Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tucet policejních speciálů: Takhle se pomáhá a chrání v Německu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Prohlédněte si ve velké galerii celkem dvanáct upravených automobilů v barvách německé policie, za jejichž vznikem strojí kampaň Tune it! Safe!, upozorňující na to, že jen opravdu profesionální, funkční tuning má na silnici smysl.

V rámci kampaně Tune it! Safe!, za níž stojí Spolkové ministerstvo dopravy, německá policie, VDAT (Asociace německých automobilových tunerů) a Messe Essen (pořadatel známých tuningových srazů Messe Essen Motor Show) jsou již od roku 2005 představovány speciálně upravené automobily, které mají poukázat na problematiku nelegálního a nekvalitního tuningu, plagiátorství a bezpečnostních rizik s tím spojených.

Bezpečnostní kampaň má tedy nabádat milovníky tuningu a stylingu, aby své miláčky ladili (nebo nechávali ladit) s ohledem na bezpečnost. Důvodem pro vznik této aktivity se před více než deseti lety stalo nezanedbatelné procento dopravních nehod, které zavinili a často se stali i jejich oběťmi nadšenci v neodborně upravených vozech.

Nejnovějším čtyřkolovým zástupcem kampaně Tune it! Safe! ke Ford Mustang „Wolf Wide 5.0“, který ji bude reprezentovat po celý rok 2017 a byl představen na letošní Essen Motor Show pořádané od 25. listopadu do 4. prosince. Za úpravami tohoto vozu stojí společnost Wolf Racing, která se specializuje na úpravy vozů značky Ford.

Ford Mustang se dočkal úprav karoserie v podobě nového nástavce spodní části předního nárazníku, nových prahů, spodní části zadního nárazníku s difuzorem a přítlačného křídla na zádi. K další úpravám patří nová 20palcová kola spolu se sportovními pružinami a tlumiči, snižujícími světlou výšku. Pohonná jednotka v podobě 5,0litrového osmiválce disponuje výkonem 335 kW (455 k), což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosažení maximální rychlosti 268 km/h.

Pro letošní rok reprezentoval kampaň Tune it! Safe! koncem roku 2015 představený

TIKT Performance Corvette, jehož základem byl samozřejmě aktuální Chevrolet Corvette Stingray, který se u společnosti TIKT Performance dočkal sady karosářských doplňků z uhlíkových vláken od splitteru pod přídí přes rozšíření blatníků a prahů až po spoiler na zádi. Další úpravy představují 19- a 20palcová kola spolu s výstražnými světly a polepy Foliatec v barvách německé policie.

Pod kapotou tohoto vozu pak pracuje atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem 343 kW (466 k), který dvoumístnému kupé umožňuje vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhnout maximální rychlosti 290 km/h.

V roce 2015 zastupoval kampaň policejní speciál ACS4 2.0i, což bylo samozřejmě BMW X4 2.0i xDrive v podání společnosti AC Schnitzer. Ta je vybavila decentním přední spoilerem a difuzorem pod zádí. Dále se postarala o snížení světlé výšky, 22palcová kola, hliníkové doplňky v interiéru a optimalizaci výkonu motoru.

TwinPower Turbo čtyřválec tohoto vozu byl naladěn na 180 kW (245 k) a ACS4 2.0i s ním zrychloval z 0 na 100 km/h za 6,7 s, zatímco jeho maximální rychlost byla 212 km/h.

Pro rok 2014 měla kampaň k dispozici kupé ACS4 2.8i, které na základech BMW 428i připravila společnost AC Schnitzer. Karoserie dostala sadu aerodynamických doplňků a sériová kola nahradily nové 20palcové disky, zatímco podvozek byl oproti sérii snížen o 25 mm a nerezový výfuk dostal dvě dvojité chromované koncovky Evo Racing.

Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválce se u tohoto vozu dočkal naladění na 216 kW (294 k). Tento výkon stačil k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 s. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h.

V roce 2013 používaný Brabus B25 měl za základ Mercedes-Benz A 250 BlueEFFICIENCY. Vedle dramatického policejního zbarvení, výstražných světel a sirény se pyšnil bodykitem, zahrnujícím přední spoiler, zadní difuzor i křídlo na pátých dveřích a 19palcovými koly či čtveřicí koncovek výfuku.

Přeplňovaný vznětový dvoulitrový čtyřválce se dočkal zvýšení výkonu na 180 kW (245 k) a díky tomu umožňoval pětidveřového hatchbacku zvládnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h.

ABT R8 GTR, upravený u společnosti ABT Sportsline z Audi R8, byl „tváří“ kampaně Tune it! Safe! pro rok 2012. Specialista na vozy koncernu Volkswagen si pro supersport ingolstadtské značky připravil karbonový bodykit, snížený podvozek, silnější stabilizátory, keramické brzdy, 19palcová kola a skořepinová sedadla Recaro.

Před zadní nápravou uložený desetiválec o objemu 5,2 litru byl naladěn na 456 kW (620 k) a ve spolupráci s pohonem všech kol se postaral o akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s a maximální rychlost 325 km/h.

Prozatím jediným elektromobilem v kampani byl pro rok 2011 britský Mini E, vycházející ze sériového Mini a upravený do podoby policejního speciálu u společnosti AC Schnitzer. Policejní barvy a výstražná světla zde doplňují upravené nárazníky, výdechy v kapotě, střešní křidélko, sportovní podvozek a 18palcová kola, za nimiž se ukrývají kotouče o průměru 328 mm se čtyřpístkovými třmeny.

Elektromotor disponuje výkonem 150 kW (204 k) a ve spojení s 35kWh lithium-iontovou baterií stojí za zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,5 s, maximální rychlostí 152 km/h a dojezdem 240 km na jedno nabití.

Do roku 2010 vjela kampaň s ACS1 2.3d upraveným z kupé BMW 123d u společnosti AC Schnitzer. Karoserie nesla sadu nových komponentů, zvýrazňujících tvary nárazníků i prahů a nechyběla 20palcová kola či sportovní podvozek. V interiéru se usadila skořepinová sedadla, doplňky z karbonu a hliníku či „G-force“ indikátor ukazující, s jakým přetížením si auto muselo v zatáčce poradit.

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru byl na naladěn na 177 kW (241 k). ACS1 2.3d zrychloval z 0 na 100 km/h za 6,7 s a dosahoval maximální rychlosti 238 km/h.

V roce 2009 kampaň Tune it! Safe! reprezentoval Volkswagen Scirocco. Tento zástupce tehdy nového modelu Scirocco nebyl dílem jediného úpravce, ale ukázkou kombinace komponentů od různých dodavatelů.

Vzhled karoserie byl vylepšen za pomoci doplňků z nabídky příslušenství značky Volkswagen, sportovní podvozek dodal Eibach, kola Antera s v interiéru byla sedadla Recaro spolu s hliníkovými a karbonovými prvky od Raid.

ABT Sportsline ladil motor 1.4 TSI na 154 kW (210 k) a Remus dodal sportovní výfukový systém. Scirocco v policejních barvách s výstražnými světly Hella na střeše uměl uhánět maximální rychlostí 239 km/h a zrychlil z 0 na 100 km/h za 7,3 s.

Brabus Ultimate 112 připravený pro rok 2008 byl prozatím nejmenším a nejméně výkonným vozem kampaně, což s ohledem na výchozí Smart Fortwo příliš nepřekvapí. Brabus měl pro toto miniauto připravenu kompletní sadu karosářských dílů, kterou doplnila 18palcová kola a sportovní podvozek. Interiér se pyšnil koženým čalouněním.

Zadní kola roztáčel přeplňovaný tříválec s výkonem 82,4 kW (112 k). Brabus Ultimate 112 akceleroval z 0 na 100 km/h za 9,5 s a jeho maximální rychlost byla elektronicky omezena na 170 km/h.

V celé historii kampaně Tune it! Safe! je tím nejvýkonnějším a nejrychlejším vozem v policejních barvách Brabus Rocket, který byl využíván v roce 2007. Základem pro tento automobil, který pod jménem Rocket u společnosti Brabus představoval samostatný model, byl Mercedes-Benz CLS.

Čtyřdveřové kupé se od výchozího vozu odlišovalo poměrně decentními úpravami karoserie a důkladně přepracovanou technikou. Vidlicový objem vidlicového dvanáctiválce zde byl zvětšen na 6,2 litru a díky řadě úprav se pyšnil výkonem 537 kW (730 k). Tato hodnota stála za schopností překonat 360 km/h, ale i u vozu v policejních barvách bylo přikročeno k omezení na 350 km/h. Vystřelit z 0 na 100 km/h tento stroj zvládl za 4,0 s, z 0 na 200 km/h zrychloval za 10,5 s a z 0 na 300 km/h za 29,5 s.

První vozem v kampani Tune it! Safe! se pro sezónu 2006 stalo kupé TechArt 911, vycházející z Porsche generace 997, které má také jako jediné ještě staré policejní barvy, kombinující zelenou a stříbrnou.

TechArt na tomto kupé tehdy demonstroval svůj kompletní program úprav pro devětsetjedenáctku od aerodynamických úprav karoserie přes sportovní podvozek, výkonnější brzdový systém s kotouči o průměru 380 m vpředu a 365 mm vzadu až po 20palcová kola a ladění pohonné jednotky.

Plochý šestiválec o objemu 3,8 litru zde byl naladěn na 261 kW (355 k), což policejnímu porsche stačilo k pokoření 100 km/h za pouhých 4,6 s a dosažení maximální rychlosti 297 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - O5kar
5. 12. 2016 20:28
Dovedete si to představit u nás.
Já ne. Když už byly i sdělovacími prostředky vyčítány Mondea, poté Passaty.
5. 12. 2016 12:25
no jo no
Taky jim mohli v tý Corvette udělat modrej vnitřek a sedačky, tohle je jak pěst na oko.