Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní kupé Maybach 57 S od Xenatecu je k mání v Rusku

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Reinkarnovaný Maybach nikdy kupé na základě limuzín nenabídl. Zájemci o dvoudveřové luxusní auto se museli obrátit na německý Xenatec. Jedno z nich je teď na prodej v Rusku...

Xenatec představil první plány na výrobu (či spíše přestavbu) stokusové série dvoudveřového kupé Maybach 57 S na jaře 2010. Nakonec k ní skutečně došlo,první kompletní vůz byl odhalen v lednu 2011, jenže německá karosárna v říjnu téhož roku zkrachovala a do té doby stihla postavit jen osm kusů modelu Cruiserio, jak ho nazvala. Za minimálně 675 tisíc eur bez daně. Tři další zůstaly rozpracovány, nepomohl ani saudskoarabský investor Auto Kingdom, i když dodnes není jasné, zda skutečně nějaké peníze do projektu vložil.

Exkluzivní dvoudveřové vozy byly poháněny vidlicovým dvanáctiválcem 6,0 l se dvěma turby z dílen AMG. Motor dával největší výkon 450 kW/4800-5100 min-1, spolu s točivým momentem 1000 N.m v rozmezí od 2000 do 4000 otáček postačoval ke zrychlení z klidu na stovku během pěti vteřin. Omezovač otáček zabránil mohutnému autu v dalším rozletu při 275 km/h. Kupé mělo samozřejmě značně modifikovanou karoserii, střední sloupky byly posunuty o 20 cm dozadu. U Xenatecu také snížili střechu a rozšířili boky včetně upravených blatníků a nárazníků. Původní rozvor náprav „krátké“ limuzíny 3,39 m však zůstal zachován. Tvary 5,73 m dlouhého luxusního korábu se sportovními ambicemi navrhl Fredrik Burchhardt, tvůrce prototypu Maybach Exelero (2005).

K mání byly široké možnosti individualizace včetně kol o průměru 20 a 21 palců, dvoubarevných laků, panoramatické střechy různých druhů kůže v kabině a sportovních balíčků. Cruiserio nevzniklo jako garážová úprava, ale ve spolupráci s Daimlerem včetně tovární čtyřleté záruky. Jenže Maybach coby samostatná značka stejně skončil, byl oživen znovu až nyní jako divize Mercedesu. O servis však značkový majitelé určitě nepřijdou...

Klientela se měla rekrutovat hlavně z bohatých kruhů v USA, Číně, na Blízkém východě a v Rusku. Tam je teď jeden exemplář na prodej. V přepočtu za 20,4 milionu korun a jedná se o jediné do této země dovezené auto. Nabízí jej König Motor Club v Moskvě. Černé Cruiserio s převážně světlým interiérem za necelé čtyři roky ujelo jen 11.486 km, pochopitelně s ním nikdo nejezdil každý den do práce.

I zadní pasažéři zde mají dostatek komfortu včetně baru se stříbrnými skleničkami, ledničky, telefonu, skládacích stolků a multimediálního systému se sluchátky. omezovat je může jen svažující se střecha. Pro ty, kteří na něj mají, je to férová nabídka, originál posvěcený automobilkou, žádná americká replika Exelera. Lehce ojetý stojí zhruba stejně jako nový. No a? Vždyť jeho historická hodnota nejspíše časem poroste...

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - classic
13. 2. 2015 17:52
---
to auto je brutální!!! nejvíc ohromující je pohled z boku - ta délka... hmmm....
Avatar - vabis
13. 2. 2015 08:16
<b class="smile10"><b>:-!</b></b>
vzhledově to vypadá dobře což o to :yes: ale s tím servisem, to je na maybach utrpení :-|