Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Brně lákají ženy za volant trolejbusů a autobusů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Brněnský dopravní podnik láká ženy za volant trolejbusů a autobusů. Ze 170 řidiček jich totiž 149 jezdí tramvají, uvedla v tiskové zprávě mluvčí firmy Barbora Lukšová.

V Brně tak navazují na náborové kampaně, které už v minulých měsících zkoušely ostatní dopravní podniky v republice. Podle ředitele Sdružení dopravních podniků ČR Antonína Macháčka jsou s nimi velice dobré zkušenosti.

"Trolejbusy řídí pouze sedm žen. Autobusy sice dvakrát víc, ale i to je podle nás málo. Ženy zejména po mateřské či rodičovské dovolené obtížně hledají zaměstnání, proto jim nabízíme tuto příležitost," uvedla správní ředitelka Eva Lukavská.

Podle Lukšové je to dáno tím, že se ženy bojí technických věcí. "Trolejbus je nejen velký, ale také musí řidiči umět nahodit dráty. Ani v minulosti trolejbusy moc žen neřídilo," uvedla. I řízení autobusu platívalo vždy za mužskou práci. "Než někdo mohl sednout za volant, musel mít dva roky praxe s nákladním autem," uvedla Lukšová.

Na řízení trolejbusů a autobusů nabízí dopravní podnik i náborový příspěvek až 20.000 korun. Ženy, které mají o práci zájem, mohou přijít příští týden v úterý v 16:00 do vozovny v Pisárkách, jen se musí předem nahlásit. Průměrně si řidiči těchto vozidel vydělají v Brně zhruba 28.700 korun, řidiči tramvají o 3500 korun méně.

Podle Macháčka se postupně počet žen za volantem či za kniplem tramvaje zvyšuje. Nábor dělali v posledních měsících či loni i v Teplicích, Ostravě a Hradci Králové. "Vidět ženu za volantem už není taková výjimka a některé dopravní podniky jich přijaly poměrně dost," řekl Macháček.

Podle něj je pro ženy výhodnější jezdit s vozy MHD, než řídit nákladní auta. "Jsou doma, zaměstnavatel se snáze přizpůsobí jejich potřebám. Dobré zkušenosti jsou s nimi proto, že obecně jsou málo konfliktní, není na ně tolik stížnosti, nemají časté nehody. I proto se na ně soustředí cílené kampaně," uvedl Macháček.

Dopravní podnik se snaží řešit případný nedostatek řidičů i tím, že v březnu začal nabízet dlouhodobou brigádu řidiče tramvaje vysokoškoslkým studentům. Zájem jich projevilo už 60. Denně vypraví v Brně 535 vozidel.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
6. 5. 2016 18:59
Re: A do metra nic?
Metro už máme v Brně automatické bez strojvůdce jako v Japonsku ;-)
Avatar - nalimer
6. 5. 2016 13:33
A do metra nic?
A do brňáckeho metra?!
6. 5. 2016 06:56
zeny za volantem
No, tak aspon bude v autobusech vetsi klid.
[odkaz]
5. 5. 2016 21:55
Smysl článku?
To je reklamní článek? Protože jinak na něm nic nového není. Řidičky autobusů a trolejbusů v Brně byly vždycky a vždycky jich bylo pár. Stejně tak brigáda pro VŠ studenty jako řidič šaliny tady byla už před Listopadem, takže nic objevného.