Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph Thruxton TFC a Rocket TFC Concept: Luxus na dvou kolech z Velké Británie

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 1. 2019
30
Zobrazit náhledy (30)
Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC Triumph Thruxton TFC
Triumph prostřednictvím dvojice nádherných modelů uvádí svou novou divizi. Ta má stát za těmi nejexkluzivnějšími modely na základech motocyklů britské značky.

Triumph patří mezi výrobci motocyklů mezi specialisty na individualizace, což nejlépe dokumentují rozsáhlé katalogy příslušenství pro jednotlivé modely. Nyní se ovšem britská značka vydává ještě dále a prostřednictvím své nové divize TFC (Triumph Factory Custom) nabídne exkluzivní limitované edice svých strojů.

První z nich představuje Triumph Thruxton TFC, který vychází z modelu Thruxton R. Ten již ve své standardní podobě představuje vynikající stroj, který je díky své vizáží i zvukovému projevu jen těžko zaměnitelný s čímkoliv z produkce konkurence evropských i japonských značek.

Po proměně v Thruxton TFC je tento Triumph ještě lepší. Nejprve samozřejmě zaujmou viditelné změny v designu, které reprezentuje především kapotáž ve stylu klasických café racerů, ale vyrobená z uhlíkových vláken. Stejný materiál je použit i na minimalistický přední blatník. Výjimečná je i povrchová úprava kapoty, blatníku, palivové nádrže či kryty zadní části sedla, přitahujícího pozornost svým provedením.

Za úpravami vzhledu ovšem nijak nezaostává ani technika. Samozřejmostí pro exkluzivní edici jsou přední upside-down vidlice Öhlins NIX 30 a zadní tlumiče Öhlins RSU s frézovanými nastavovacími prvky.

Za označením TFC se ovšem u modelu Thruxton ukrývají i změny provedené na pohonné jednotce. Kapalinou chlazený paralelní SOHC dvouválec o objemu 1200 cm3 se díky min může pochlubit výkonem zvýšeným o 7,4 kW (10 k) na 79 kW (107 k). Točivý moment pak vzrostl o 3,3 N.m na 115 N.m. Vedle vyššího výkonu se pak přepracovaný motor může pochlubit i exkluzivním výfukovým systémem Vance & Hines s titanovými koncovkami, zajišťujícími náležitý zvukový projev.

Triumph Thruxton TFC si svou exkluzivitu vedle vzhledu, použitých komponentů a výkonů zajistí i tím, že vznikne v sérii striktně limitované na 750 exemplářů. Základní cena je stanovena na 17.500 britských liber (zhruba 525.000 Kč).

Prostřednictvím své nové divize představuje Triumph novou generaci své 2,3litrového řadového tříválce, uloženého podélně v rámu stroje pojmenovaného Rocket TFC Concept.

Použité označení spolu s motorem odkazuje na model Rocket III, jehož kariéru v roce 2017 ukončil nástup nové emisní normy. Zároveň však jméno novinky dává jasně najevo, že se jedná o koncept, který není určen pro sériovou výrobu.

Triumph ovšem tímto konceptem pouze nehodlá demonstrovat schopnosti divize TFC, ale jeho prostřednictvím oznamuje, že sériový model s masivním podélně uloženým tříválcem bude veřejnosti odhalen 1. května letošního roku.

Připravovaná novinka se od konceptu s největší pravděpodobností nebude příliš lišit a vedle motoru s ním bude bezpochyby sdílet i nový rám s letmo uchyceným zadním kolem a svalnatou siluetu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku