Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR ukazuje karbonové šasi nového modelu. Uplatní technologii iStream

Jan Mička
Diskuze (11)
Jistě nejsme sami, kdo se těší na nový model tradiční britské automobilky TVR. Už nyní se můžeme podívat, jak bude vypadat jeho šasi.

TVR je zpět! Tohle zvolání v uplynulých měsících jistě napadlo nejednoho motoristického fanouška, obzvláště pak ty, kteří si potrpí na britské sportovní vozy. Už už to vypadalo, že TVR upadne v zapomnění, nejnovější zprávy ale hovoří jinak a už příští rok se dočkáme zcela nového modelu. Navržen bude s využitím nejmodernější techniky, avšak podle starých pořádků.

Technickou zajímavostí je použití revoluční technologie iStream pro výrobu šasi z uhlíkových vláken. Za procesem stojí Gordon Murray a spočívá v optimální integraci všech komponent a přípravu všech výrobních postupů. To zajišťuje nejenom menší výrobní náklady, ale ve spojení s uhlíkovým vláknem také nízkou celkovou hmotnost auta. Jak taková architektura vypadá v praxi, uvidíte na přiložené fotografii. Podle dostupných informací by měl nový model vážit okolo 1150 kilogramů, což je pro hravý sporťák klíčová vlastnost. Ovšem nemyslete si, že půjde například o obdobu Mazdy MX-5.

Jak jsme uvedli již dříve, o výkon rozhodně nebude nouze. Vpředu totiž najdeme vidlicový osmiválec TVR Cosworth o výkonu kolem 400 koní, který bude spolupracovat a manuální převodovkou. A pozor: atmosférický! Sílu na vozovku přenesou zadní kola a spekuluje se o tom, že bude nový vůz stejně šílený jako jeho předchůdci, avšak rozhodně spolehlivější. Představit si pod tím můžeme cokoliv, kupé bez zbytečné elektroniky nám ale vychází jako nejschůdnější možnost.

Vůz se bude vyrábět v nové továrně TVR poblíž Walesu a v první fázi vznikne úvodní edice o počtu pět set kusů. Bude vyšperkovaná k dokonalosti a od toho se odvíjí také cena okolo 100.000 liber (asi 3,5 milionu korun), základní verze by však mohly být až o 1,2 milionu korun levnější. TVR říká, že v současnosti už má na stole čtyři sta předběžných objednávek, a to ještě zájemci konečný produkt neviděli. Jak bude vůz vypadat, nastínil nedokončený model představený na letošním autosalonu v Londýně, to nám ale zatím musí stačit.

Jan Mička
Diskuze (11)
2. 6. 2016 21:21
Re: GO TVR!
S tým rozdielom, že Marchionne oblboval svet x-rokov. Toto je garážová firma, tak majme strpenie.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2016 21:29
Re: GO TVR!
To sou lidi co maj auta jako přpravní bod z A do B, ale myslej si že maj rádi auta, ale přitom jim jde hlavně o to jak jezdit co nejlevněji a přitom být za hvězdy že maj něco luxusního.
Avatar - wakantanka
21. 5. 2016 09:23
Re: GO TVR!
Mňa tiež teší, že značka ako TVR ožila, ale tlieskať budem až vtedy, keď to bude jazdiť a bude sa to dať kúpiť. Zatiaľ je to len mediálna masírka na vzbudenie záujmu čo chápem. Nechápem ale všetkých tých, ktorí tu nadšene tlieskajú a pritom keď to isté robila Alfa tak pľuli a pľujú, lebo Taliani to alebo ono.
Avatar - Barrichello
20. 5. 2016 22:46
Re: GO TVR!
Všichni sme petrolheadi. TVR rulezz :yes: :yes:

Je dobře že značka ožila, jen tak dál
20. 5. 2016 20:02
Re: GO TVR!
Zadokolka, atmosféra, manuál a ještě navíc kabrio - mám. Jsem petrolhead. >:D