Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tradiční pohled na značku Bentley končí, velké SUV přijde

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Bentley sonduje zájem zákazníků o luxusní SUV. Mělo by stát asi 120 tisíc eur, tedy přes 2,9 milionu korun.

Bentley může v dohledné době rozšířit své modelové portfolio o luxusní SUV.

Současný výkonný ředitel Wolfgang Duerheimer již představil svůj návrh vedení koncernu Volkswagen, kam prestižní britská značka patří. Mimochodem, Duerheimer zodpovídal před devíti lety za vývoj první generace Porsche Cayenne.

Bentley je tradičním výrobcem sportovně laděných luxusních kupé a sedanů. Zákazníků pro nový model by se jistě našlo dost. Patřičně movití Číňané a Rusové jsou čím dál náročnější. V Říši středu značka s okřídleným B prodala letos za půl roku 680 vozů řad Continental a Mulsanne. Poptávka po luxusních SUV roste také v USA a na domácím britském trhu.

Již zmíněné Porsche má s řadou Cayenne velké úspěchy, tvoří zhruba polovinu prodejů a za dva roky jej doplní další menší model. Číňané na ni čekají přes jeden rok! Výrobu crossoveru zvažuje i skupina Jaguar Land Rover a dokonce Aston Martin - nejspíše pod značkou Lagonda. A Bentley nechce zůstat pozadu. I nadále zůstane při výrobě vysoký podíl ruční práce, použití nejluxusnějších materiálů je samozřejmostí. Dalším velkým hráčem je Audi, k dosavadním modelům Q3, Q5 a Q7 má přibýt čtvrtý. Že by velké Q9? V tuto chvíli je pravděpodobnější přímý konkurent BMW X5 – nová řada Q6.

Trh tedy roste, vždyť v roce 2005 se prodalo celosvětově 299 tisíc luxusních SUV, loni už to však bylo 417 tisíc a do čtyř let jich má být až 481.000. Zvyšuje se produkce nejen u Porsche, ale také Mercedesu GL, i Range Roveru Sport. BMW hodlá svou druhou nejmenší řadu vozů do lehčího terénu X3 montovat v indickém Chennai. Čtyři kruhy investují do mateřské továrny v Ingolstadtu i do bratislavského závodu. Obchodní ředitel Peter Schwarzenbauer k tomu řekl: Očekáváme, že současný boom bude pokračovat. Potenciál trhu SUV je obrovský.

Bentley by se tak mohl chytit, byť bude patřit k nejdražším. Žádné další informace nejsou známy, ani rok premiéry, ani název modelu. Není bez zajímavosti, že to nebude první vůz značky do terénu. Na základě Range Roveru vznikl v roce 1998 model Dominator. Brunejský sultán si na zakázku nechal postavit nejméně tři exempláře.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2011 00:11
Re: Paráda!!!
No NEvím NEvím - "tipla" jsem si, že teď když vw má 3.0 TDiR tak V8 4,2 TDi pomalu "končí", ale jako skoro PRAVDĚPODOBNÉ se mi jeví, že spíše s-končí v Bentley SUV ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2011 00:09
Re: Je to logické rozhodnutie
No ano, místo "letu na vzduchovém polštáři" to opravdu byla spíš jízda "po schodoch".. ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2011 00:06
Re: Je to logické rozhodnutie
Pod Brnem (skororovně stále dolů) až tam jednou češi dopostaví dálnici čeká na hranicích nová rakouská Autobahn vedoucí přímo na WIEN (a té bych "pravěk" zrovna NEříkala.. ;-)
Avatar - jazva
28. 7. 2011 12:44
Re: Je to logické rozhodnutie
Aj keď je na našej strane ten úsek dialnice trochu v zabudnutí(čo sa týka renovácie a údržby), predsa len je to oveľa lepšie, ako povestné "schody do Prahy", ktoré začínajú hneď za hranicami... ;-)
Avatar - jazva
28. 7. 2011 12:40
Re: Je to logické rozhodnutie
á, pán je "inteligent", no tak nič... >:-[]