Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uber chce předejít další tragédii. Ukazuje patenty, které naučí komunikovat auta s chodci

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 27. 3. 2018
10
6
Zobrazit náhledy (10)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Testování autonomních vozů dramaticky ovlivnila nedávná nehoda, při níž v Arizoně zemřela chodkyně. Společnost Uber chce dalšímu neštěstí předejít díky novým patentům.

Před týdnem svět obletěla zpráva o úmrtí chodkyně, jejíž život vyhasl pod koly autonomního vozu společnosti Uber. Policie již zveřejnila záznam z nehody, který zachycuje nejen dění před vozem, ale i počínání řidiče, jenž je v kabině přítomen pro případ nouze.

Příčina havárie je zatím stále v šetření, ale zástupci Uberu nelenili a jen pár dnů po tragédii ukázali nové patenty, které by dalším tragickým střetům s chodci mohly zabránit. Jde vlastně o jakési světelné ukazatele na přídi, bocích, ale třeba i zrcátkách. Hlavním úkolem je ukázání chodci, že o něm autonomní vůz ví a může bezpečně přejít.

„Pokud řídí člověk, není to tak, že by před přechodem vykouknul z okna a začal na chodce křičet, že o něm ví a zpomaluje,“ vysvětluje Seber Chin, produktový designér. „Pro komunikaci používáme kývnutí hlavy, případně probliknutí. Chceme podobnou komunikaci nabídnout i s autonomním vozem, který tak bude lidem poskytovat důležité informace.“

Chin také zdůraznil, že systém ukázaný na patentových snímcích ještě není konečný a firma se jeho vývojem bude i nadále zabývat. „Pokud ostatním účastníkům provozu jasně ukážeme, že auto zpomaluje, mohou se na to spolehnout a dle svého uvážení udělat vlastní rozhodnutí. Nebavíme se pouze o chodcích, ale třeba i cyklistech.“

Kromě světelných signalizací zkoumá Uber i možnost zvukových signálů, prostřednictvím kterých by chodci dostávali informace o chování auta. Toto řešení ale zatím zůstává jen ve fázi vývoje.

Nehoda zůstává záhadou i pro zástupce společnosti Velodyne, jež dodává technologie autonomních systémů pro společnost Uber. „Jsme zmateni stejně jako všichni,“ uvedla Marta Thoma Hall, prezidentka společnosti. „Samozřejmě, že technologie LIDAR dokáže v takové situaci detekovat chodce s jízdním kolem. Náš systém už ale nedokáže ovlivnit chování auta,“ dodává a naznačuje, že o selhání prvků z jejich dílny nešlo.

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Predovšetkým
traveldrive
| 28. 3. 2018
Predovšetkým tieto autá nemajú čo robiť v bežnej premávke.
Avatar - Blue Sun
K ničemu
Blue Sun
| 27. 3. 2018
Spíš by mě zajímalo, jak to auto dá něco najevo mobilní zombie, která jen jde a čumí do placky, namísto před sebe a kolem sebe.
K ničemu
Neurotic
| 27. 3. 2018
Ten patent, který řekne chodcům, že auto zpomaluje je úplně k ničemu, když auto ty chodce nevidí >:D
Komunikacia
comper
| 27. 3. 2018
Budu auta komunikovat zdvorilostnou urovnou priemerneho taxikara?
Avatar - Strýček Fester
Jednoduché řešení
Strýček Fester
| 27. 3. 2018
Posadit za volant způsobilého řidiče a přestat se zabývat kokotinama.

Zapomněl jsem na něco?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku