Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph Tiger 2007: nová šelma z Anglie (představení)

Roman Daněk Roman Daněk 23. 10. 2006 • 20:12
5
Anglický Triumph nedávno představil novou generaci modelu Tiger. Cestovní enduro je kompletně přepracováno, stejné zůstalo snad jen to jméno. Pod kapotou je řadový tříválec o objemu 1 050 ccm s výkonem 85 kW.

Předchozí model se v pohodě řadil mezi litrová cestovní endura, ale díky svému kompaktnímu vzhledu bych mu hledal konkurenci mezi menšími motocykly, jako např. Honda 650 Transalp nebo Suzuki 650 V-Strom. Nejbližší konkurent Tigera je asi Yamaha TDM. Výkonově se ale Tiger popral i s takovými obry, jako je BMW R1200GS nebo Honda Varadero. Letos ale nezůstal kámen na kameni motocykl se vydal spíše sportovním směrem, podobně, jako zmiňované TéDéeMko.

Přední světlomety mají pohled tygra a maska má mnohem modernější tvary než předchozí model s dvojicí kulatých světel. Přední štítek byl dříve téměř kolmý, u modelu 2007 je namontován pod určitým úhlem a zlepšuje aerodynamiku vozu. Sportovní trend podtrhuje masivní plně nastavitelná přední upside-down vidlice s trubkami o průměru 43 mm a velké brzdové kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny Nissin.

Při pohledu z boku na nás vykukuje nový hliníkový rám. Jen se podívejte na velkou dvojitou zadní kyvnou vidlici. Takovou jsme zvyklí vídat u sporťáků, což jen podporuje dojem, že Tiger přechází od cestovních motorek do jiných rychlejších teritorií. Horní díly polokapotáže plynule navazují na nádrž a široké sedlo předesílá, že ani delší cesty nebudou problém. Horší to asi bude mít spolujezdec, sklon sedla bude tělo posouvat neustále dopředu a pravou stranu bude mít vaše přítelkyně ohřátou od koncovky výfuku.

Pořádnou změnou prošla i pohonná jednotka. Čtyřtaktní, vodou chlazený tříválec má objem 1 050 cm3, což je o 95 kubíků více než u předchozí generace. Čtyři ventily na válec, rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva a elektronicky řízený plyn předesílají i zvýšení výkonu. Agregát posílil o 10 koníků a celkový výkon 85 kW (115 k) nastupuje v 9 400 ot/min. Maximální točivý moment stroje 100 Nm v 6 250 ot/min je více než dostačující v každé jízdní situaci.

Síla motoru spolupracuje s 6stupňovou převodovkou a na zadní kolo s přenáší pomocí řetězu. Výfukový systém splňuje emisní normy Euro 3. Odklon od endur přináší i 17palcový disk z lehké slitiny na obou osách, předchozí model měl vpředu devatenáctku. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.

Triumph Tiger 1 050 zmohutněl, zesílil a vydal se novou cestou. V motosalonech jej budete moci vidět v barvách Jet Black (černá), Caspian Blue (modrá), Scorched Yellow (žlutá) a Fusion White (bílá). Komu se nový styl motocyklu líbí, ať si nachystá 7 499 liber (anglický trh, cca 310 tis. korun). Verze s ABS stojí o dalších 600 liber více (cca +25 tis. korun).

Technické údajeTriumph Tiger 1 050
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 110 x 840 x 1 320 mm
Rozvor / výška sedla1 510 mm / 835 mm
Motor, objem4dobý, řadový 3válec, 1 050 cm3
Vrtání x zdvih79,0 x 71,4 mm
Kompresní poměr12,0:1
Počet ventilů / chlazení12 / kapalina
Výkon85 kW (115 k) / 9 400 ot.
Točivý moment100 Nm / 6 250 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 255 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž20 l
Suchá hmotnost198 kg
Poměr (koně na tunu)581
Cenapředpoklad 310 000 Kč

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku