Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Americe připravují metodiku hodnocení adaptivních světlometů

Michal Fokt Michal Fokt 3. 12. 2015 • 18:37
1
Americký úřad IIHS pracuje na způsobu, jak hodnotit kvality adaptivního svícení, které se stane podmínkou pro získání bezpečnostního certifikátu TSP+.

Z instituce Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), která společně s NHTSA dohlíží nad bezpečností automobilů v USA, mají automobilky pořádně nahnáno. IIHS neřeší množství varovných nápisů v kabině, zato měla v posledních letech lví podíl na výrazném zvýšení bezpečnosti osobních vozů. Zasadila se o zvýšení bezpečnosti posádky při převrácení, při nárazu zezadu a nejnověji zavedla crashtest s malým přesahem, jenž způsobil řadě automobilek těžké spaní.

Institut dělí auta víceméně do dvou kategorií, nepočítáme-li dnes už patrně nepravděpodobnou situaci, že by auto crashtesty neprošlo - běžné hodnocení Top Safety Pick (TSP) znamená, že vůz odpovídá požadavkům na bezpečnost, ovšem je pro výrobce věcí prestiže získat Top Safety Pick +, což je hodnocení, udělované skutečně jen těm nejlepším. Nyní IIHS chystá další novinku - od roku 2017 by měly být podmínkou získání TSP+ adaptivní světlomety.

IIHS v současnosti vypracovává metodiku jejich hodnocení společně s posuzováním kvalit světlometů HID, bi-xenonů, LED, ale třeba i vlivu automatických dálkových světel a natáčení kužele v zatáčkách na celkovou bezpečnost vozu. Očekává se také, že spolu s novými pravidly projdou i inovativní systémy evropských značek jako je Audi Matrix LED a Mercedes-Benz MultiBeam LED.

Související články

3. 12. 2015 15:16
Konecne
Konecne se tim nekdo zabyva. U Mercedesu (hlavne SUV) je to nova dieselgate. Ale ze prave v Americe, kde si na koleni svarite batmobil a bez STKcky nebo homologace vyjedete na silnici, bych to necekal.