jsou čím dál náročnější. V Říši středu značka s okřídleným B prodala letos za půl roku 680 vozů řad Continental a Mulsanne. Poptávka po luxusních SUV roste také v USA a na domácím britském trhu.
Již zmíněné Porsche má s řadou Cayenne velké úspěchy, tvoří zhruba polovinu prodejů a za dva roky jej doplní další menší model. Číňané na ni čekají přes jeden rok! Výrobu crossoveru zvažuje i skupina Jaguar Land Rover a dokonce Aston Martin - nejspíše pod značkou Lagonda. A Bentley nechce zůstat pozadu. I nadále zůstane při výrobě vysoký podíl ruční práce, použití nejluxusnějších materiálů je samozřejmostí. Dalším velkým hráčem je Audi, k dosavadním modelům Q3, Q5 a Q7 má přibýt čtvrtý. Že by velké Q9? V tuto chvíli je pravděpodobnější přímý konkurent BMW X5 – nová řada Q6.
Trh tedy roste, vždyť v roce 2005 se prodalo celosvětově 299 tisíc luxusních SUV, loni už to však bylo 417 tisíc a do čtyř let jich má být až 481.000. Zvyšuje se produkce nejen u Porsche, ale také Mercedesu GL, i Range Roveru Sport. BMW hodlá svou druhou nejmenší řadu vozů do lehčího terénu X3 montovat v indickém Chennai. Čtyři kruhy investují do mateřské továrny v Ingolstadtu i do bratislavského závodu. Obchodní ředitel Peter Schwarzenbauer k tomu řekl: Očekáváme, že současný boom bude pokračovat. Potenciál trhu SUV je obrovský.
Bentley by se tak mohl chytit, byť bude patřit k nejdražším. Žádné další informace nejsou známy, ani rok premiéry, ani název modelu. Není bez zajímavosti, že to nebude první vůz značky do terénu. Na základě Range Roveru vznikl v roce 1998 model Dominator. Brunejský sultán si na zakázku nechal postavit nejméně tři exempláře.