Už se zase mluví o Mazdě RX-9. Tentokrát už (prý) fakt bude
Nástupce modelu RX-8 nebo spíše přímo kultovního RX-7 je velké téma. Hovořilo se o něm ještě v době, kdy se RX-8 vyrábělo a informace o něm se objevovaly v sinusoidách. Od pozitivních zpráv s přesným časovým rámcem po ty ...zcela opačné. Naposledy byli všichni japanofilové "nahoře", když se objevilo překrásné kupé RX Vision. A možná nejhorší pád do hlubin automobilové deprese přišel zhruba rok poté, kdy Mazda otevřeně přiznala, že z konceptu nic nebude. Malou jiskřičkou naděje tak bylo pouze prohlášení, je vývoj rotačního motoru pokračuje.
No a teď tu mám zase ty lepší zprávy. Japonský web Holiday Auto teď citují automobilové stránky celého světa. Podle jejich informací sporťák s wankelem nakonec bude. Číselně naváže na dosavadní řadu, půjde tedy o RX-9, ale ideově "osmičku" přeskočí a naváže na RX-7. S RX Vision sice nebude mít nic společného, ale s ohledem na současný designérský styl Mazdy asi nelze čekat nějaký stylistický šok.
Produkční model by měl být představen na podzim 2019 v Tokiu a prodej začne v roce 2020, udičku v podobě studie však můžeme čekat už za rok, kdy se ta Tokyo Motor Show představí koncept. Dvou-, tedy spíše tříletý odstup od produkčního modelu je nutný, příští rok slaví rotační motor půlstoletí a to si Mazda nesmí nechat ujít.
K pohonu RX-9 má sloužit dvourotorová šestnáctistovka s turbem, disponující výkonem kolem 400 koní a díly váze jen 1300 kg má "zrychlovat jako motorka". Takže už asi tušíte, v čem bude háček. RX-7 RX-8 byly poměrně dostupné sporťáky, zhruba něco jako dnes Nissan 370Z. To se však změní, RX-9 by mohlo stát až 2,5násobek toho, co RX-8 a přesune se do cenové hladiny Nissanu GT-R. Imagemaker to nepochybně bude dobrý, ale na silnicích ho moc často nepotkáme.