Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Třetí motor pro Porsche Cayenne - 3,2 V6

Ladislav Čermák
Diskuze (22)
Seznam motorizací pro Porsche Cayenne se před frankfurtským autosalonem rozšiřuje o novou položku směrem dolů. Alternovat vé-osmičce ve dvou verzích bude od VW outsourcovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru...

Seznam motorizací pro Porsche Cayenne se před frankfurtským autosalonem rozšiřuje o novou položku směrem dolů. Alternovat vé-osmičce ve dvou verzích bude od VW outsourcovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru, který zaznamená další premiéru ve firemní kronice, protože se jedná o vůbec první V6 ve voze Porsche. Spolu s ochuzením základní výbavy o některé vymoženosti se postaral o pokles prodejní ceny až na takřka lidových 40.900 €. Ta ovšem nezahrnuje DPH a regionální poplatky, s nimi např. v Německu nabobtná až na 47.592 €. Implantací méně krevnatého srdce sice inovátorskému SUV poněkud poklesl adrenalin, přesto maximálka 214 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 s neostouzejí mateřskou značku. Dopomáhá k nim 250 koňských sil (184 kW) při 6.000 ot./min. a 310 Nm/2.500 – 5.500 ot., přičemž 300 Nm je k dispozici už od 2.000 ot. Novic byl pokřtěn skromě „Cayenne“ bez dalšího přívlastku, k odlišení od typů „S“ a „Turbo“.

Jízdní vlastnosti se téměř nemění, pomáhá jim většina systémů, známých z prestižnějších provedení. Mj. Porsche Drive Off Assistant (PDOA), jakási obdoba „hill holderu“ od Subaru, pomáhající s rozjezdem do ostrého kopce a zabraňující přibržďováním kol nechtěnému rozjetí dozadu. Pohánět vůz na povrchu se sníženou adhezí zase aktivně pomáhá Porsche Traction System (PTS), distribuující kroutící moment mezi přední a zadní nápravou pomocí elektronického mezinápravového diferenciálu od standardního poměru 62 (zadní) :38 (přední) až po extrémy 0:100 či 100:0. Udržet ovladatelnost i na velmi špatných cestách zase umožňuje Porsche Stability Management (PSM). Volitelně je i k tomuto modelu k dispozici aktivní vzduchové pérování Porsche Active Suspension Manager, orientaci zase udrží příplatkový speciální navigační systém. Kempaře Cayenne potěší nesníženou zatížitelností tažného zařízení (3,5 t), všechny ostatní pak standardně montovanou šestistupňovou převodovkou, zpočátku pouze Tiptronic S, od roku 2004 i manuální.

Ladislav Čermák
Diskuze (22)