Nádherný nový Triumph Speed Twin: Klasika i moderna
Triumph patří mezi výrobce s nejširší nabídkou motocyklů, jejichž vzhled je inspirován stroji ze čtyřicátých až sedmdesátých let dvacátého století. Nyní svou úspěšnou rodinu modelů Modern Classic rozšiřuje o další přírůstek.
Triumph Speed Twin se na rozdíl od svých příbuzných nesnaží vyvolat dojem, že dorazil z minulosti, ale lze jej vnímat například jako alternativu k dnes stále populárnějším motocyklovým restomodům. Ty totiž většinou kombinují motor, rám a vzhled strojů ze sedmdesátých let s moderními komponenty podvozku a přesně to vlastně svou vizáží nabízí i britská novinka.
Základem je zde stejně jako u sesterských modelů Bonneville, Thruxton a Scrambler trubkový rám, v němž je uložen kapalinou chlazený paralelní SOHC dvouválec o objemu 1200 cm3. Ten disponuje nejvyšším výkonem 72 kW (97 k) při 6750 min-1 a točivým momentem 112 N.m při 4950 min-1. Tyto hodnoty míří k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky a řetězu.
Podvozek nové dvanáctistovky Speed Twin využívá vpředu 41mm vidlici Showa se zdvihem 120 mm, zatímco zadní vidlice z hliníkové slitiny je odpružena dvojicí stavitelných tlumičů značky se zdvihem 120 mm.
Právě zadní vidlice spolu se sedmipaprskovými litými koly obutými do pneumatik o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 160/60 ZR17 vzadu vyvolává dojem modernizovaného klasika. Ten pak umocňují krátké a mělké blatníky i brzdový systém, který využívá vpředu kotouče o průměru 305 mm v kombinaci se čtyřpístkovými brzdiči Brembo. Zadní kolo pak brzdí jeden kotouč o průměru 220 mm v kombinaci s dvoupístkovým třmenem Nissin.
Modernu pak u nového modelu Speed Twin do jisté míry představuje i výbava, která zahrnuje mimo jiné LED osvětlení, ABS, kontrolu trakce, trojicí jízdní režimů nebo USB port.
Triumph Speed Twin s rozvorem kol 1430 mm má sedlo ve výšce 807 mm a suchou hmotnost 196 kg. Podle oficiálních materiálů výrobce má být cena této novinky zveřejněna ve druhé polovině ledna příštího roku.