Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
U nejbohatších Čechů vítězí Audi, zcela propadá VW

U nejbohatších Čechů vítězí Audi, zcela propadá VW Zdroj: acz

U nejbohatších Čechů vítězí Audi, zcela propadá VW

Nebohatší Češi mají obecně rádi značky kvůli jejich kvalitě a spolehlivosti. Honosnost a okázalost je tolik nezajímá.

Čeští dolaroví milionáři si nejvíce oblíbili vozy značky Audi. Někteří z nich mají rádi i automobily Škoda. Vyplývá to z průzkumu J&T Banky, která se dlouhodobě zabývá chováním a investicemi movitých.

Tato banka zjišťovala, jak se chovají Češi s majetkem vyšším než milion dolarů (cca 18,8 milionu korun), a jaké jsou jejich záměry. Součástí průzkumu byla i otázka týkající se oblíbených automobilových značek.

Na 16 % českých dolarových milionářů si oblíbilo automobil značky Audi, 15 % dává přednost Mercedesu-Benz. Na prvních místech se objevily automobilky, které primárně nabízejí vozy pro každodenní jízdu – třetí skončilo BMW, čtvrté až páté bylo Volvo a Porsche, které už dávno nenabízí jen sporťáky, ale také SUV Cayenne a luxusní liftback Panamera.

Zpovídaní uvedli, že od aut žádají hlavně kvalitu, spolehlivost, účelnost a komfort. Snaha ohromovat pro ně není tolik důležitá. Renomé značky se ale stává společenskou nutností.

Jeden z respondentů uvedl, že na golf musí jezdit Lexusem. „Musím zkrátka přijet v něčem, co zapadne. Je na to velký společenský tlak. Značku auta beru spíš jako společenskou nutnost, než že by to pro mě osobně bylo důležité,“ řekl zpovídaný.

Škoda skončila v oblíbenosti na sedmém až desátém místě, společně s Ferrari, Jaguarem a Toyotou. Volkswagen se mezi nejlepšími neobjevil, v oblíbenosti ho předběhly například i značky Honda, Lexus, nebo Saab.

Nejoblíbenější značky českých dolarových milionářů podle průzkumu J&T Banky
Poř.ZnačkaVýsledek [%]
1.Audi16
2.Mercedes-Benz15
3.BMW12
4.-5.Volvo9
4.-5.Porsche9
6.Aston Martin4
7.-10.Toyota3
7.-10.Škoda3
7.-10.Jaguar3
7.-10.Ferrari3
11.-16.Subaru2
11.-16.Honda2
11.-16.Lexus2
11.-16.Saab2
11.-16.Lamborghini2
11.-16.Range Rover2
-Jiná značka4
-Bez oblíbené značky5

Do průzkumu se zapojilo 106 respondentů. Data byla sbírána pomocí dotazníku a individuálních

hloubkových rozhovorů.

Průměrný věk zpovídaných milionářů byl 47 let, nejmladšímu bylo 30 let, nejstaršímu 69 let. Mezi respondenty bylo jen pět procent žen. Dvě třetiny zpovídaných byli podnikatelé, 15 % byly osoby samostatně výdělečně činné, 14 % se označilo za zaměstnance.

Průzkum ukázal, že pokud česká značka dosahuje stejné kvality jako zahraniční, 64 % zpovídaných jí dá přednost před značkou cizí. Mezi českými značkami mezi milionáři bodují ty, které mají dlouholetou tradicí a které se dokázaly prosadit i v zahraničí.

Nepřehlédněte také Auta známých miliardářů? Často poměrně obyčejná

h2