U nejbohatších Čechů vítězí Audi, zcela propadá VW
Čeští dolaroví milionáři si nejvíce oblíbili vozy značky Audi. Někteří z nich mají rádi i automobily Škoda. Vyplývá to z průzkumu J&T Banky, která se dlouhodobě zabývá chováním a investicemi movitých.
Tato banka zjišťovala, jak se chovají Češi s majetkem vyšším než milion dolarů (cca 18,8 milionu korun), a jaké jsou jejich záměry. Součástí průzkumu byla i otázka týkající se oblíbených automobilových značek.
Na 16 % českých dolarových milionářů si oblíbilo automobil značky Audi, 15 % dává přednost Mercedesu-Benz. Na prvních místech se objevily automobilky, které primárně nabízejí vozy pro každodenní jízdu – třetí skončilo BMW, čtvrté až páté bylo Volvo a Porsche, které už dávno nenabízí jen sporťáky, ale také SUV Cayenne a luxusní liftback Panamera.
Zpovídaní uvedli, že od aut žádají hlavně kvalitu, spolehlivost, účelnost a komfort. Snaha ohromovat pro ně není tolik důležitá. Renomé značky se ale stává společenskou nutností.
Jeden z respondentů uvedl, že na golf musí jezdit Lexusem. „Musím zkrátka přijet v něčem, co zapadne. Je na to velký společenský tlak. Značku auta beru spíš jako společenskou nutnost, než že by to pro mě osobně bylo důležité,“ řekl zpovídaný.
Škoda skončila v oblíbenosti na sedmém až desátém místě, společně s Ferrari, Jaguarem a Toyotou. Volkswagen se mezi nejlepšími neobjevil, v oblíbenosti ho předběhly například i značky Honda, Lexus, nebo Saab.
Nejoblíbenější značky českých dolarových milionářů podle průzkumu J&T Banky | ||
Poř. | Značka | Výsledek [%] |
1. | Audi | 16 |
2. | Mercedes-Benz | 15 |
3. | BMW | 12 |
4.-5. | Volvo | 9 |
4.-5. | Porsche | 9 |
6. | Aston Martin | 4 |
7.-10. | Toyota | 3 |
7.-10. | Škoda | 3 |
7.-10. | Jaguar | 3 |
7.-10. | Ferrari | 3 |
11.-16. | Subaru | 2 |
11.-16. | Honda | 2 |
11.-16. | Lexus | 2 |
11.-16. | Saab | 2 |
11.-16. | Lamborghini | 2 |
11.-16. | Range Rover | 2 |
- | Jiná značka | 4 |
- | Bez oblíbené značky | 5 |
Do průzkumu se zapojilo 106 respondentů. Data byla sbírána pomocí dotazníku a individuálních
hloubkových rozhovorů.
Průměrný věk zpovídaných milionářů byl 47 let, nejmladšímu bylo 30 let, nejstaršímu 69 let. Mezi respondenty bylo jen pět procent žen. Dvě třetiny zpovídaných byli podnikatelé, 15 % byly osoby samostatně výdělečně činné, 14 % se označilo za zaměstnance.
Průzkum ukázal, že pokud česká značka dosahuje stejné kvality jako zahraniční, 64 % zpovídaných jí dá přednost před značkou cizí. Mezi českými značkami mezi milionáři bodují ty, které mají dlouholetou tradicí a které se dokázaly prosadit i v zahraničí.
Nepřehlédněte také Auta známých miliardářů? Často poměrně obyčejná
h2