Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TÜV Report 2005 (2.díl): auta stará 4 až 5 let

Ondřej Láník
Diskuze (16)
I druhá nejmladší kategorie hodnocená německými techniky TÜV patří převážně japonským automobilům, dostalo se však i na německé vozy. Prvním neněmeckým útočníkem na pozice japonců je Saab 9-3 na 19. místě.

I druhá nejmladší kategorie hodnocená německými techniky TÜV patří převážně japonským automobilům, dostalo se však také na německé vozy. Prvním neněmeckým útočníkem na pozice Japonců je Saab 9-3 na 19. místě.

Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

TÜV Report 2005 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich-automobily staré 2-3 roky-najdete ve včerejším článku, další naleznete na news.auto.cz během tohoto týdne.

TÜV Auto Report 2005: kategorie vozů starých 4 až 5 let

Do první desítky čtyř až pětiletých automobilů se tentokrát dostaly tři Toyoty, jedna Mazda, dvě Porsche, dvě Subaru a jeden Mercedes. Nad průměr této věkové kategorie (11,3 %) se dostaly jen tři francouzské automobily. Nejblíže průměru je Renault Laguna (11,1%), o něco lépe si stojí Citroën Xsara (10,9 %) a jediným francouzským automobilem z první třicítky je Citroën Xantia s 8,5% vozů s vážnou závadou na 27. místě. Paradoxem je, že vítěz této věkové kategorie (Toyota Yaris) má svůj druhý domov také ve Francii.Všechny italské a korejské modely jsou pod průměrem 11,3 %.

Škoda Octavia je s 9,4 % vozů s vážnou závadou na 37. pozici spolu s Mazdou 626 a Mitsubishi Colt. Starší Felicia se ani tentokrát neodlepila ode dna, ačkoli v této kategorii jde již o modely z posledních let výroby. Felicia je podle údajů TÜV je výrazně podprůměrný automobil, když 18,8 % Felicií které přijedou na německou technickou kontrolu odjíždí se záznamem o vážné technické závadě.

Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004.

TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 4 až 5 let)

pořadímodel % aut s vážnou závadou1.Toyota Yaris4,3 %2.Mazda Demio4,4 %2.Toyota RAV44,4 %4.Toyota Avensis4,5 %5.Mazda MX-54,6 %5.Porsche Boxster4,6 %7.Mercedes-Benz SLK4,7 %8.Porsche 9114,9 %8.Subaru Forester4,9 %10.Subaru Legacy5,0 %11.Toyota Corolla 5,3 %12.Nissan Almera6,2 %13.Honda Accord6,5 %14.Suzuki Baleno6,8 %15.Mercedes-Benz S7,1 %16.Mitsubishi Space Wagon7,3 %17.Volkswagen Golf7,5 %18.Suzuki Grand Vitara7,6 %19.Volkswagen New Beetle7,8 %19.Saab 9-37,8 %21.Audi TT7,9 %21.Mercedes-Benz C7,9 %23.Audi A38,1 %24.Mazda Premacy8,2 %25.Smart City Coupé8,3 %26.Volkswagen Polo8,4 %27.Citroën Xantia8,5 %27.Volvo S808,5 %29.Honda Civic8,6 %30.Volvo S40/V408,6 %31.Ford Focus8,7 %32.Mazda 3239,0 %32.Mercedes-Benz M9,0 %34.Nissan Primera9,1 %35.Seat Ibiza/Cordoba9,3 %35.Volkswagen Lupo9,3 %37.Mazda 6269,4 %37.Mitsubishi Colt9,4 %37.Škoda Octavia9,4 %40.Daihatsu Cuore9,5 %41.Opel Corsa9,8 %41.Volvo S70/V709,8 %43.Nissan Micra10,1 %44.Mitsubishi Pajero10,2 %45.Seat Arosa10,4 %46.Mercedes-Benz E10,5 %47.BMW Z310,6 %47.Merdcedes-Benz A10,6 %49.Audi A410,8 %49.Audi A810,8 %51.Citroën Xsara10,9 %51.Suzuki Swift10,9 %53.BMW 711,0 %54.Opel Astra11,1 %54.Renault Laguna11,1 %56.BMW 511,4 %57.Ford Mondeo11,5 %58.Jeep Grand Cherokee11,6 %59.Hyundai Atos11,8 %60.Renault Espace11,9 %60.Seat Toledo11,9 %62.Audi A612,2 %62.Hyundai Accent12,2 %62.Renault Scénic12,2 %65.Peugeot 30612,3 %65.Suzuki Jimny12,3 %67.Citroën Berlingo12,5 %67.Opel Vectra12,5 %69.Peugeot 40612,8 %69.Renautl Mégane12,8 %69.Volkswagen Passat12,8 %72.Hyundai Galloper13,0 %73.Land Rover Freelander13,1 %74.Mazda 12113,3 %75.Fiat Multipla13,4 %76.Fiat Bravo/Brava13,5 %76.Mitsubishi Carisma13,5 %78.Renault Clio13,7 %79.BMW 313,9 %79.Hyundai Lantra13,9 %81.Lancia Y14,0 %82.Alfa Romeo 15614,1 %83.Ford Fiesta14,2 %84.Opel Frontera14,5 %85.Opel Zafira14,6 %86.Peugeot 10615,0 %87.Fiat Marea15,1 %88.Fiat Punto15,3 %89.Fiat Seicento15,4 %89.Mitsubishi Galant15,4 %91.Citroën Saxo15,7 %92.Kia Sephia16,0 %93.Ford Ka16,3 %94.Opel Omega17,0 %95.Renautl Twingo17,3 %96.Nissan Serena17,5 %97.Alfa Romeo 145/14617,9 %97.Ford Galaxy17,9 %99.Suzuki Wagon R+18,6 %99.Volkswagen Sharan18,6 %101.Škoda Felicia18,8 %102.Seat Alhambra19,5 %103.Daewoo Nubira21,2 %104.Fiat Palio Weekend25,4 %105.Chrysler Voyager26,0 %

Ondřej Láník
Diskuze (16)