Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TÜV Auto Report 2005: vítězí japonské a německé značky

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Začátek února je termínem zveřejnění aktuálních výsledků německého TÜV AUTO REPORTu. Letošní výsledky potvrzují skvělou pověst japonských vozů. Německá auta jsou jak v první desítce, tak na samém konci žebříčku. Kdo je nejlepší?

Začátek února je termínem zveřejnění aktuálních výsledků německého TÜV AUTO REPORTu. Letošní výsledky potvrzují skvělou pověst japonských vozů. Německá auta jsou jak v první desítce, tak na samém konci žebříčku. V první části analýzy výsedků jsme se zaměřili na kategorii nejmladších automobilů.

Mezi nejlepšími automobilkami ve statistice TÜV nacházíme velmi pravidelně německé Porsche. Letos se jeho levnější a menší řada roadsterů stala nejméně rizikovým modelem. V kategorii dvou až tříletých vozů, kterým se dnes věnujeme, je Porsche Boxster na první pozici, když s vážnou závadou přijíždí na německé STK jen 2,6 % vozů tohoto modelu. Druhou příčku obsadila Mazda Demio a třetí je Audi A4. Do první desítky se dostalo také dalších šest japonských modelů a tři německé.

Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

TÜV Report 2005 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich-automobily staré 2-3 roky-uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během tohoto týdne.

TÜV Auto Report 2005: kategorie vozů starých 2 až 3 roky

K nejúspěšnějším značkám v hodnocení TÜV se i letos řadí Toyota, která má v první dvacítce nejmladší kategorie hned čtyři modely, včetně masově prodávaných modelů Yaris a Corolla. Obě řady sportovních kupé a roadsterů Porsche se vešly do první desítky. Výrazný pokrok je vidět u modelu Opel Corsa, který je letos se 3,9 % vozů s vážnou závadou na pěkném 13. místě. Jen o málo zaostává i u nás populární Ford Fiesta (4,3 %). Nejvýše umístěnými Volkswageny jsou Golf a Passat na 21. místě, se stejnou četností vážných závad jako Mazda 323. Dlouhodobě slabé výsledky vykazují velké vany Volkswagenu, Fordu a Seatu, které se starají o obsazení posledních míst. Vůbe nejhorším vozem je v nejmladší kategorii dle TÜV Reportu Volkswagen Sharan se 16,2% vozů s vážnou závadou.

V samém závěru se opakovaně objevuje také BMW řady 3 (10,8 %, 99. místo), který je obklopen Renaulty Laguna a Kangoo.

Škoda Octavia je s 6,1 % vozů s vážnou závadou na 45. pozici a závada je tedy u Octavie o několik desetin procenta pravděpodobnější než u menší Fabie (5,2 % vozů s vážnou závadou, 34. pozice). Oba modely jsou tedy nad průměrem třídy, který činí 6,5 %.

Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004

TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 2 až 3 roky)
pořadímodel % aut s vážnou závadou
1.Porsche Boxster2,6 %
2.Mazda Demio2,8 %
3.Audi A43,2 %
4.Subaru Forester3,3 %
4.Subaru Legacy3,3 %
6.Toyota Yaris3,4 %
7.Audi A23,5 %
7.Nissan Primera3,5 %
9.Mercedes-Benz SLK3,6 %
10.Mazda MX-53,8 %
10.Porsche 9113,8 %
10.Toyota RAV4 3,8 %
13.Opel Corsa3,9 %
14.Toyota Corolla4,0 %
15.Toyota Avensis4,2 %
16.Ford Fiesta4,3 %
16.Mercedes C4,3 %
18.Nissan Almera4,5 %
19.Smart City Coupé4,6 %
19.Volvo S604,6 %
21.Mazda 3234,7 %
21.Volkswagen Golf4,7 %
21.Vokswagen Passat4,7 %
24.Audi A34,8 %
24.Honda Accord4,8 %
26.Audi TT4,9 %
26.Mercedes-Benz A4,9 %
26.Saab 9-34,9 %
29.Ford Focus5,0 %
30.Mitsubishi Carisma5,1 %
30.Mitsubishi Space Wagon5,1 %
30.Opel Agila5,1 %
30.Volvo S805,1 %
34.Škoda Fabia5,2 %
35.Mazda Premacy5,3 %
36.Mitsubishi Pajero5,4 %
36.Volkswagen Lupo5,4 %
38.Audi A85,5 %
39.Honda Civic5,6 %
39.Mazda 6265,6 %
39.Renault Mégane5,6 %
39.Volkswagen Polo5,6 %
43.Citroën Xantia5,7 %
44.Hyundai Elantra5,9 %
45.Audi A66,1 %
45.Renault Clio6,1 %
45.Seat Leon6,1 %
45.Škoda Octavia6,1 %
45.Suzuki Swift6,1 %
45.Volvo S40/V406,1 %
45.Volkswagen New Beetle6,1 %
52.Citroën Berlingo6,2 %
52.Renault Twingo6,2 %
52.Suzuki Baleno6,2 %
55.Citroën Xsara6,4 %
55.Ford Mondeo6,4 %
55.Mercedes-Benz S6,4 %
55.Renault Scénic6,4 %
55.Suzuki Jimny6,4 %
60.Mercedes-Benz E6,5 %
61.Alfa Romeo 1476,7 %
61.Hyundai Atos6,7 %
63.Peugeot 2066,8 %
64.Ford Ka6,9 %
64.Lancia Y6,9 %
64.Nissan Micra6,9 %
64.Seat Ibiza/Cordoba6,9 %
68.Suzuki Wagon R+7,0 %
69.BMW 57,1 %
69.Fiat Seicento7,1 %
71.Seat Arosa7,2 %
71.Suzuki Grand Vitara7,2 %
73.Mercedes-Benz M7,5 %
73.Opel Astra7,5 %
73.Volvo V707,5 %
76.Fiat Punto7,6 %
76.Kia Sephia7,6 %
78.Daihatsu Cuore7,7 %
79.BMW Z37,8 %
79.Mitsubishi Galant7,8 %
81.Hyundai Galloper7,9 %
82.Jeep Grand Cherokee8,0 %
83.Land Rover Freelander8,1 %
84.Alfa Romeo 1568,2 %
84.Peugeot 3068,2 %
86.Renault Espace8,5 %
87.BMW 78,7 %
88.Opel Vectra8,8 %
89.Fiat Multipla9,2 %
89.Mitsubishi Colt9,2 %
91.Hyundai Accent9,3 %
92.Citroën Saxo9,4 %
93.Fiat Bravo/Brava9,6 %
93.Opel Omega9,6 %
95.Fiat Marea9,9 %
95.Peugeot 4069,9 %
97.Daewoo Nubira10,0 %
98.Renault Laguna10,1 %
99.BMW 310,8 %
100.Renault Kangoo10,9 %
101.Peugeot 10611,1 %
102.Fiat Palio Weekend11,3 %
103.Nissan Serena11,5 %
104.Chrysler PT Cruiser11,6 %
105.Opel Frontera12,1 %
106.Opel Zafira12,8 %
107.Ford Galaxy13,6 %
108.Chrysler Voyager14,5 %
109.Seat Alhambra15,1 %
110.Vokswagen Sharan16,2 %

Ondřej Láník
Diskuze (38)