Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úpravci posadili Suzuki Jimny na portálové nápravy, teď se vyšplhá snad všude

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Společně s portálovými nápravami může Jimny dostat také uzávěrky nápravových diferenciálů a pár dalších užitečných drobností.

Suzuki Jimny je na první pohled vcelku roztomilý automobil, který ovšem v terénu hravě drží tempo s mnohem většími a dražšími konkurenty. Ostatně kombinace roztomilého retro-vzhledu a skvělých schopností z něj udělala nedostatkové zboží, na které se stále čekají fronty v různých koutech světa.

Komu by ovšem solidní terénní vlastnosti sériového vozu nestačily, má možnost obrátit se na celou řadu výrobců offroadových doplňků a příslušenství, včetně několika specializovaných úpravců terénních vozidel. A mezi nimi nechybí ani společnosti Delta4x4 a Avus Auto, které společně vytvořily z Jimnyho skutečně zmenšenou alternativu k Mercedesu třídy G 4x42.

Malé Suzuki totiž posadili na portálové nápravy, které nejsou v ose středu kola, ale nad ním. Výkon motoru se tak na kola nedostává přímo přes poloosy, ale přes další systém převodů. Bonusem však je, že se výrazně zvyšuje světlá výška vozu – v tomto případě až na 40 centimetrů.  Úsměvné přitom je, že i takto nazvedané Suzuki Jimny měří bez střešního nosiče pouze 1.8 metru, takže se hravě vejde i do naprosté většiny podzemních garáží.

Za instalaci portálových náprav je zodpovědná společnost Avus Auto, která plánuje postavit celkem 12 takto upravených Suzuki. Německý úpravce Delta4x4 pak stojí za většinou ostatních úprav, které podtrhují robustní vzhled a současně zvyšují terénní dovednosti.

Vůz dostal například nový podvozek, zvednutý o 4 centimetry, vybavený nastavitelnými tlumiči s externím rezervoárem. Nová jsou také 18palcová terénní kola, obutá do pneumatik BFGoodrich, a nechybí ani náležitě vytažené lemy podběhů.

Video se připravuje ...

Zákazníci si navíc mohou připlatit za uzávěrku předního i zadního diferenciálu, čímž doplní standardní uzávěrku mezinápravového diferenciálu. Na fotkách pak můžeme vidět ještě příplatkový přední rám, naviják, přídavná světla, střešní nosiče a další doplňky, které se mohou v terénu hodit.

Jimny s portálovými nápravami by měl být homologován pro provoz na německých a švýcarských silnicích, jeho úpravy ale nebyly zrovna levné. Zatímco sériový Jimny stojí v Německu od 21.915 eur (cca 560.000 Kč), upravená verze stojí od 56.000 eur (cca 1.430.000 Kč). S příplatkovými uzávěrkami a navijákem se však dostáváme až na 65.000 eur (cca 1,660.000 Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - palix
5. 11. 2021 14:36
Jimny
Konečne jeden pekný článok v záplave VW, elektroáut, horiacích elektroautobusov...
Konečne auto, ktoré by som si chcel vyskúšať :)
Jimny je legenda. Bohužiaľ aj ceny (nových aj jazdených áut) sú neprimerané :(.