Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tzv. osoba blízká za 10 dní končí: Za přestupky bude odpovědný majitel auta

8. 1. 2013 • 17:03
57
Novela zákona č. 361/2000 Sb. od 19. ledna mění odpovědnost za přestupky v dopravě. Když se nepodaří zjistit pachatele, pokutu zaplatí majitel auta.

V sobotu 19. ledna 2013 vstoupí (sice s ročním zpožděním proti původnímu záměru, ale přece) v platnost kontroverzní novela zákona o silničním provozu, která zásadním způsobem mění řešení dopravních přestupků.

Novinka vznikla na popud strany Věci veřejné. Poslanci v létě 2011 schválili úpravu, která řeší záležitost populárně označovanou jako problém s osobou blízkou (ve skutečnosti nejde o problém ani o osobu blízkou, ale o ústavní právo nevypovídat proti sobě nebo proti svým blízkým). Co přesně se v zákoně mění?

Novinka se týká přestupků, které se neprojednávají tzv. na místě. Pokud správní orgán nedokáže určit a pokutovat pachatele dopravního přestupku, je za něj zodpovědný majitel, resp. provozovatel daného vozidla. Tato změna má přinutit majitele auta, aby byl nápomocen při určení řidiče v době spáchání přestupku.

Porušení této nově zavedené odpovědnosti je správním deliktem, sankce za něj může dosáhnout až 10 tisíc korun. Protože se nejedná o vyřešení daného přestupku (a ani není zjištěn skutečný pachatel přestupku), nedojde k odebrání bodů. V některých situacích proto může být tato forma sankce paradoxně výhodnější, například když pachateli hrozí tzv. vybodování.

9. 1. 2013 23:12
Re: Reakce
je to proste jen uhel pohledu, nektere mereni je fakt na nastvani, nicmene pravidla neplati jen od 8:00 do 22:00, pravidla plati proste porad a kdo je porusi, musi ocekavat, ze treba prijde trest, nemuze se udelat zadna uleva, to by byla pak anarchie, urcita pevna ruka tu byt musi. At si ji kazdy porusuje, jak je libo (ani ja nejezdim ucebnicove podle predpisu), ale ty pravidla byt musi.

A ver, ze policie se zbytecnemu a spornemu znaceni brani jak cert krize prave kvuli zkusenostem s vyhybanim se postihum, vi, ze cokoliv diskutabilniho bude jen ztrata casu, takze omezujici znacky davaji opravdu jen tam, kde je to pro zvyseni bezpecnosti atd, ne kvuli buzeraci (pohybuju se v tom - nejsem policajt, to ne :-)
9. 1. 2013 21:26
Re: Reakce
Ještě doplním, že s osobou blízkou je to stejné: Až se v tomhle státě přestane rozesílat 58km/h před školou ve 3 ráno nebo 79 o půlnoci na průmyslové, kde neni ani noha. Až budou adekvátní pokuty k průměrnému platu a budou se dávat jen za "opravdové" přestupky, neřeknu ani popel a budu platit, ale tuhle aktuální sebranku zlodějů já financovat nebudu!
9. 1. 2013 21:21
Re: Reakce
V zásadě máš pravdu. Bohužel v naší zemi je spousta nesmyslných zákonů, předpisů a nařízení a bránit se proti nim lze velmi složitě. Proto potřeba ruzných právnických kliček a "vychcaností". Nejsem kriminálník, recidivista ani nepřizpůsobivý- nikdy jsem neměl jakýkoliv problém se zákonem. Považuji se též za rozumného člověka, nejezdím pod vlivem, nebezpečně, nepatřičně rychle, neomezuji lidi kolem sebe atd., ale 50 na magistrále je buzerace! Nikdo se neptal 250 000 lidí, co tam denně projedou co si o tom myslí, vše se udělalo na popud občanského sdružení tvořeného ze cca. 7000 lidí, kteří v dotčeném okolí bydlí. Připomínám, že je to to samé sdružení, které odmítlo výstavbu protihlukové stěny- chtějí prostě auta odtamtud zcela dostat a zvýšit tak cenu svých nemovitostí. V zásadě jsem pro, ale posranej stát měl už dávno dodělat okruh, o kterém se mluví už snad 30 let, a ne dojit lidi, kteří nemají jinou možnost jak jezdit. Až bude okruh, věřím, že nikdo dobrovolně nebude centrem jezdit a žádná omezení nebudou třeba. To by ale nejdřív v tomhle kocourkově musela někoho zajímat přičina a její řešení a ne jen jak si nahrabat!
9. 1. 2013 18:03
Re: Reakce
Takže vlastně přiznáváš, že předpisy dodržovat nebudeš a raději si najdeš výmluvu - hlukových studii se závislotí hladiny hluku na rychlosti dopravy je spousty, ostatně pro návrh komunikací se musí vždy dokládat (to platí i pro návrh snížení rychlosti - udělá se stávající hluková mapa, výhledový model a po roce potvrzující měření), objektivně je to potvrzená pravda, konkrétně pro daný typ vozidla a pneumatik samozřejmě ne a pokud by to měl někdo dokázat, vyjde to dráž než pokuta.

Co se tobě jeví jako buzerační předpis, je potvrzená pravda, že to nechceš akceptovat a raději z toho vykličkuješ je podle tebe možná vyhýbaní se stádu, podle těch lidí bydlících okolo je to normální vyhcanost, říkej si co chceš.
9. 1. 2013 17:54
Re: Reakce
Návrh dopravního značení je v kompetenci dopravního inženýra, schvalování a povolování v rukou policie, nikdo jiný na tom ze zákona podíl nemá a nemůže mít. Tzn pokud si chcete stěžovat na značení tak na příslušné policii, je to plně jejich odpovědnost

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku