Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nádherný nový Triumph Speed Twin: Klasika i moderna

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 12. 2018
38
Zobrazit náhledy (38)
Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin Triumph Speed Twin
Triumph Speed Twin s dvouválcem o objemu 1,2 l nabízí spojení elegantních linií a tradiční koncepce s moderními prvky výbavy. Výsledkem je extrémně přitažlivý stroj.

Triumph patří mezi výrobce s nejširší nabídkou motocyklů, jejichž vzhled je inspirován stroji ze čtyřicátých až sedmdesátých let dvacátého století. Nyní svou úspěšnou rodinu modelů Modern Classic rozšiřuje o další přírůstek.

Triumph Speed Twin se na rozdíl od svých příbuzných nesnaží vyvolat dojem, že dorazil z minulosti, ale lze jej vnímat například jako alternativu k dnes stále populárnějším motocyklovým restomodům. Ty totiž většinou kombinují motor, rám a vzhled strojů ze sedmdesátých let s moderními komponenty podvozku a přesně to vlastně svou vizáží nabízí i britská novinka.

Základem je zde stejně jako u sesterských modelů Bonneville, Thruxton a Scrambler trubkový rám, v němž je uložen kapalinou chlazený paralelní SOHC dvouválec o objemu 1200 cm3. Ten disponuje nejvyšším výkonem 72 kW (97 k) při 6750 min-1 a točivým momentem 112 N.m při 4950 min-1. Tyto hodnoty míří k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky a řetězu.

Podvozek nové dvanáctistovky Speed Twin využívá vpředu 41mm vidlici Showa se zdvihem 120 mm, zatímco zadní vidlice z hliníkové slitiny je odpružena dvojicí stavitelných tlumičů značky se zdvihem 120 mm.

Právě zadní vidlice spolu se sedmipaprskovými litými koly obutými do pneumatik o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 160/60 ZR17 vzadu vyvolává dojem modernizovaného klasika. Ten pak umocňují krátké a mělké blatníky i brzdový systém, který využívá vpředu kotouče o průměru 305 mm v kombinaci se čtyřpístkovými brzdiči Brembo. Zadní kolo pak brzdí jeden kotouč o průměru 220 mm v kombinaci s dvoupístkovým třmenem Nissin.

Modernu pak u nového modelu Speed Twin do jisté míry představuje i výbava, která zahrnuje mimo jiné LED osvětlení, ABS, kontrolu trakce, trojicí jízdní režimů nebo USB port.

Triumph Speed Twin s rozvorem kol 1430 mm má sedlo ve výšce 807 mm a suchou hmotnost 196 kg. Podle oficiálních materiálů výrobce má být cena této novinky zveřejněna ve druhé polovině ledna příštího roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku